AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 Hei, jeg har en friuke alene i midten av september, og har ikke bestemt meg for hva jeg vil bruke den til. Kanskje Barcelona, men vil gjerne ha flere reiseideer og tips som kan funke til ferie alene. Jeg er 35, har fleksibelt budsjett, men har ikke lyst til å blakke meg og så ende opp med å sitte alene på cafe ig synes synd på meg selv fordi kjæresten ikke kunne ta fri;-). Jeg er også litt sjenert og går heller på restaurant alene enn ut for å danse og feste alene. Hvor har du vært, eller ville reist på alenetur?Anonymous poster hash: d20eb...fb4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Jeg koser meg veldig alene i byer som Paris, Roma og Wien. Der er det nokså vanlig å spise alene og man kan godt sitte på cafeer alene med en bok til langt på kveld, selv på en lørdag. I London, Berlin og Barcelona blir jeg mer Vigdis Venneløs. Nå koser jeg meg forsåvidt alene i London også, men det er fordi jeg har brukt litt tid på å finne ut hvor jeg kan gå alene uten å føle at jeg burde ha hatt reisefølge. Jeg er også sjenert. Anonymous poster hash: e8fdd...9c7 1
caroprins Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Mye billig charterturer nå. Følg med på star tour fredagskuppet, ving happy hour og Apollo ukens kupp. Ta en tur til Kypros, Kreta eller Rhodos for eksempel. Kos deg på et bra hotell med sol og bad og bli med på organiserte utflukter for å se litt rundt. 1
Taste of Slow Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Reis til en by der det er mange aktiviteter som DU liker. Skriv ned hva du har lyst å oppleve, hva du liker av aktiviteterm, museer, utstillinger, festivaler etc - og så er det bare å begynne å lete seg frem til riktig by. Jeg koser meg på tur alene uansett hvor jeg reiser - men nå har jeg reist mye på egen hånd også. Dersom du har lyst å treffe folk i stedet for å være alene hele tiden: tenk over hvor du bor - jeg foretrekker ofte hosteller eller gjestehus der man ofte treffer andre som reiser på egen hånd. Bruk Couchsurfing for å treffe lokale i den byen du skal besøke (du behøver ikke bo hjemme hos dem, du kan bare treffe dem for å finne på noe sammen), eller meld deg på arrangerte turer. Ellers kan du bare være smilende vise at du er åpen for kontakt God tur!
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Du kan jo bruke airbnb istedenfor hotell. Det er mange verter som gjerne går ut med deg eller spiser middag hjemme med deg. Anonymous poster hash: e8fdd...9c7 1
Safiye Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Anbefaler Roma, som også tidligere er bitt nevnt. Har vært der to ganger, sist nå i sommer. Det som er med Roma er at alt er lett tilgjengelig, du kan spasere rundt i hele byen om du vil det, eller ta metroen. Jeg vet ikke hvilken interesser du har, men om du liker deg rundt fin arkitektur og museumsbesøk så er Roma passelig. I September er det heller ikke alt for varm, men veldig passelig mtp. vær. Berlin er også et godt alternativ, men jeg hadde foretrukket å dra til Roma dersom jeg var alene. Da jeg var i Roma, foretrakk jeg faktisk å være ganske mye alene framfor å være med de andre jeg reiste med da du kan bestemme hvor du kan dra selv og bestemme deg å gjøre det du vil i ditt eget tempo.
Biloba Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 (endret) Firenze?:-) Endret 27. august 2013 av Biloba
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Tusen hjertelig takk for alle tips :-) Jeg har begynt å peile meg inn på Firenze, kanskje også Roma, men jeg kan ikke være i Roma en uke pga det kræsjer med at foreldrene mine skal være der samtidig ;-) Har vært begge steder før, men altfor kort tid. Da har jeg valgt ut fra at jeg elsker Italia, og har lyst på litt til sol og varme. De andre storbyene skal jeg ha i bakhodet til våren kommer, og så skal jeg på charter til syden i oktober. Anonymous poster hash: d20eb...fb4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå