Gå til innhold

Paris, lommepenger og temperaturer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er temperaturene i Paris i førsten/midten av oktober, og hva slags klær bør man ha med seg?

Hvor mye penger bør man beregne pr dag, dersom man skal leie leilighet og lage mesteparten av maten selv? Vi kommer ikke til å shoppe, feste eller gå på fancy restauranter, men er interesserte i kunst og kultur, så utgifter til museumsbesøk osv. må vi regne med. :)

Maten kommer vi som sagt hovedsaklig til å lage selv, i leiligheten, men vi må nok ut på café ihvertfall 1 gang pr dag, for å få oss litt lunch, te og kake!

Anonymous poster hash: e92eb...67e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google er din venn

Anonymous poster hash: 37f0e...e26
  • Liker 1
Skrevet

Jada, jeg kan google forumresultater, eller jeg kan spørre direkte etter dem. :)

Skrevet

Det er noe med å velge spørsmål med omhu også.

Det med temperaturen kan man let google. De andre tingene du spør om kommer jo hvor mange og hvilke museer dere tenker å besøke, hva slags rabatter dere har (studenter?) eller kommer til å skaffe dere (museumspass), hvor dere skal lunche og drikke te og spise kake, hva slags mat dere tenker å lage og hvor dere har tenkt å kjøpe den.

Kort sagt, det er greiere å google.

Anonymous poster hash: 37f0e...e26
  • Liker 1
Skrevet

Strengt talt kan man google mer eller mindre alt som det spørres om her på forumet. ;)

Men når man ønsker oppdaterte svar, på norsk, er det greit å spørre her allikevel. Alltid kjekt med å høre personlige erfaringer fra folk fra ens egen kultur, og kanskje også alder og kjønn.

• Liker 1
Skrevet

Får svare jeg da, siden det er så mange kverulante frekkaser her *ruller med øynene og sukker over frekke nordmenn*

Temperatur:

http://www.holiday-weather.com/paris/averages/october/

Jeg har vært der i oktober, og frøs ikke, var rundt 10 grader kanskje. Deilig i sola, da kunne vi sitte ute på cafe.

Da jeg var der så var det en budsjett-tur siden vi hadde dårlig betalte jobber på den tiden. Brukte max 1000 kr på en langhelg, da spiste vi ute, var innom Louvre-museet blant annet og Eiffel-tårnet. Shoppa ikke noe som helst. Tok noen drinks her og der på ulike barer. Kan få en grei middag for 10-15 eur, kommer helt an på hvor du går. Vi var mest i Quartier Latin/St Germain-området. Kaffe og pain de chocolat på cafe koster ca 8 euro eller noe, husker ikke eksakt jeg.

Så dere kan gjøre det veldig billig. Vin er billig overalt, et glass kan du få helt nede i 2-3 euro. Igjen er du avhengig av hvor du går, sjekk prislistene. Paris er en fin by å gå rundt i, det er gratis og dere får sett mye. Tok metroen litt, kostet ikke mye, skal dere være der noen dager så finnes det sikkert rabatt-hefte. Sjekk på t-banestasjonen. Eller sjekk denne linken:

http://www.parismetro.com/

Anonymous poster hash: 5c0f7...eae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...