Gå til innhold

Katten har spist silikonkuler?!


Gjest mariast

Anbefalte innlegg

Gjest mariast

Katten min kom nettopp vandrende med en hvit pakke med silikonkuler. Slike kuler som ligger ved når man kjøper tekstiler og lignende, i de bittesmå posene.

Er dette farlig? Det står at de ikke skal spises, men vet ikke hvor farlig det er.. Finner ikke noe svar på nettet, og veterinærvakten er hvilende så vil prøve å ikke ringe og vekke noen.. :-(

Fint om noen har opplevd dette!! (Som om noen gjør det, men verdt et forsøk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sweetsugar

Really? Du vil ikke vekke veterinæren, når katten din muligens kan ha spist noe farlig som kan bli livsfarlig om du er riktig uheldig? .. Ærlig talt. Ta fatt i tlf å ring. Desuten har alle veterinærer døgnåpen tlf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke giftig, men det kan forme seg til en klump og stoppe opp i magen eller tarmene.



Anonymous poster hash: 9c833...130
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariast

Really? Du vil ikke vekke veterinæren, når katten din muligens kan ha spist noe farlig som kan bli livsfarlig om du er riktig uheldig? .. Ærlig talt. Ta fatt i tlf å ring. Desuten har alle veterinærer døgnåpen tlf

På giftinformasjon stod det at det ikke er farlig, men det var overfor mennesker. Kan det være farlig for dyr da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweetsugar

På giftinformasjon stod det at det ikke er farlig, men det var overfor mennesker. Kan det være farlig for dyr da?

ja, det er klart det kan det. Høres ikke helt ulogisk ut det hun over her sa, at det kan bli en stor klump og stoppe hele systemet (uten at jeg har peiling). Jeg vet ikke hvordan man gjør det med katter, men hadde det vært hunden min så hadde jeg fått dyret til å kaste det opp for sikkerhetsskyld jeg. Men ta en telefon til veterinæren å hør. Bedre å ringe en gang for lite en en for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spiderpig

Alltid når jeg lurer på slike ting så RINGER jeg gifttelefonen. De er veldig behjelpelige med alt der :) Også å berolige en hysterisk hunde/katteeier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariast

Alltid når jeg lurer på slike ting så RINGER jeg gifttelefonen. De er veldig behjelpelige med alt der :) Også å berolige en hysterisk hunde/katteeier :)

Jeg ringte hysterisk til Gifttlf. Takk gud for at damen i telefonen ikke lo av meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sveller opp i magen. Har katten spist for mye vil det tette til tarmene og skape tarmslyng, som kan resultere i død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariast

Det sveller opp i magen. Har katten spist for mye vil det tette til tarmene og skape tarmslyng, som kan resultere i død.

To uker siden nå, og giftinf. sa alt skulle gå bra. Katten spiser og går på do som vanlig. Kan det være noe galt uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker siden nå, og giftinf. sa alt skulle gå bra. Katten spiser og går på do som vanlig. Kan det være noe galt uansett?

Tror at hvis det var noe gale ville du merket det i første døgnet etter katten spiste det. Du kan jo for sikkerhetsskyld klemme litt på magen og sjekke at hun ikke er hard. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...