Gå til innhold

...smålig av selger...


Thomasine

Anbefalte innlegg

Kjøpte brukt barnevogn til lillegutt. Fant annonsen på nettet, reiste dit og så på vogna. Fin vogn og ikke minst god å håntere. Alt vel så langt. :wink:

Så blir noe ødelagt på vogna, jeg leverer den inn for å få reparert den og i butikken spør de hvilken års-modell det er?! Da sier jeg at den er kjøpt brukt og at de sa den var fra 2000/2001. Etterhvert viser det seg at vogna faktisk er fra 1998!!! Er det smålig å lyve om, eller... :klø:

Jeg er veldig fornøyd med vogna, jeg. Lett å trille og legge sammen, men det er bare prinsippet! :-? :riste:

Da vi kjøpte den ville de i tillegg ha 400,- ekstra for tilhørende stellebag og paraply.. De sa at de tilfeldighvis ( :wink::Nikke: ) hadde et vennepar med samme vogn de kunne gi settet til. Vi takket nei, håper de satt igjen med tilbehøret... :wink::ler::tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Så lenge dere likte vognen og var fornøyd så spiller vel ikke årsmodell så mye+

det er da ikke snakk om en bil heller?

Enn din undersøkelsesplikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jo at årsmodellen ikke er viktig i mitt forrige innlegg, gjest!

Jeg liker og er fornøyd med vogna. Undersøkelsesplikt?

Hvordan skal jeg vite hvilken modell jeg ser på om de ikke har kvittering?! Kan ikke sånt, jeg.. :roll::wink:

Nei, synes folk kan være ærlige! Smålig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Et spørsmål i denne saken er vel hvorvidt det kommer en ny modell barnevogn hvert eneste år?

Er det virkelig så mye man kan endre ved en barnevogn?

Om det ikke er slik, kan det vel faktisk være modellen fra 1998 som ble solgt i butikken i 2000?

Ettersom de selv har kjøpt den brukt selv kan det jo være at de også er blitt lurt av de opprinnelige selgerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jo at årsmodellen ikke er viktig i mitt forrige innlegg, gjest!

Jeg liker og er fornøyd med vogna. Undersøkelsesplikt?

Hvordan skal jeg vite hvilken modell jeg ser på om de ikke har kvittering?! Kan ikke sånt, jeg.. :roll::wink:

Nei, synes folk kan være ærlige! Smålig!!

Helt enig, det har da ikke noe å si hvilken årsmodell vogna er.

Liker man den kjøper man den uansett.

De trudde kanskje at det var lettere å selge den hvis de sa den var en nyere model. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
De trudde kanskje at det var lettere å selge den hvis de sa den var en nyere model. :roll:

Det er vel mer sannsylig at de trodde det var den årsmodellen selv???

Det får være grenser til misstroiskhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofta kan det vara så att en gammal vagn är mer sliten en en ny - och att det skulle vara en orsak till att ljuga om årsmodellen.

En annan orsak kan vara tillgången på reservdelar.

Saker som kan ändras från år till år har med kvalitet på knappar och skrivar, material i handtag och liknande.

Det är egentligen viktigare att undersöka hur väl en barnvagn är skött än om den är 4 eller 6 år gammal. Oavsett så tycker jag det är falskt att ljuga om en sån enkel sak som årsmodellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer sannsylig at de trodde det var den årsmodellen selv???

Det får være grenser til misstroiskhet!

Jeg er helt sikker på at de løy.... Og jeg tror som et par andre at det var for å få vognen til å virke mer attraktiv. Jeg skjønner litt selger - man samtidig skal man jo være ærlig.

Jeg har en vogn selv fra 1997 som er pent brukt, men den er altså syv år gammel. De selger nesten like vogner enda, med tilnærmet likt trekk. Skjønner at det er fristende å lyve litt på alderen på vogna - men som sagt, det er jo galt å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg er helt sikker på at de løy....

Hvordan?

Vet du med 100% sikkerhet at de ikke bare refererte det de hadde hørt fra den de hadde kjøpt den av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan?

Vet du med 100% sikkerhet at de ikke bare refererte det de hadde hørt fra den de hadde kjøpt den av?

Jeg går ut fra at du siterer meg???

Jeg vet det like sikkert som du vet at de ikke løy....... Ikke sant?? Slik så mye er her i verden. Vi antar, tror, mener og er helt sikre uten at vi nødvendigvis kan bevise det!

Barnevogner er også mote - tro det eller ei. Vi fikk vår nedsatt ganske kraftig pga. mønsteret skulle endres bittelitt (- jeg vet nøyaktig hvordan arvtageren ser ut da jeg kjenner flere som har denne). Jeg tror faktisk at en 1998 modell sannsynligvis vil bli solgt i 1998 eller 1999. Ellers risikerer butikken å sitte igjen med gamle mønstre. Slik var det med et av bilsetene våre også; Kraftig nedsatt pga. trekket ble erstattet med nytt.

Jeg tror selgeren lyver fordi jeg til del skjønner det (selv om jeg ikke synes det er riktig). Er fristet til å lyve litt på modellene selv når jeg en gang skal selge mitt pent brukte utstyr. (Jeg sier fristet, ikke at jeg skal gjøre det.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg vet det like sikkert som du vet at de ikke løy....... Ikke sant?? Slik så mye er her i verden. Vi antar, tror, mener og er helt sikre uten at vi nødvendigvis kan bevise det!

Nei, forskjellen er at du hevder at du VET at de lyver. Jeg har aldri hevdet å vite at de ikke lyver.

Poenget er at du tydeligvis ikke VET at de lyver, men at dere antar, tror og mener dere er NESTEN helt sikre på at de løy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det var da svært så hissig gjesten vår ble!

Noe vel engasjert, kanskje?

Skjønner dette var kjipt for deg, om de har jugd med vilje er det utrolig dårlig gjort og smålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

:o Hva skal du bruke alle flisene du spikker til, Gjest?!

Pjusk tror de løy og hun har da forklart hvorfor hun tror det. (hun skriver jo faktisk at hun tror hun kan skjønne hvordan de har tenkt og hvorfor de ev har gjort det...)

Min mening: jeg tror ikke automatisk at de løy. Jeg aner ikke hvilke årsmodell min vogn hadde og kunne lett sagt feil utfra det jeg hadde trodd. Kanskje de kjøpte den i 2000 og dermed regner med at det var en 2000/2001 modell? Og jeg tror dette fordi vogna uansett er gammel, og syns det virker utrolig teit å lyve om alder på en barnevogn (det er jo uansett hvilke stand den er i som er av betydning). Hadde det vært en bil hadde jeg forstått hensikten bedre, for å si det sånn. Men en babyvogn?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg skal ikke dra dette videre ut, men jeg tror du hadde sett det annerledes om det var deg som ble beskyldt for bevisst å lyve - på bakgrunn av noe du hadde sagt, som du faktisk trodde var sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen jeg... :wink: , årsmodellen betyr ikke noe for meg annet enn at det nå er vanskeligere å få tak i deler, kanskje må hele understellet mitt byttes...

Men jeg er fortsatt fornøyd med vogna!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...