Gå til innhold

Hvilket brød kjøper dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her kommer tidenes dummeste spørsmål fra meg:
Hvilket brød kjøper dere som både er mettende og som ikke koster en formue?

Jeg har bakt brød selv i flere år og har frosset ned halvstekte brød. Mettende og billig ;)

De gangene jeg ikke har hatt sjans til å bake har vi kjøpt. Vi har da betalt kanskje 30 + kroner for ett brød, og da har det ikke vært littegrann mettende en gang. Da går det i hvert fall dobbelt så mye på en dag i forhold til når jeg baker dem selv.

Grunnen til at jeg spør nå er at vi har flyttet og har foreløpig ikke plass til en stor fryser. Vi har heller ikke plass til fryseskap på kjøkkenet, så vi har liksom ingen steder å gjøre av baksten.
Lage brød daglig er ikke aktuelt ettersom jeg faktisk ikke får plass til det i timeplanen.

Så hvilket brød bruker dere som metter godt, som ikke koster hårreisende mye, og hvor kjøper dere disse? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jegerbrød på coop, det er nydelig og holder hvertfall meg mett en stund! Men ser du etter brød som holder deg steinmett lenge, prøv å finn deg et SKIKKELIG grovt et. Det står jo ofte en brødskala på posen som viser hvor grovt det er.

Skrevet

Vakuumpakket rugbrød kan være et alternativ.

Anonymous poster hash: 939a4...985
  • Liker 1
Skrevet

Jegerbrød på coop, det er nydelig og holder hvertfall meg mett en stund! Men ser du etter brød som holder deg steinmett lenge, prøv å finn deg et SKIKKELIG grovt et. Det står jo ofte en brødskala på posen som viser hvor grovt det er.

Jegerbrødet har jeg ikke prøvd! Takk for tips, det skal prøves! ;)

Jeg har prøvd å følge skalaen, men merker ikke noen stor forskjell. Barna spiser helt ekstreme mengder i forhold til ellers uansett....

Vakuumpakket rugbrød kan være et alternativ.

Anonymous poster hash: 939a4...985

Jeg har prøvd å lage rugbrød uten at det falt i smak. Men skal absolutt prøve de som er i butikk. Kanskje det har en litt "finere" konsistens enn mine rugbrød ;)

Hvor har du kjøpt disse?

Skrevet

Jegerbrødet har jeg ikke prøvd! Takk for tips, det skal prøves! ;)

Jeg har prøvd å følge skalaen, men merker ikke noen stor forskjell. Barna spiser helt ekstreme mengder i forhold til ellers uansett....

Kan det være så enkelt som at det er litt stas med 'kjøpabrød' når de vanligvis får hjemmebakt? :)

Suppler med grove knekkebrød kanskje?

Om du er i en by som har Godt brød-baker, så er brød derfra mere som hjemmebakt og mettende.

Anonymous poster hash: c54f1...2fd

Skrevet

Kan det være så enkelt som at det er litt stas med 'kjøpabrød' når de vanligvis får hjemmebakt? :)

Suppler med grove knekkebrød kanskje?

Om du er i en by som har Godt brød-baker, så er brød derfra mere som hjemmebakt og mettende.

Anonymous poster hash: c54f1...2fd

Joda, barna synes det er superstas med butikkbrød :)

Men til og med mannen sier at han trenger mer for å bli greit nok mett. Kan være psykisk også for alt jeg vet, men det gjør jo at det frister lite å bruke masse ekstra penger på å kjøpe i forhold til hva det koster å bake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...