AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Har tatt masse blodprøver og fått brev om prøvesvar men forkortelsene er gresk for meg. Hva er forkortelsen på blodsukkerverdiene? Anonymous poster hash: 3329a...0f6
Limah Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 Ah, nå forstod jeg hva du mente. Har du forkortelsen HbA1c blant prøvesvarene dine?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Ah, nå forstod jeg hva du mente. Har du forkortelsen HbA1c blant prøvesvarene dine? Ja HBA1C står til å være 5.3. Men står også HBA1C glyk.hem..? Så det er dette som er blodsukkerverdiene? Ikke der det står S-glukose? Anonymous poster hash: 3329a...0f6
Limah Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 (endret) Jo, s-glukose er også blodsukker. HbA1C er gjennomsnittsblodsukker over lengre tid, men S-glukose er blodsukkeret akkurat da blodprøven er tatt. HbA1c glyk hem vet jeg dessverre ikke, men også det har med blodsukker å gjøre. Endret 19. august 2013 av Limah
Limah Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 Ser ut som HbA1c glyk hem og HbA1c er det samme når jeg søker det opp.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 Mange takk for svar Limah Anonymous poster hash: 3329a...0f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå