Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

LØRENSKOG/BILKAPRING. En 53 år gammel kvinne skal natt til idag ha blitt stanset av en utenlandsk mann i Snøklokkeveien på Finstadjordet i Lørenskog. Mannen skal ha dratt frem en kniv og truet kvinnen til å gi fra seg bilen sin.

Hvorfor stopper kvinner for ukjente menn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i allefall ikke fordi hun er en kvinne ditt snåle mann.

Folk i Norge og spesielt på landsbygda (steder som Lørenskog) stoler på hverandre.

• Liker 5
Skrevet

Fordi dette er et bedre alternativ?

3dc51935.jpg

• Liker 8
Skrevet

Jeg kjører alltid med låste dører og stopper ikke for ukjente.

Skrevet

Kvinner står ikke akkurat i kø ved Nobel-pris-utdelingen, for å si det slik...

Anonymous poster hash: 3cf8e...d3c
Skrevet

Kvinner står ikke akkurat i kø ved Nobel-pris-utdelingen, for å si det slik...

Anonymous poster hash: 3cf8e...d3c

Det er fordi gutteklubben ikkesågrei råder ;)

Det blir for dumt å påstå at alle kvinnfolk er dumme. Det vitner om at du ikke er spesielt oppegående selv ;) Men for all del - bare skyt deg selv i foten du.

Anonymous poster hash: d1263...a9f

• Liker 8
Skrevet

Det fins både dumme kvinnfolk og mannfolk, så jeg tror ikke det var fordi hun var dame. IQ har vell ikke så mye med dette å gjøre?

Dessuten kunne det hende at denne fyren trengte hjelp. Hvem vet, kanskje sønnen hans lå i grøfta med et brukket bein, eller kanskje han hadde kræsja bilen? Så jeg syns det er bra hun stoppet. Bare litt uflaks.

Kanskje det er fordi hun er nordmann, og fordi hun er ikke dame...? Nordmenn er jo ganske naive mennesker.

Skrevet

Det hadde vært veldig greit å få vite hele historien før jeg sier at denne dama var dum eller ikke.

Skrevet

Om noen trenger hjelp, stopper man. Det er sånn man gjør i Norge. Tross arroganse og avmålthet, passer vi på hverandre.

Tydeligvis må også denne tradisjonen vike for våre nye kulturelle berikelser.

Anonymous poster hash: 89554...07f
  • Liker 2
Skrevet

LØRENSKOG/BILKAPRING. En 53 år gammel kvinne skal natt til idag ha blitt stanset av en utenlandsk mann i Snøklokkeveien på Finstadjordet i Lørenskog. Mannen skal ha dratt frem en kniv og truet kvinnen til å gi fra seg bilen sin.

Hvorfor stopper kvinner for ukjente menn?

Man plikter vel å hjelpe folk i nød, og han utga seg jo for å trenge hjelp. Alternativet er jo at man bare gir faen i å hjelpe noen.

Men ja, hun burde vært mer forsiktig.

• Liker 1
Skrevet

Man stopper når folk signaliserer at de trenger hjelp. Selv jeg, oslomannen, gjør selvsagt det, det være seg i bil eller gatelangs. Jeg stoppet senest for tre uker siden og hjalp en dame med å skifte dekk, og det anser jeg som en selvfølge at man gjør.

Det kan jo godt hende mannen også stilte seg i veien, og at det er derfor hun stoppet. Jeg tror uansett det over tid, på samfunnsnivå, kommer mer godt enn vondt ut av at man stopper når noen står i veikanten og signaliserer at de trenger din hjelp med noe.

Anonymous poster hash: 319c9...409

• Liker 1
Skrevet

Jeg trengte hjelp senest i dag da bilen bestemte seg for å bryte sammen. Hadde ikke en hyggelig mann stoppet og hjulpet hadde jeg vel stått der fremdeles. Nei, jeg er glad for at nordmenn fremdeles er så naive at ikke enhver er skyldig til det motsatte er bevist og atter bevist, jeg. Selv om det jo er fælt når enkelte bestemmer seg for å ødelegge det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hadde jeg vært denne kvinnen hadde jeg hatt en taser liggende i hanskerommet, eller under setet. Heller ta sjansen på bøter for ulovlig våpenbesittelse enn å la slikt pakk få viljen sin.

Den taser-løse tiden er ettertrykkelig forbi.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Hadde jeg vært denne kvinnen hadde jeg hatt en taser liggende i hanskerommet, eller under setet. Heller ta sjansen på bøter for ulovlig våpenbesittelse enn å la slikt pakk få viljen sin.

Den taser-løse tiden er ettertrykkelig forbi.

Enig med deg.

Det er leit at politiet og rettsstaten har blitt en større trussel mot personer som ønsker å slippe unna skurker, enn beskyttelse for personer mot skurker.

Aggressive psykopater skulle i større grad blitt drept og fjernet fra jordas overflate. Dette er en utvikling vi i større grad må forholde oss til ettersom samfunnet får flere innvandrere og større forskjeller som inviterer til konflikter.

Det greieste hadde vært om det var litt mer vill vest tilstand i lovverket, slik at folk fikk ordne opp selv. Jeg vet ikke hvorfor så mange er i mot blodhevn. Det hadde gått an å ha statsmekling som alternativ, samt at staten blandet seg inn som nå, når det var snakk om drap med ukjent gjerningsmann, eller større bedrifter og organisasjoner som mistenkte, mens når det var drap mellom individer, så holdt man seg unna. Da har du garantert rettsikkerhet, og er mer fri for slasker som prøver seg, dersom du kjenner eller er i familie med noen som kan hevne deg.

Skrevet

Det greieste hadde vært om det var litt mer vill vest tilstand i lovverket, slik at folk fikk ordne opp selv. Jeg vet ikke hvorfor så mange er i mot blodhevn. Det hadde gått an å ha statsmekling som alternativ, samt at staten blandet seg inn som nå, når det var snakk om drap med ukjent gjerningsmann, eller større bedrifter og organisasjoner som mistenkte, mens når det var drap mellom individer, så holdt man seg unna. Da har du garantert rettsikkerhet, og er mer fri for slasker som prøver seg, dersom du kjenner eller er i familie med noen som kan hevne deg.

Det hadde blitt tilbake til den sterkeste rett, og stammesamfunn (hva med folk som ikke har særlig mye familie, samt familie med kvaler for å drepe?). Ikke noen god løsning. Litt tøying av loven når det kan begrunnes med selvforsvar er jeg for, men ikke blodhevn.
Skrevet (endret)

Fordi dette er et bedre alternativ?

3dc51935.jpg

Basert på antall plusser så traff du blink.

Det er så KG typisk, menn er dyr, ofte skadedyr, det er bare å kjøre på (dem?).

En oppfordring til vold (mot menn altså) er altså trådens vinner, da har jeg lært det også, av KG. :sukk:

Og by the way, det ble ganske fristende å nikke gjenkjennende til trådens overskrift: Dumme kvinnfolk :enig:

Endret av Gorgonzola
Skrevet

Basert på antall plusser så traff du blink.

Det er så KG typisk, menn er dyr, ofte skadedyr, det er bare å kjøre på (dem?).

En oppfordring til vold (mot menn altså) er altså trådens vinner, da har jeg lært det også, av KG. :sukk:

Og by the way, det ble ganske fristende å nikke gjenkjennende til trådens overskrift: Dumme kvinnfolk :enig:

Jeg er glad i menn, jeg... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...