Gå til innhold

Hvor mye skal klumpesand klumpe?


jannikesj

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av klumpesand til katten, og har aldri brukt dette før. Lurer på hva som er normalstørrelse på klumpene som blir etter at sanden absorberer væske?

Har nemlig opplevd å måke ut klumper på størrelse med tennisballer, enda det bare har gått en dag imellom. Kan årsaken være at hun gjør fra seg på samme plass eller er det rett og slett sanden som har ekstrem høy absorberingsevne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blubberella

Klumpesand skal klumpe seg så bra at du kan fiske ut store klumper. Jo større og faste klumper (altså at du får med all urinen i store klumper) jo bedre er det. Noen ganger tisser kattene på samme plass og da blir det naturligvis én veldig stor klump. Dersom sanden er av dårlig kvalitet vil klumpene løse seg halvveis opp til mindre kuler med urin. Det er utrolig irriterende så jeg holder meg til sand av god kvalitet (EverClean).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klumpesand skal klumpe seg så bra at du kan fiske ut store klumper. Jo større og faste klumper (altså at du får med all urinen i store klumper) jo bedre er det. Noen ganger tisser kattene på samme plass og da blir det naturligvis én veldig stor klump. Dersom sanden er av dårlig kvalitet vil klumpene løse seg halvveis opp til mindre kuler med urin. Det er utrolig irriterende så jeg holder meg til sand av god kvalitet (EverClean).

Takk for svar! Ble bare så sjokkert en stund. Testet ut Purrrfect etter en anbefaling jeg så i forumet her, og den er overraskende bra! Klumper iallefall veldig godt og som du sier, store og faste klumper. Lukter heller ingenting, noe som virkelig er et pluss. Vurderte everclean, men ville teste ut purrrfect etter de gode omtalene, og har så langt ikke noe negativt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...