Gå til innhold

Vielse i Akershus Slottskirke


Lissom

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi gifter oss i September 2014, og kirke og lokale er booket! Min kommende mann hadde kunn ett ønske ifm bryllupet, og det var at vi gifter oss i Akershus Slottskirke. Man må ha en tilknytning til forsvaret for å kunne gjøre dette, og i og med at han var i Afganistan i 2 år, og faren hans er oberstløytnant, så var dette er naturlig valg. Faren hans ble også veldig glad da han fikk vite at vi skal gifte oss der, og kirken er absolutt nydelig!

Problemet er at de kun har vielser kl 17. Blir dette altfor sent? Vi har funnet ut at vi tar bilder før vielsen, reiser rett til lokalet etterpå og satser på å spise kl 19.00 (lokalet ligger i nærheten). Vi skal ha tre-retters, men hvor lang tid bør vi regne med at dette tar?? Er så redd for at vi ikke blir ferdige med middagen før natta liksom, vil jo at vi skal ha en skikkelig fest også! Kan det være en løsning og be gjestene holde talene til maks 5 minutter, i tillegg til å ha en toastmaster som styrer showet med jernhånd?

Noen andre som har erfaringer med vielser i Akershus Slottskirke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, så lenge dere legger dagen opp deretter, så synes jeg ikke det trenger å være noe problem å ha det kl 17. Fotografering før vielsen er kjempelurt. Lengde på middagene varierer veeeldig etter hvor mange og lange taler det er, så om dere begrenser dette så er mye gjort. Har dere en taleglad familie, så kan det faktisk også være en tanke å begrense antall talere til de helt sentrale (brudepar, foreldre, forlovere). Om 15 stk skal holde hver sin tale på 5 min, så tar det fortsatt en masse tid. Sørg også for å ha nok serveringspersonale, da går den delen mye fortere :)



Anonymous poster hash: fb36a...f5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup i juni med vielse kl 17,fotografering 17.30-18.45, middag kl 19. Det var helt topp, mange flere holdt ut til 03 enn jeg er vant med når det er tidligere vielser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Siden lokalet ligger i nærheten, kan dere jo evt starte middagen litt tidligere? Vielsen varer vel ca 30 minutter. Lokalet ligger i nærheten sier du, og da trenger dere vel antakelig ikke halvannen time mellom vielsen er ferdig og middagen begynner? Jeg tror jeg ville startet middagen senest halv sju. Ikke fordi jeg tror kl sju nødvendigvis er for seint, men mer at det blir veldig mye "død-tid" mellom vielsen og middagen :)

Edit: Vi hadde en time fra velkomstdrink til middagsstart, og til tross for at vi selv var litt forsinket til velkomstdrinken, så ble det nok litt lenge å vente på middagen for gjestene. Hyggelig å mingle for all del, men alle ventet egentlig bare på å få satt seg til bords. En halvtimes mingling hadde holdt lenge :)

Endret av Adriane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...