Gå til innhold

Hva er galt med armen min?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg plages med at armen min "sovner" ofte, det går små støt gjennom den til tider, slik det gjør når man når man slår albuen kraftig. Det sentrerer seg t albuen. Den kjennes kaldere enn resten av kroppen, men ikke når jeg tar på den... Noen sier senebetennelse, hva tror dere?

Anonymous poster hash: 90d95...0ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg plages med at armen min "sovner" ofte, det går små støt gjennom den til tider, slik det gjør når man når man slår albuen kraftig. Det sentrerer seg t albuen. Den kjennes kaldere enn resten av kroppen, men ikke når jeg tar på den... Noen sier senebetennelse, hva tror dere?

Det høres ut som en nerve i klem et sted. Kan være pga betent og hoven sene, men da har man gjerne vondt når man bruker armen i tillegg.

Anonymous poster hash: 980f9...629

Skrevet

Det høres ut som en nerve i klem et sted. Kan være pga betent og hoven sene, men da har man gjerne vondt når man bruker armen i tillegg. Anonymous poster hash: 980f9...629

Armen min her ikke hoven, ikke som jeg kan kjenne. Den her heller ikke vond, men samtidig er den det. Veldig vanskelig følelse å forklare. Fikk dette etter at jeg hadde strikket et babyteppe, og vært plaget med at det har kommet å gått etter det. Trur du det er noe apoteket kan hjelpe meg med, eller må jeg til lege?

Skrevet

Gå til legen å få det undersøkt:) men enig med AB over, høres ut som en nerve i klem. :)

Skrevet

Gå til legen å få det undersøkt:) men enig med AB over, høres ut som en nerve i klem. :)

Okey, takk for hjelp :) da har jeg noe å gå ut ifra. Ringer lege i morgen.

Skrevet

Okey, takk for hjelp :) da har jeg noe å gå ut ifra. Ringer lege i morgen.Anonymous poster hash: 90d95...0ed Anonymous poster hash: 90d95...0ed

Så bra! Er nok ikke noe farlig, men alltid greit å få det undersøkt om det er noe nytt eller noe vi er bekymret for:) lykke til!

Skriv gjerne hva legen sier imorgen:)

Skrevet

Ser du også strikker en del :) babypledd kan jo bli et stort stykke arbeide, og er ikke første gang jeg har hørt strikkere som har fått tennisalbue - for høres ut som det for meg.

En annen mulighet er stramme muskler i nakke/skuldre som klemmer på en nerve, det får jeg når strikker mye. Men det blir gjerne prikking og nummenhet i fingre av det.

Ville uansett fått legen til å titte på det, er alltid lettere å behandle tidlig om det er noe - passe på strikkearmene :hug:

Anonymous poster hash: 00026...453
Skrevet

Armen min her ikke hoven, ikke som jeg kan kjenne. Den her heller ikke vond, men samtidig er den det. Veldig vanskelig følelse å forklare. Fikk dette etter at jeg hadde strikket et babyteppe, og vært plaget med at det har kommet å gått etter det. Trur du det er noe apoteket kan hjelpe meg med, eller må jeg til lege?

Strikking kan forårsake mild senebetennelse, nerver i klem og nummenhet i fingre, særlig om du ikke slapper av i hele kroppen når du strikker. Det er veldig godt kjent som Folkehøyskolesyndromet, fordi det ofte oppstår strikkedilla blant elevene i løpet av et folkehøyskoleår, og rundt 30% av elevene ender opp med numne fingre, hender eller armer.

Det går som regel over av seg selv om du slutter å strikke en god stund, men er du bekymret for at det ikke går over, kan du ta en tur til legen og be legen om å kontrollere deg for senebetennelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...