Gå til innhold

Kjøpe valp fra Australia?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har importert hunder fra f.eks Australia? Jeg vurderer å kjøpe en valp derfra og reise ned for å hente den. Dette er en renraset valp som jeg ønsker å kunne avle på senere (hvis alt er som det skal).

hvordan blir det på turen? Jeg vil IKKE at hun skal være nede i bagasjerommet. Hun er liten nok til å være i kabinen innenlands iallefall. Jeg vet det er en lang tur, og derfor ønsker jeg å tenke nøye gjennom dette og få til dette på best mulig måte. Hvis dette blir et helvete for valpen kommer jeg ikke til å gjennomføre kjøpet og heller finne en valp fra en annen plass.

Noen idèer, innspill eller erfaringer?

Anonymous poster hash: 064b3...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen her som har importert hunder fra f.eks Australia? Jeg vurderer å kjøpe en valp derfra og reise ned for å hente den. Dette er en renraset valp som jeg ønsker å kunne avle på senere (hvis alt er som det skal).

hvordan blir det på turen? Jeg vil IKKE at hun skal være nede i bagasjerommet. Hun er liten nok til å være i kabinen innenlands iallefall. Jeg vet det er en lang tur, og derfor ønsker jeg å tenke nøye gjennom dette og få til dette på best mulig måte. Hvis dette blir et helvete for valpen kommer jeg ikke til å gjennomføre kjøpet og heller finne en valp fra en annen plass.

Noen idèer, innspill eller erfaringer?

Anonymous poster hash: 064b3...f61

Hvor tenker du valpen skal gå på do når den er på flyet? Det er jo en lang tur?

Anonymous poster hash: 1ce8e...25c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe en hund i Norge..? Kan aldri tenke meg at du får ha en hund inne i kabinen, på grunn av allergi og hygiene.



Anonymous poster hash: fe153...7f0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt usannsynlig lang tur for en liten valp. Det må da være traumatiserende, spesielt flybyttene?

Anonymous poster hash: f8a64...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Det finnes et selskap, som har spesialisert seg på å frakte dyr rundt om i verden. Det går fint å sende hund fra Australia, men det er en tøff tur for en valp. Kjenner noen hunder, som har reist langt. De blir slitne av dette, men har også klart seg bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med en vertinær om det du, så slipper du å lure og får et svar som du kan stole på.



Anonymous poster hash: a8ce0...f38
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor vil du til Australia og hente den? Du sier jo at du er villig til å hente fra en nærmere plass, hvorfor ikke gjøre det med en gang? Finnes ikke rasen i Norge, Sverige eller Danmark f.eks? Da kan du kjøre.



Anonymous poster hash: 0ce1a...8a2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Men hvorfor vil du til Australia og hente den? Du sier jo at du er villig til å hente fra en nærmere plass, hvorfor ikke gjøre det med en gang? Finnes ikke rasen i Norge, Sverige eller Danmark f.eks? Da kan du kjøre.

Anonymous poster hash: 0ce1a...8a2

enig her. vil du virkelig utsette en valp for en tur på over et døgn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Terriertullingen min er faktisk importert fra Australia. Men han var med i kabinen, i bur, sammen med oppdretter. Skal selv flytte utenlands snart, til Kina, og kommer til å ta med meg Terrierfjomp og Myndefrøkna. Dessverre er de litt for store til å reise i kabinen nå, så jeg skal bruke Pet Relocation,et firma som har fått gode kritikker. De leverer fra dør til dør og ordner alt med papirer og toll. Kanskje du kan kontakte dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...