AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #21 Skrevet 22. august 2013 Ville aldri ha fått flere barn før vi har hus med et soverom til hver. Går kanskje greit når de er veldig liten, men flaut når dem begynner på skolen.Anonymous poster hash: 95afa...f01 Spørs hvor du bor, det. Bor du på landet der alle har 300 kvadrat eneboliger med fem soverom, kjellerstue, loftstue, vaskerom, treningsrom etc, så kanskje det er flaut. Her jeg bor (på Frogner i Oslo), er det vanlig at barna deler bittesmå pikeværelser til de flytter hjemmefra omtrent, men de fleste har anretning, relativt store leiligheter og tre stuer. Hva som er normalt i forskjellige skolekretser varierer. Anonymous poster hash: fa915...901
Ymra Skrevet 22. august 2013 #22 Skrevet 22. august 2013 Jeg delte soverom med lillesøsteren min til jeg var ca. 10 år. Det var stort sett helt uproblematisk. Det med bråk, vekking og herjing var så lite akseptert av foreldrene mine(ganske strenge altså), at det kan jeg liksom ikke huske det var noe av.
Gjest Keikolina Skrevet 22. august 2013 #23 Skrevet 22. august 2013 Våre deler soverom, det er 14 mnd i mellom dem. Hun yngste vekker den eldste med skravling sånn ca 23-23.30 hver eneste dag.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #24 Skrevet 22. august 2013 Spørs hvor du bor, det. Bor du på landet der alle har 300 kvadrat eneboliger med fem soverom, kjellerstue, loftstue, vaskerom, treningsrom etc, så kanskje det er flaut. Her jeg bor (på Frogner i Oslo), er det vanlig at barna deler bittesmå pikeværelser til de flytter hjemmefra omtrent, men de fleste har anretning, relativt store leiligheter og tre stuer. Hva som er normalt i forskjellige skolekretser varierer. Anonymous poster hash: fa915...901 Det er ikke flaut på landet heller. Vi hadde 300kvm, masse rom men mamma ville ha oss i samme etasje mtp brann og sånt. Har aldri hørt om noen som mener det er flaut verken i byen eller på landet. Hadde mitt barn komme hjem og forlangt eget rom fordi det var flaut hadde jeg nok bare ledd...Anonymous poster hash: c1dbe...975
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #25 Skrevet 22. august 2013 Våre deler soverom, det er 14 mnd i mellom dem. Hun yngste vekker den eldste med skravling sånn ca 23-23.30 hver eneste dag. Kutt ned på dagsovingen Anonymous poster hash: c1dbe...975
Teriyaki Skrevet 22. august 2013 #27 Skrevet 22. august 2013 Huff, akkurat dette gruer jeg meg litt til med tanke på å få barn nummer to. Vi har i teorien mulighet til å ha ungene på hvert sitt rom, men da må den ene være på rommet oppe, og det er vegg i vegg med stuen, og jeg vil helst ha barna i nedre etasje med tanke på brann. Så da må de nok dele rommet gutten min har nede. Ser litt med skrekk og gru med tanke på leggesituasjon og det at den ene vekker den andre. En annen ting er jo at jeg slet veldig med å våkne hele tiden da min var baby, så han ble flyttet på eget rom allerede da han var fire måneder. Det vil jo ikke gå med barn nummer to siden en baby tross alt våkner noen ganger per natt.
Smørblomst82 Skrevet 22. august 2013 Forfatter #28 Skrevet 22. august 2013 Våre sover jo egentlig på samme rom allerede for storebror ligger enda i sengen vår... En kamp er under planlegging og den lille i sengen sin ved siden av meg. De har jo vekket hverandre, men går stort sett ganske bra altså. Men vi sliter med legging. Så har ikke lagt seg samtidig så ofte. Den lille har sovnet på stua og blitt bært opp. Håper dette gjør at de blir vant med lyder og ikke våkner når de skal begge inn på det andre rommet. Har også mulighet til å gi dem hvert sitt, men vil helst ha de vegg i vegg med oss.
Daisies Skrevet 23. august 2013 #29 Skrevet 23. august 2013 Har en på ti mnd og en på to år. Skal flytte og da blir det til at de deler rom. Så jeg skal få dem inn på samme rom nå, slik at de blir vant til det. Jeg kommer nok til å legge eldste først for han sovner fort.Minste har jeg fortsatt tilvenning på å sovne selv:-)
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #30 Skrevet 23. august 2013 Huff, akkurat dette gruer jeg meg litt til med tanke på å få barn nummer to. Vi har i teorien mulighet til å ha ungene på hvert sitt rom, men da må den ene være på rommet oppe, og det er vegg i vegg med stuen, og jeg vil helst ha barna i nedre etasje med tanke på brann. Så da må de nok dele rommet gutten min har nede. Ser litt med skrekk og gru med tanke på leggesituasjon og det at den ene vekker den andre. En annen ting er jo at jeg slet veldig med å våkne hele tiden da min var baby, så han ble flyttet på eget rom allerede da han var fire måneder. Det vil jo ikke gå med barn nummer to siden en baby tross alt våkner noen ganger per natt. Jeg fryktet og det med at de skulle vekke hverandre siden begge sover ganske lett, men det viser seg at de sover mye tyngre når de er sammen. Virker som de blokkerer ut lydene fra hverandre iallfall, og lillebror kan hyle av mareritt på natta uten at storebror våkner Anonymous poster hash: c1dbe...975
MissStiles Skrevet 23. august 2013 #31 Skrevet 23. august 2013 Jeg og søsteren min delte ikke rom. Jeg er 5 år yngre enn henne. De gangene vi delte rom når vi var på ferie, så ble det bare masse krangling og det orket ikke foreldrene mine. Derfor delte vi aldri rom.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #32 Skrevet 23. august 2013 Jeg og søsteren min delte ikke rom. Jeg er 5 år yngre enn henne. De gangene vi delte rom når vi var på ferie, så ble det bare masse krangling og det orket ikke foreldrene mine. Derfor delte vi aldri rom. Ja, ville vel forsøkt å unnga at unger med 5 års aldersforskjell måtte dele rom. De er jo på helt forskjellige stadier i livet og kan tenke meg at det er rimelig kjipt for en tiåring og måtte dele rom med en 5-åring Anonymous poster hash: c1dbe...975
Gjest Maman Skrevet 23. august 2013 #33 Skrevet 23. august 2013 Mine to må sove på samme rom når nr to blir stor nok, vi har tre soverom men jeg vil helst beholde det siste soverommet som gjesterom/ roterom:) Håper det går bra....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå