Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2004 #1 Skrevet 22. april 2004 Hei. Vi skal ha trompetsolist i kirka, men jeg vet ikke helt hva han skal spille. Jeg lurer på å bruke ham til inngangs- eller utgangsmarsjen. Både Trumpet Voluntary, Mendehlson og Brudemarsj fra Seljord er jo flotte med trompet og orgel. Men hva med solostykker. Noen som har noen forslag? Gjerne noe som passer med trompet og kirkeorgel. Har lest at flere av dere andre skal ha trompetister i kirka også. Hva skal de spille hos dere?
Lullu Skrevet 22. april 2004 #2 Skrevet 22. april 2004 Hos oss skal han kun spille inn- og utmarsj. Men jeg vet det finnes mange flotte stykker å spille, men jeg kommer desverre ikke på noen nå. Lykke til på jakten
Ingeborg Skrevet 22. april 2004 #3 Skrevet 22. april 2004 Et av de absolutte favorittstykkene mine for trompet er "Men går jag över engarna", tror det er Nils Ferlin som har skrevet den. "Gammal fäbodspsalm från Dalarna" er også veldig fin. Begge vil passe godt i bryllup.
Gjest Tex Skrevet 22. april 2004 #4 Skrevet 22. april 2004 Vår trompetist skal spille Canon som preludium,Trumpet Voluntary som inngangsmarsj, to salmer (å leva... og Guds godhet...) Air som solostykke og min bestefars marsj som utgangsmarsj. Når vi først har booket en proff og dyr dude skal han jammen brukes også.....
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2004 #5 Skrevet 22. april 2004 Takk for forslag så langt. Jeg tar gjerne imot flere. :-)
hallingbrud Skrevet 23. april 2004 #6 Skrevet 23. april 2004 Be han om å spille med på salmene også. Det finnes en egen bok med bl.a. diskantstemmer til mange salmer. Han kan f.eks. spille diskantstemmen på siste verset. (diskantstemme er en lysere stemme som gjerne gir litt "fanfarefølelse").
ringblomst Skrevet 16. mai 2004 #8 Skrevet 16. mai 2004 Ikke svar på spørsmålet, men vi vurderer sterkt å bruke trompetist på inn- og utgangsmarsj pluss et evt solostykke. Men hva vil dette koste i Oslo?
Gjest Tex Skrevet 16. mai 2004 #9 Skrevet 16. mai 2004 Vi betaler vår 2000 kroner. Da spiller han alt vi ønsker under vielsen. Prisen er den samme enten han spiller i fire eller førti minutter.
ringblomst Skrevet 16. mai 2004 #10 Skrevet 16. mai 2004 Vi betaler vår 2000 kroner. Da spiller han alt vi ønsker under vielsen. Prisen er den samme enten han spiller i fire eller førti minutter. Takk for så raskt svar . Var på et fellesmøte i kirken og der var det en skikkelig flink trompetist som vi gjerne vil leie, og hvis det ligger på rundt 2000 så er ikke det så ille. Holder han dere har leid til på Nordstrand, forresten?
Gjest Tex Skrevet 16. mai 2004 #11 Skrevet 16. mai 2004 Holder han dere har leid til på Nordstrand' date=' forresten?[/quote'] Jepp. Kollandsrud.....
ringblomst Skrevet 16. mai 2004 #12 Skrevet 16. mai 2004 Han er kjempeflink - det er altså han vi har lyst til å leie . Når du skriver referat fra den store dagen, så får du huske å skrive noen ord om trompetspillet. Får vel få ut fingeren å bestille vi da.
Gjest Tex Skrevet 16. mai 2004 #13 Skrevet 16. mai 2004 Han er knallbra, jeg har hørt han mange ganger. har du vært inne her...? www.kollandsrud.tk
MIKKELBRUD Skrevet 17. mai 2004 #15 Skrevet 17. mai 2004 Amazing Grace er nydelig som trompetsolo, vi hadde den i vår vielse. Anbefales!!
Gjest Tex Skrevet 17. mai 2004 #16 Skrevet 17. mai 2004 Amazing Grace får meg til å tenke på begravelser.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå