AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Før: Etter: Jeg gikk fra å veie 59,5 kg i februar 2012 til å nå veie nesten under 50 kg. Jeg er 1.70 cm høy og er ganske atletisk bygd. Har trent så og si hele livet, opp til 4-5 timer om dagen (pga. idretten jeg drev med) og trodde jeg kom til å legge på meg når jeg sluttet å trene så ofte. I stedet ble det omvendt. Har rast ned i vekt det siste året, og ser stor forskjell på meg selv. Både i ansiktet og kroppen. Har mer synlige muskler og sener nå enn før, men selve muskelmassen har gått ned og f.eks. krage- og hoftebein vises myyye tydligere enn før. Problemet er at jeg føler at jeg fortsetter å gå ned i vekt. Har gått på ritalin så og si hele tiden siden jeg fylte 13 år, og tror det har begynt å spille inn på vekten min. Er vanligvis veldig glad i mat og spiser utrolig mye. I fjor begynte jeg å miste matlysten av Ritalin og spiser ca. 3 ganger om dagen (pluss godterier inni mellom). Jeg har ikke lyst til å legge på meg igjen, selv om det ikke er slik at jeg føler meg stygg og feit om jeg gjør det - hvis dere skjønner. Vil ikke si at det er en spiseforstyrrelse, for jeg føler meg fremdeles sterk og frisk. Likevel så er dette litt skummelt. Andre sier at de ser stor forskjell og lurer på hvordan jeg klarer det og slikt. Føler jeg gir feil inntrykk til folk, og det er ekkelt at flere venninner vil vite mine "hemmligheter" ang. vektnedgang, og det er ikke det jeg vil oppmuntre folk til. Er redd for å bli sett på som anorektisk og sykelig tynn - men samtidig så synes jeg det passer meg veldig godt. Vanskelig! 1. Ville du sett dette som sykelig tynt? 2. Hva bør jeg egentlig gjøre hvis vektnedgangen fortsetter? 3. Tror dere snusing kan ha virkning på forbrenningen? Flere i familien min mener at jeg bør slutte å snuse fordi det gjør at jeg blir enda tynnere, og det tror jeg i en viss grad kan stemme, men er ikke helt sikker. Vil egentlig ikke nevne dette for lege, fordi jeg er livredd for at fastlegen skal slutte å skrive ut Ritalin - det vil jeg helst unngå å leve uten, for å si det slik. Anonymous poster hash: 8050b...540
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 Du har hvertfall helt sykt fine bein på det nederste bilde!!lAnonymous poster hash: dc3bc...bfd
Gjest Riskjeks Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 (endret) Ja, du er for tynn på alle bildene bortsett fra øverst til høyre. Med en høyde på 170 cm bør du nok veie minst 55 kg. Pro-ana-tråd? Endret 19. august 2013 av Riskjeks 1
rumperister Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 1. Ville du sett dette som sykelig tynt? - Nei, men du hadde verken behov for å gå ned i det hele tatt, eller behov for å gå ned mer. 2. Hva bør jeg egentlig gjøre hvis vektnedgangen fortsetter? - spise nøtter, og drikke kalorier (juice, melk osv) 3. Tror dere snusing kan ha virkning på forbrenningen? Flere i familien min mener at jeg bør slutte å snuse fordi det gjør at jeg blir enda tynnere, og det tror jeg i en viss grad kan stemme, men er ikke helt sikker - snus er jo i munnen, og "hindrer" deg i å spise mens du har det?.
amazed92 Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Hei! 1. I utgangspunktet ikke, men det er litt på grensen. 2. Jeg synes du bør gå til legen. Legen vil det som er best for deg, og om det er at du fortsetter å gå på Ritalin, så vil han nok ikke ta det vekk - og OM han skulle gjøre det, så kan du alltids bytte fastlege - det har du rett til, og finne en som vil skrive det ut for deg. Om det er slik at Ritalin forårsaker vektnedgang når du allerede er så tynn, kan det være veldig skummelt om det får fortsette! Om du er sykelig tynn? Om dette fortsetter vil du ihvertfall kunne bli det, og det er ikke bra. En annen grunn til at du bør gå til legen, er at vekttap kan være symptomatisk for mange alvorlige sykdommer. Jeg sier ikke at du har en slik sykdom, men dette er noe du bør la legen få ta stilling til. 3. Da jeg sluttet å røyke merket jeg at jeg gikk opp i vekt ihvertfall, 5 kg på tre mnd. Det er uansett bra å slutte å snuse, både for økonomien og for tennene :-) Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå