Gå til innhold

Hva av mat tilbys i bhg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jenta mi har akkurat begynt i bhg og har spist lunsj der et par ganger. Vi i familien spiser ikke gris, og dette har jeg glemt å si ifra om. Det er ikke noe krise om hun har spist det, er ikke hysterisk når det kommer til det.. Men bare av nysgjerrighet, er det vanlig med leverpostei o.l?

Vil ikke at hun skal være den eneste som ikke spiser det heller, så hun blir skilt ut av resten av barna..

Som sagt, bare nysgjerrig på dette.

Anonymous poster hash: 047b9...93e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår barnehage får de vanlige norske pålegg. som ost, hvit og brun, smøreost, prim, salami/fårepølse, div kjøttpålegg, bl a servelat og skinke, leverpostei, makrell i tomat.

Leveerpostei er vel et av de mest vanlige pålegg å gi til barn, så det må du nok regne med at de serverer.

Anonymous poster hash: b300e...10f
Gjest Wei Wei
Skrevet

Bare si ifra om det. Ingen problem. De spiser vel for det meste frukt, knekkebrød med pålegg og middagsglass.

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Leverpostei er nok et pålegg som brukes i de aller fleste barnehager ja..

Jeg må si at jeg liker innstillingen din veldig godt TS, nemlig at du vil at datteren din ikke skal

måtte trenge å skille seg ut fra de andre barna :) Men jeg vil nesten tippe på at det garantert

er andre barn der som ikke spiser gris. Er det sånn at når muslimer har spist gris en gang så er "skaden" skjedd så da kan man liksågodt spise leverpostei igjen uten at det "skader" mer? (Spør bare fordi jeg er oppriktig nyskjerrig)

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Skrevet

Skinke er jo gris.

Skrevet

Leverpostei og skinkeost er det mest populære påleggene til ungen. Bare å gi beskjed om hva barnet ikke skal ha. Vi har kok som kommer inn med annet pålegg til de som ikke kan spise de som de andre spiser. Så ingen barn føler seg utenfor.

Anonymous poster hash: 948ca...f24
Skrevet

Det er selvsagt ikke noe problem.

Vi er muslimer og våre barn spiser heller ikke gris. De blir servert brunost, hvitost, kaviar, makrell, smøreost osv. De andre barna reagerer ikke på dette.

Forøvrig er det jo et felt på barnehagesøknader: er det noe barnet ikke tåler/ikke kan spise?

Anonymous poster hash: b241c...800

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...