AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 I det siste har jeg våknet i 3 tia hver natt og får ikke sove på flere timer etterpå... Noen som vet hva som kan hjelpe?Anonymous poster hash: 48295...ebc
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Får ikke sove jeg heller. Må følge med her. Akkurat nå ser jeg på masterchef, og venter på å bli trøtt. Anonymous poster hash: 8b8a1...d78
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #3 Skrevet 21. august 2013 I det siste har jeg våknet i 3 tia hver natt og får ikke sove på flere timer etterpå... Noen som vet hva som kan hjelpe?Anonymous poster hash: 48295...ebc Jeg Tar medisin hver kveld for å sove, men i natt har jeg ikke sovet en dritt. Jeg føler det er noe totalt feil da. Ikke for å skremme deg. Men vi trenger jo søvn før og for neste dag. Anonymous poster hash: 2606f...3fc
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #4 Skrevet 21. august 2013 Føler jeg er trøtt, men sovner likevel ikke... Ahr frustrerende!Anonymous poster hash: 48295...ebc
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #5 Skrevet 21. august 2013 Vanlige råd mot søvnproblemer: - Drikk en kopp med varm melk eller te (uten koffein). - Ha det passe kaldt på soverommet og ikke ha for mye eller for lite klær på deg i senga. - Unngå å bli følelsesmessig involvert sent på kvelden. - Unngå å sove om ettermiddagen. - Ikke bruk dataen sent på kvelden. - Prøv å slappe av i stedet for å tenke at du må sove. - Ikke drikk kaffe etter kl. 18. - Unngå sterk trening om kvelden. Anonymous poster hash: b8134...4f9 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #6 Skrevet 21. august 2013 Kom på noen råd til: - Stå opp til samme tid hver dag- også i helgene. - Få minst en halvtime med dagslys hver dag så tidlig som mulig. - Slutt også med cola og andre koffeindrikker allerede etter kl. 18. - Ikke skru på sterkt lys dersom du står opp om natten. - Unngå å være sulten eller overmett når du legger deg. - La soverommet være mørkt. Anonymous poster hash: b8134...4f9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #7 Skrevet 21. august 2013 Tusen takk for mange gode råd :-) så at jeg gjør flere av dem feil.Anonymous poster hash: 48295...ebc
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #8 Skrevet 21. august 2013 Dra til legen og få resept på Circadin. (Si til ham at du har søvnproblemer..) Dette inneholder kun melatonin (google det), som gir en muligheten til å "styre døgnet" som en vil. Innsovningspiller heter det på folkemunne og noen ganger. Finnes ikke avhengighetsskapene og man trenger ikke resept i andre land. Får det over disken i England. Anonymous poster hash: 2d107...786
Marie90 Skrevet 21. august 2013 #9 Skrevet 21. august 2013 Jeg har samme problemet, men jeg VET i mitt tilfelle at det er fordi jeg har for mye å tenke på. Jeg bor i England så jeg får Nytol på apoteket uten resept (er vel det man kaller innsovningspiller - de gjør ikke at du sovner, men at du blir svært søvnig). De kan IKKE kombineres med alkohol og ofte drikker jeg vin til middag eller en drink senere, så jeg må planlegge på forhånd hvis jeg skal bruke dem. Problemet er nok emosjonelt. Når jeg først sovner sover jeg ikke lenge. Jeg har ofte også mareritt, drømmer at jeg faller eller noen ganger at noen nære meg gjør det. Har et par ganger i det siste drømt at jeg har begått selvmord - jeg vet ikke hvor det kommer fra. Våkner ved at jeg sitter halvt oppreist i sengen. Har hatt noen ting å tenke på i det siste, både finansielt og familie forhold. Hva enn søvntips man gir, tror jeg ikke jeg kommer til å sove godt før disse tingene er løst. Ellers er de andre rådene her greie. Iblant hvis jeg våkner veldig tidlig så tar jeg heller en Nytol når jeg våkner og sover så langt det er mulig (hvis jeg ikke har planer og kan sove til kl 14).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå