Gjest Badebuksa Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Hvordan uttaler man Yngve på engelsk? Oaingve? Ingvii? Sier de automatisk Ingve? Ifølge Google oversetter var det Eingnef, men det hørtes bare merkelig ut.
Gjest Faerunpedia Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Man oversetter vel ikke navn? Pleier å si navnet mitt slik jeg sier det på norsk, staver det evt og lar folk ha sin egen uttale på det.
Silfen Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Rett frem med engelsk twang. Nå er ikke fonetikk min sterke side, men omtrentlig ing-væ.
Silfen Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 Man oversetter vel ikke navn? Pleier å si navnet mitt slik jeg sier det på norsk, staver det evt og lar folk ha sin egen uttale på det. Jeg gjør navnet mitt "engelsk", dvs at jeg bytter ut min e-endelse med en a, siden de ikke har e-endelser på navn slik som vi.
Gjest Badebuksa Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 Har de ikke a-endelsen på navn? Det visste jeg ikke. 2
Silfen Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 Har de ikke a-endelsen på navn? Det visste jeg ikke. Jo, men ikke E på samme måte som oss. Line, vil for eksempel bli "lean" på engelsk, mens Lina blir "lean-a". Dvs at de uttaler ikke e på slutten slik som oss, dermed blir a det som vil ligge nærmest norsk uttale.
Gjest Badebuksa Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Jo, men ikke E på samme måte som oss. Line, vil for eksempel bli "lean" på engelsk, mens Lina blir "lean-a". Dvs at de uttaler ikke e på slutten slik som oss, dermed blir a det som vil ligge nærmest norsk uttale.ok 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå