Gå til innhold

Ny nabo tror jeg er en kikker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bæsja på leggen.

Har nettopp flyttet inn i en ny leilighet, på bakkeplan. Kjøkkenvinduet mitt har utsyn inn i en bakgård, hvor det er enkelte planter og trær. Tvers ovenfor leiligheten min ligger det andre leiligheter.

En av hobbyene mine er fugletitting, og man bruker naturligvis enkelte hjelpemidler for å øke sjansen for å se fugl - blant annet kikkert. I dag fikk jeg endelig en kikkert jeg har spart til, og gledet meg til å få veldig lenge. Klarer selvsagt ikke å vente med å prøve den, og før jeg har rukket og sagt "er-dette-så-lurt" har jeg fått den ut av emblasjen og begynt å prøve ut skarpheten og justeringsmulighetene fra kjøkkenvinduet.

Etter å ha lekt meg i godt over ti-femten minutter kvepper jeg til av at en dame banker på vinduet og roper "Hva i helvete er det du tror du driver på med?!", mens hun skuler stygt på meg. Før jeg rekker å forklare meg går hun, og jeg sitter igjen der som et spørsmålstegn.

Og for å gjøre vondt verre, så hadde jeg ikke bukse på meg (synes det er helt innenfor å gå i bare bokseren hjemme), og jeg har normalt persennene for.

Hva skal jeg gjøre? Vil ikke at hele nabolaget skal tro jeg er en kikker.

Anonymous poster hash: 1e282...88b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vet hvem damen er, så syns jeg du skal banke på hos henne (velstelt og med klær!), og si beklager for at du hadde skremt henne, men at du er veldig interessert i fugletitting. Forsikre henne om at du ikke har intensjoner om å spionere på naboene, og at hun ikke trenger å være redd for det! Selv om det sikkert føles veldig flaut og ubehagelig å banke på hos noen for å forklare dette, er det myye bedre enn å ikke si noe, da ryktet fort kan spre seg til de andre naboene :P

Anonymous poster hash: 241f0...604
  • Liker 2
Skrevet

Gå bort til naboen og forklar situasjonen.

Skrevet

Joda, høres egentlig ut som den beste løsningen. Tror jeg skal vente til i morra. Kjøpe en potteplante eller noe også.

Anonymous poster hash: 1e282...88b
Skrevet

Hæ? Bæsja du på leggen mens dama snakket til deg? Eller hva skjedde? Og hvordan greide du det, egentlig? :klo:

Anonymous poster hash: 62cd9...2ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...