AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Er sukrin "greit" - det vil si ikke usunt, eller er det usunt? Anonymous poster hash: 52d8a...bfc
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Det skal være ikke usunt ja, men om det er sunt i den betydningen at det har noe næring tviler jeg for, men hvem bruker sukker som næring? Anonymous poster hash: 3dfb7...048
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Det skal være ikke usunt ja, men om det er sunt i den betydningen at det har noe næring tviler jeg for, men hvem bruker sukker som næring? Anonymous poster hash: 3dfb7...048 Ikke sant? Derfor skrev jeg "ikke usunt" istedet for sunt, fordi jeg vet på en måte at det ikke er sunt. Det beste er jo å ikke spise søte ting i det hele tatt, men jeg bruker litt sukrin i krisetilfeller, og da er spørsmålet om det faktisk er greit eller ikke greit. På pakken står det at det inneholder 0 kalorier, samtidig som det er 100 % karbohydrater (karbohydrater som ikke metaboliseres i kroppen). Hva vil dette si? Noen som vet? Anonymous poster hash: 52d8a...bfc
Viktualia Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Sukrin er et merkenavn. Innholdet er et stoff som heter erythritol, det er et sukkeralkohol. Erythritol forekommer naturlig i f.eks bær i små mengder. Noen får mageproblemer som luft og diare av å spise for mye. Bortsett fra det tror jeg ikke det er noe farlig, og i hvert fall ikke hvis du bare bruker "litt sukrin i krisetilfeller".
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Sukrin er et merkenavn. Innholdet er et stoff som heter erythritol, det er et sukkeralkohol. Erythritol forekommer naturlig i f.eks bær i små mengder. Noen får mageproblemer som luft og diare av å spise for mye. Bortsett fra det tror jeg ikke det er noe farlig, og i hvert fall ikke hvis du bare bruker "litt sukrin i krisetilfeller". Takk for svar. Anonymous poster hash: 52d8a...bfc
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Jeg tror sukrin er et av de bedre søtningsmidlene. Men som nevnt, sukrin i store doser kan man reagere på(luft i magen, diaré). Ellers sverger jeg til sukrin. Bruker ingen andre søtningsmidler. Anonymous poster hash: 49a6e...9c7
Gjest Nanne70 Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Jeg synes det er greit å bruke søtningsmiddel på samme måte som man ville brukt sukker - sparsommelig
Gjest Wei Wei Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Bruker man sukker og sukrin om hverandre, altså i forhold 1 tsk sukrin = 1 tsk sukker?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 Bruker man sukker og sukrin om hverandre, altså i forhold 1 tsk sukrin = 1 tsk sukker? Ja, ca. Sukker er muligens litt søtere, synes nå jeg. Anonymous poster hash: 49a6e...9c7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå