Gjest Reza08 Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Praha er en fin by hvor mange turister drar til hvert år. Fint om vi også kan få til en tråd om denne byen, hvor vi kan dele diverse erfaringer, anbefalinger osv.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Anbefaler det jødiske kvartalet. Kjempeinteressant museum om jødene fra Øst-Europa og fine synagoger. Det sterkeste inntrykket for min del var den gamle kirkegården og Pinkas-synagogen, der navnene, fødselsdato og deportasjons- og dødsdato til alle de omlag 80 000 tsjekkiske jødene som ble drept under Holocaust. I samme synagoge finnes også barnetegninger laget i konsentrasjonsleirer og bilder av jødiske barn som døde. Det var en sterk og trist opplevelse. For min del ble slottet og opplegget rundt der litt rotete. Ellers er Karlsbroen også noe man burde se, i tillegg til de morsomme souvenirbutikkene som finnes. Anonymous poster hash: ffa81...c05
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 I tillegg vil jeg påpeke at noe av det som står i de typiske turistbøkene om Praha, f.eks. reisebok fra fra Gyldendahl osv, er veldig misvisende. Jeg fikk et inntrykk av at Praha er en veldig skitten by, ettersom det blant annet stod i boka at det var mye hundebæsj overalt i tillegg til veldig skitne toaletter. Dette stemte ikke i det hele tatt. Anonymous poster hash: ffa81...c05
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå