AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Jeg er i midten av 20-årene og har mindre energi enn mine foreldre på snart 60. Det er rett og slett pinlig. De er selvstendig næringsdrivende, har hus og hytte, barnebarn og hunder som de går på fjellet med. Jeg er akkurat ferdig med mitt første år ute i arbeidslivet, har samboer, ingen barn. Trener med ujevne mellomrom, men det blir jevnere nå fremover fordi jeg har meldt meg på organisert idrett. Håper det skal ha litt å så, men jeg vet ikke. Var hos legen i februar/mars, men hun fant ingenting galt. Har tidligere hatt litt jernmangel, men hun sa ingenting om det så går ut fra at blodprøvene så greie ut. På jobb gjør jeg bare halvparten av hva jeg burde. Sliter med å konsentrere meg og husker ikke ting jeg leser. Mens foreldrene mine bare kjører på med å holde huset i orden så har jeg brukt to uker på å manne meg opp til å fylle spylerveske på bilen min. Spylervesken står i garasjen.. Har aldri vært noe arbeidsjern, men nå føles det som det er verre enn noen gang. Og jeg blir deprimert av hele greia. Er jeg bare lat? Burde jeg gå til legen igjen? Anonymous poster hash: f1024...e1d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 herlighet, som jeg kjenner meg igjen! Jeg er 32, og har energi som en 60-åring ca. Må alltid hvile middag og hente meg inn igjen, på en måte som ingen av de andre jeg kjenner på min alder trenger. Spiser sunt og går turer, og trente dans i mange år, men opplevde aldri å få mer energi av trening, snarere tvertimot. har vært hos legen og ingenting er feil. Anonymous poster hash: 18042...7f0
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 herlighet, som jeg kjenner meg igjen! Jeg er 32, og har energi som en 60-åring ca. Må alltid hvile middag og hente meg inn igjen, på en måte som ingen av de andre jeg kjenner på min alder trenger. Spiser sunt og går turer, og trente dans i mange år, men opplevde aldri å få mer energi av trening, snarere tvertimot. har vært hos legen og ingenting er feil.rener 3-4 ganger i uka og spiser sunt. Anonymous poster hash: 18042...7f0 Samme her! Og jeg har alltid vært sånn. For meg har jeg mer som perioder med lite energi. Sånn som i sommer har jeg vært veldig sliten, og nå når det er mye å gjøre. Trener 3-4 ganger i uka og spiser sunt. Legen har sagt jeg skal ta jerntilskudd i perioder jeg er veldig utslitt, så fåår prøve det. I mellomtiden blæster jeg på med red bull. Tror dere ikke det er sånn at folk er ulike i forhold til behov for avslapning? Anonymous poster hash: 26990...1b8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Depresjon kan i seg selv tappe en person for krefter. Har du spurt legen om du har fått sjekket stoffskiftet? Og om du evt.kan ha diabetes? Anonymous poster hash: 8b6e7...14d
Elanore Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Har hatt det litt på samme måten i perioder, og da har det gjerne vist seg at jeg har manglet jern (ferritin målt til 2) og B12. Kan være at det er noe i det? Ellers er det jo veldig generelle symptomer du eventuelt har her... Er det andre ting som foregår i livet ditt nå? Noe spesielt som har skjedd, ny jobb, endrede matvaner etc?
Amarinda Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 Kan bare tipse om å prøve å finne en aktivitet som GIR energi på fritiden. De fleste "lader" jo over sommerferien, kanskje kan det å gjøre noe du liker i stedet for å plikttrene hjelpe deg?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 D-vitaminer? Fryktelig vanlig å ha for lave nivåer, og er ikke nødvendigvis noe legen sjekker. Hjertet er også lurt å sjekke, især om du er kvinne - hjerteplager kan gi helt andre symptomer hos kvinner. Anonymous poster hash: 0eb05...ef1
@Maja Skrevet 19. august 2013 #8 Skrevet 19. august 2013 Tenkte også på D-vitaminer. Sleit sjølv med periodevis trøtthet i åresvis, heilt til eg flytta og fekk ny lege som testa dette. Ville også spurt etter kor langt frå grensa du ligger på D og B vitamin og jern, nåken reagerer sjølv om verdiane ikkje er kritisk lave. Ellers er jo trøtthet og slikt veldig difuse symptom, kan skyldes stoffskifte eller depresjon slik d er foreslått over, eller noko heilt anna. Kan også ha med allergier eller intolleranse for matvarer å gjere, f.ek.s gluten/mel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå