Gjest Solstråla88 Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Om 14 dager drar vi på 5 dagers tur til Barcelona. Tips til hva vi kan gjøre, ting vi MÅ se osv??
lillemeg90 Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Kjekt å ha sett parc guell, sagrada familia og casa batllo. Jeg synes ikke det er verdt det å gå inn i sagrada familia, men det er vel en smakssak. Lang kø. Ellers er det jo akvarium, planetarium og dyrehage.
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Dropp Sagrada Familia ( se det fra utsiden) anbefaler heller Santa Maria Kirken nede ved gamlebyen. Den er fantastisk inni. Sjokolademuseum, klokakk musem (hihi ja de har det og) - Barcelona har masse museumer. Parc Guell Baria Gotica (unnskyld feilskriving) El Borne distriktet - masse liv og røre her Portal del Angel som er rett nedforbi Placa det Catalunya - flott område. Altså hele byen er jo bare fantastisk. Kos deg masse Dette var kun et par tips fra meg. Hvert eneste hjørne har masse historie og husk å se opp. Bygningene er fantastiske. OBS OBS: Hold på lommebøker og vesker. Ikke legg mobiler på bordet. De er eksperter til å raske med seg alt. Har dere sekk så gå med den foran magen. La Rambla er veldig kjekt å oppleve, men her skjer det masse tyverier så vær våken. God tur
Lissom Skrevet 24. august 2013 #4 Skrevet 24. august 2013 Hvis du er Salvador Dali-fan, ville jeg absolutt dratt på museet hans! Ligger i Figueres, et par timer med tog fra Barca. Eller signerer jeg innlegget over; pass på verdisaker! Har selv blitt rundstjælt to ganger (på samme uke!!!) i Barcelona.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #5 Skrevet 24. august 2013 Om 14 dager drar vi på 5 dagers tur til Barcelona. Tips til hva vi kan gjøre, ting vi MÅ se osv?? Når drar dere? Vi reiser tirsdag 27. Anonymous poster hash: f730d...8d2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #6 Skrevet 24. august 2013 ..hm, ser jo at du skriver om 14 dager så da blir det jo etter oss :-) Anonymous poster hash: f730d...8d2
Gjest Solstråla88 Skrevet 24. august 2013 #7 Skrevet 24. august 2013 Når drar dere? Vi reiser tirsdag 27. Anonymous poster hash: f730d...8d2 Vi reiser Søndag 1 sept:-)
Gjest Solstråla88 Skrevet 24. august 2013 #8 Skrevet 24. august 2013 Tusen takk for masse fine tips:-) Skal se hva vi rekker på 5 dager. Etter og ha googlet litt tror jeg fort vi kunne vært der i 14 dager uten og kjede oss:-)
Gjest Blomst83 Skrevet 24. august 2013 #9 Skrevet 24. august 2013 - Den magiske fontene - Heis opp til en festning litt opp i høyden(helt fantastisk utsikt) -Kjøp kort til sitgthsingbussene.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #10 Skrevet 26. august 2013 Har tidligere tatt taxi fra flyplassen men denne gangen satser vi på toget inn til Plaça Catalunya, bor 100 meter fra jernbanestasjonen. Noen av dere som vet hvor man kjøper billetter? Kan man kjøpe på toget? Eller hurr?, Noen tips? Anonymous poster hash: f730d...8d2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #11 Skrevet 26. august 2013 Du kan kjøpe togbilletter i automater på togstasjonen. Hvis du skal bruke en del kollektivtransport kan det lønne seg å kjøpe et dagskort eller klippekort da disse gjelder for både flytoget og metro, buss osv. Jeg tar et stort forbehold om at jeg kan ta feil her, men jeg tror ikke det går tog direkte fra flyplassen til Placa Catalunya. Du må gå av toget på enten Clot, Barcelona Sants (hovedjernbanestasjonen) eller Passeig de Gracia, og skifte til metro der. Passeig de Gracia er nærmest. Da er du bare ett metrostopp unna Placa Catalunya. Clot vil jeg anbefale å unngå for der er veien fra toget til metroen dårlig skiltet. Anonymous poster hash: dc16a...630
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #12 Skrevet 26. august 2013 Kom jo i grunnen på at det går flybuss også:-) Flere som skal nedover denne uka? Anonymous poster hash: f730d...8d2
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. september 2013 #13 Skrevet 7. september 2013 Da var vi kommet hjem etter en fantastisk tur til Bareclona! Vi var og så sagrada familia fra utsiden, køen sto rundt hele kirken, så det var uaktuelt og bruke en hel dag på og stå i kø..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå