AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Dette er et ganske overfladisk "problem". Jeg har flere ganger fått høre at jeg ikke ser helt norsk ut, uten å helt vite hvorfor.. De fleste gangene har det ikke vært negativt ment, så det er ikke farlig. På vgs hadde jeg et valgfag på en annen skole, klassen min der mente jeg løy når jeg svarte at jeg var norsk. De spurte og spurte hvor jeg var fra og hvorfor jeg ikke bare ville si det. Det begynte med et par elever, men til slutt trodde hele klassen at jeg løy om det. Jeg har vanskelig for å bli brun når jeg soler meg, og når jeg først blir brun så får jeg gultoner. Fult klar over det selv, noen blir rødlige i huden, jeg blir gul-brun. Men når jeg ble kaldt guling og mini-kineser synes jeg ikke det er så greit lenger. Det gikk og rykter en periode om at jeg var buddhist. Det er gjerne eldre mennesker som kommer med spydige kommentarer eller blikk, en dame sa til meg for en stund siden og at jeg var veldig flink til å prate norsk... Jeg er veldig lav (155) og "spinkel"(smal), har mørkt hår og mørke øyne. Jeg vet ikke helt hvor de tror jeg kommer i fra, eller hva jeg skulle vært blanding av.. Når jeg feks. har vært i Hellas, har de begynt å prate gresk til meg osv. Flere av tingene er filleting, men noen ting har gått inn på meg så jeg tar meg nær av det hver gang.. Noen som har det likt? Har ikke lyst til at det skal gå inn på meg lenger.. Anonymous poster hash: 9031a...25a
Djungelvrål Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Ja det har jeg også hørt mange ganger, fordi jeg har spesielle øye som er små og skrår litt nedover not nesa og fordi jeg har veldig høye og brede kinnbein. Jeg bryr meg ikke, liker derimot og ikke se ut som "alle andre"! Jeg har normal hud som blir lett brun og jeg er ganske høy, 1,76.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Hvis noen flere gamle damer sier at du er flink til å snakke norsk, så bare si: "Det er du også" med et smil Anonymous poster hash: 5b146...e26 5
Gjest zzzzz Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 Har alltid fått høre at jeg ikke ser norsk ut siden jeg har mørke trekk, høye kinnbein osv, og spesielt folk fra midtøsten tror alltid at jeg også kommer derfra et sted. Det er bare å ta det med humor, det er sjeldent noen mener noe vondt med det når de kommenterer sånt.
Version 2.0 Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 Jeg tok meg ganske nær av dette da jeg var i tenårene. Ble nesten utsatt for litt rasisme enkelte ganger, noe som var veldig vanskelig for meg å godta siden jeg er norsk. Alle vil jo se ut som alle andre i den alderen. Idag er jeg stolt av mitt ikke-norske utseendet og tar det som et kompliment at folk mener jeg ser så eksotisk ut! Jeg har fått høre at jeg ser spansk, gresk og italiensk ut. Men også albansk, russisk og arabisk. Fin blanding med andre ord!
RugRatzz Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 Har fått høre at jeg ikke ser norsk ut fordi jeg er for blek.. Jaja..
Gjest Peanut Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 Jeg har fått høre at jeg ser ut som jeg kommer fra Sør-Europa, fordi jeg har mørkblondt hår... O_o
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #8 Skrevet 19. august 2013 Jeg har fått høre at jeg sikkert er nazist fordi jeg har langt, lyst hår, er blek og blåøyd, og ikke gjør noe for å bli brun eller mer eksotisk heller. Og så er jeg vikinginteressert, men jeg trenger da for pokker ikke være rasehater av den grunn... Anonymous poster hash: 80af1...5db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå