AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Jeg liker helst å bruke tamponger når jeg har mensen (bruker bind om natta), men jeg lurer på om det kan være farlig? Kusina mi sa at hun hadde fått beskjed fra en lege at hun ikke måtte bruke tamponger hele tiden, pga det er viktig at blodet får renne ut og ikke bli samlet opp. Jeg skjønner ikke helt den, blodet kommer jo ut, i tampongen.... Skifter hyppig tamponger og er nøye med hygiene, og jeg sover ikke med tampong, så jeg kan ikke helt skjønne hva som skal være så farlig med det..? Anonymous poster hash: b4473...237
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Det kan være farlig å gå med samme blodfylte tampongen for lenge i kroppen, men det er ikke farlig å bruke tampong hele natta, hvis en står opp med jevne mellomrom og skifter til ny når en skal. (sett på alarm på mobilen) Tamponger og bind samtidig er det eneste som nytter for en del av oss. Anonymous poster hash: 1807d...e5e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Ts; Jeg blør ganske mye de første dagene,men heldigvis så holder den grønne Ob, men jeg må bytte annenhver time. Liker bare ikke å gå med bind, det er så klissete og ekkelt, og er redd det skal komme ut til kantene og trekke igjennom slik at blodet kommer på buksene. Om natta går det greit med bind, bruker nattbind de første nettene. Anonymous poster hash: b4473...237
Sugerøret Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Har brukt tampax i alle går,selv om natta.Skifter rett før jeg legger meg og opp igjen ca 8 timer etterpå.De første dagenen blør jeg enormt og må skifte hver 2 time. Tvilsomt at det er farlig om du passer på å bytte ofte nok (6timer) samt bruker riktig størrelse.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Det kan være farlig å gå med samme blodfylte tampongen for lenge i kroppen, men det er ikke farlig å bruke tampong hele natta, hvis en står opp med jevne mellomrom og skifter til ny når en skal. (sett på alarm på mobilen) Tamponger og bind samtidig er det eneste som nytter for en del av oss.Anonymous poster hash: 1807d...e5e Har aldri satt på alarm og stått opp om natta for å skifte tampong. For meg går det vertfall helt fint å bruke det 24/7 og så skifter jeg når jeg husker på det. Anonymous poster hash: 5fa2e...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Du sier du bruker bind om natta, da går det helt fint å bruke tampong resten av tiden. Tampongsyken (TSS) er mye mindre vanlig nå enn tidligere da tampongene er bedre enn de var før. Det høres gjerne rart ut, men tidligere sugde tampongene opp for mye, noe som gjorde at folk lot de stå inne for lenge. Nå vil de som regel begynne å lekke og dermed må man bytte. Anonymous poster hash: 32185...88e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå