Gjest Lizbet Skrevet 22. april 2004 #1 Skrevet 22. april 2004 ...hvordan oppfører vi oss selv i butikken?? Har selv vært med å startet klagetråder her over dårlige, uhøfflige, motbydelige......ovs.osv kunder. Så tenkte jeg - hva slags kunder er vi. Vil de som ekspederer oss se slik på oss?? Det er ikke bestandig jeg tenker over slike ting når jeg handler. Matvarer for eksempel. Hvordan jeg oppfører meg er utrolig avhengig av hvordan jeg blir tatt i mot av den som da sitter på andre siden. Selv om jeg og har sittet der og vet hvordan det er, tar jeg meg i at jeg er ikke automatisk blid og hyggelig for det. Når jeg kommer i klesbutikker avhenger det av butikken hva jeg gjør med tøyet. Legger jeg det tilbake selv prøver jeg å brette det, men seff, mangler trenging i å få det like pent. Eller så gir jeg det til den som tar i mot, eller henger det på aktuelt stativ.... Har slått meg at jeg legger av meg noen av mine gode manerer av og til jeg og..... :oops: Hva med dere andre butikkansatte??
Arwen Skrevet 22. april 2004 #2 Skrevet 22. april 2004 Jeg er veldig bevisst på hvordan jeg oppfører meg som kunde. Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg Men.. har kranglet med butikkansatte før som kunde jeg også. Da har ikke den ansatte kunnet jobben sin så har ikke dårlig samvittighet for det.
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2004 #3 Skrevet 22. april 2004 Eg er ein god kunde, og det kunne ikkje falle meg inn å skjelle ut ein butikktilsett!
Gjest Karens Skrevet 22. april 2004 #4 Skrevet 22. april 2004 Vel, ofte når jeg skal handle klær i Paleét sitter de ansatte i hele 2.etg. og bare leser i moteblader eller prater i telefonen. Først når sjefen er der skjerper de seg. Mange av de er jålebukker fremfor ansatte som skal hjelpe oss kundene. Det har også hendt at flere av de ansatte der spiser is, kaker og pizza mens de står der blant alle klærne, ute blant kundene! Slikt går jo bare ikke an!? De virker nokså bortskjemte flere av dem og jeg er neimen ikke sikker på om de er der for å jobbe.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 23. april 2004 #5 Skrevet 23. april 2004 Er veldig bevisst på hvordan jeg oppfører meg, og er alltid blid og hilser som utgangspunkt. Men selvfølgelig tenker jeg mitt hvis jeg får dårlig service... Mulig vi som jobber med det til daglig legger ekstra merke til det når det er en dårlig selger i butikken. Er kanskje litt kjappere enn andre til å tenke at "hit gidder jeg ikke å gå igjen!"
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #6 Skrevet 23. april 2004 Folk som sitter i kassa og snakker tydelig privat i mobiltelefonen klarer jeg ikke å ta seriøst. Men ellers er jeg ganske grei som kunde tror jeg...
Sarabi Skrevet 23. april 2004 #7 Skrevet 23. april 2004 Jeg vil ha service når jeg handler. Uansett hvor.. Derfor oppfører jeg meg etter servicen. Er betjeningen hyggelig og smiler, så smiler jeg tilbake :D
LilleBille Skrevet 23. april 2004 #8 Skrevet 23. april 2004 Jeg vil ha service når jeg handler. Uansett hvor.. Derfor oppfører jeg meg etter servicen. Er betjeningen hyggelig og smiler, så smiler jeg tilbake :D .. og jeg forventer en viss servicegrad når jeg går inn i en butikk (kravet er selvfølgelig forskjellig om jeg er på Rema eller i en "dyr" butikk f.eks. på "beste vestkant") .. men jeg tror ofte butikkansatte får de kundene - og den kundeoppførselen de "ber" om. Selvfølgelig finnes det noen .. men de er vel stort sett i mindretall .. som aldri er fornøyd med noen ting.. og er sinte på verden generelt .. men dem er det ikke noe å gjøre med uansett. Men at butikkansatte "ser" an kunder og behandler dem forskjellig er ikke tvil.. Husker selv at jeg skulle kjøpe kjole ++ til et bryllup .. og hadde rimelig høy grense på hvor mye jeg kunne bruke.. var to ganger inne i samme butikken.. oppførte meg likt.. men hadde litt shabby klær den ene gangen.. og var virkelig dresset opp den andre... - og maken til forskjell i kundebehandling har jeg aldri sett.. Totalt ignorering og hevede øyebryn første gangen .. og skikkelig skraping og bukking den andre..
Gjest GreenSky Skrevet 23. april 2004 #9 Skrevet 23. april 2004 Den aller første jobben jeg hadde var faktisk på Rimi! :-) Etter det har jeg blitt veldig bevisst på åssen det er å jobbe i butikk, prøver å være en så "snill" kunde som mulig. Jeg fant fort ut at butikk-yrket ikke var noe for meg pga ufordragelige kunder, det ødela hele dagen min faktisk. Er derfor alltid høflig når jeg handler, og legger alltid klærne på plass i klesbutikker, osv. Butikk-ansatte har min sympati!!!!
Gjest GreenSky Skrevet 23. april 2004 #10 Skrevet 23. april 2004 men jeg tror ofte butikkansatte får de kundene - og den kundeoppførselen de "ber" om. Huff, jeg husker da jeg jobba på Rimi. Jeg smilte og var hyggelig med alle, Hadde bestemt meg for at jeg skulle være hyggelig uansett hvor grinete noen av kundene kunne være. Men du verden som det tok på. Å smile pent, og få kjeft tilbake. At jeg hadde gjort "alt" riktig og gitt god sørvis, men likevel fått kjeft. Kunder som hadde en dårlig dag og lot det gå utover meg. Jada, det skjedde. Som regel var alle kundene blide og fornøyde, men det måtte en 10 - 15 blide kunder til for å "veie" opp for den ene sure. For det var de sure kundene som svidde. Jeg kunne være lei meg, eller gå rundt og være sinna leeeenge etterpå hvis jeg hadde hatt en ufyselig kunde. Det er noe med det at en ikke kan svare tilbake, en må være høflig og sørvisinstillt, så en får ikke guffa ut. Nei, jeg ble ikke lenge i den jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå