Gå til innhold

Trompetsolist - hva skal han spille?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Vi skal ha trompetsolist i kirka, men jeg vet ikke helt hva han skal spille.

Jeg lurer på å bruke ham til inngangs- eller utgangsmarsjen. Både Trumpet Voluntary, Mendehlson og Brudemarsj fra Seljord er jo flotte med trompet og orgel.

Men hva med solostykker. Noen som har noen forslag? Gjerne noe som passer med trompet og kirkeorgel.

Har lest at flere av dere andre skal ha trompetister i kirka også. Hva skal de spille hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss skal han kun spille inn- og utmarsj.

Men jeg vet det finnes mange flotte stykker å spille, men jeg kommer desverre ikke på noen nå. Lykke til på jakten :wink:

Skrevet

Et av de absolutte favorittstykkene mine for trompet er "Men går jag över engarna", tror det er Nils Ferlin som har skrevet den. "Gammal fäbodspsalm från Dalarna" er også veldig fin. Begge vil passe godt i bryllup.

Skrevet

Vår trompetist skal spille Canon som preludium,Trumpet Voluntary som inngangsmarsj, to salmer (å leva... og Guds godhet...) Air som solostykke og min bestefars marsj som utgangsmarsj. Når vi først har booket en proff og dyr dude skal han jammen brukes også.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for forslag så langt. Jeg tar gjerne imot flere.

:-)

Skrevet

Be han om å spille med på salmene også. Det finnes en egen bok med bl.a. diskantstemmer til mange salmer. Han kan f.eks. spille diskantstemmen på siste verset.

(diskantstemme er en lysere stemme som gjerne gir litt "fanfarefølelse").

Skrevet

Gamal bruremarsj fra Gudbrandsdalen.. ?

• 4 uker senere...
Skrevet

Ikke svar på spørsmålet, men vi vurderer sterkt å bruke trompetist på inn- og utgangsmarsj pluss et evt solostykke. Men hva vil dette koste i Oslo?

Skrevet

Vi betaler vår 2000 kroner. Da spiller han alt vi ønsker under vielsen. Prisen er den samme enten han spiller i fire eller førti minutter.

Skrevet
Vi betaler vår 2000 kroner. Da spiller han alt vi ønsker under vielsen. Prisen er den samme enten han spiller i fire eller førti minutter.

Takk for så raskt svar :). Var på et fellesmøte i kirken og der var det en skikkelig flink trompetist som vi gjerne vil leie, og hvis det ligger på rundt 2000 så er ikke det så ille. Holder han dere har leid til på Nordstrand, forresten?

Skrevet
Holder han dere har leid til på Nordstrand' date=' forresten?[/quote']

Jepp. Kollandsrud..... :sjarmor:

Skrevet

Han er kjempeflink - det er altså han vi har lyst til å leie :). Når du skriver referat fra den store dagen, så får du huske å skrive noen ord om trompetspillet.

Får vel få ut fingeren å bestille vi da.

Skrevet

Han er knallbra, jeg har hørt han mange ganger.

har du vært inne her...?

www.kollandsrud.tk

Skrevet

Amazing Grace er nydelig som trompetsolo, vi hadde den i vår vielse. Anbefales!!

Skrevet

Amazing Grace får meg til å tenke på begravelser.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...