AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #441 Skrevet 23. august 2013 Tror nok alle har såpass med respekt for familien at de ikke utgir seg for å være henne. Hun er sterk som skriver her inne. Anonymous poster hash: 0083c...284 2
Gjest gjest Skrevet 23. august 2013 #442 Skrevet 23. august 2013 Jeg har lest boka "Et mord i Kongo", og har i grunnen ikke tvilt på at de er uskyldige etter å ha lest den. Uansett: All min medfølelse til deg og din familie, Kari Moland. Skjønner godt at du/dere har blitt "vant" til å lese og høre fæle ting, og synes det er fint og tøft gjort av deg å forsøke å forklare hvordan ting egentlig er.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #443 Skrevet 23. august 2013 Ja, det hadde vært frekt. Kongo er faktisk veldig annerledes enn hva vi kan fatte. Jeg har ikke vært der, og jeg tviler på at noen av dere har vært der. Det at jeg skriver på denne feeden kommer jeg sikkert til å angre på, og jeg forstår de som ikke skjønner at man kan være så idiot at man utsetter seg for sånt. At jeg derfor antagelig er et troll. Det finnes mange som tydeligvis "vet" alt fra sofaen. Folk har vel et behov for å diskutere, markere seg og for å forstå. Dette er mitt siste forsøk på å få folk til å forstå. -Sjåføren ble skutt med skarpt, Tjostolv og Joshua bar ikke med seg skarpt. Tjostolv og Joshua bar ikke med seg skarpt, for dette fortalte de. Anonymous poster hash: 5d991...1b7 2
Larsern Skrevet 23. august 2013 #444 Skrevet 23. august 2013 Ingenting med rettssaken som forteller meg at det ikke finnes noe slikt som intellektuelle afrikanske dommere. Som tidligere påpekt har jeg faktisk møtt noen av de. Rettsaken har fåregått anderledes enn hva norske rettsaker har. De har også andeledese og færre krav til bevisføring i strafferetten enn hva som er tilfelle i Norge. Jeg sier ikke at dette er en bra ting. Men det betyr heller ikke at det ikke finnes intelektuelle afrikanske dommere. Forøvrig unnlot du galant å svare på resten av innlegget mitt. Anonymous poster hash: 3c63e...31b *facepalm* Hvilken rolle spiller det om det finnes intellektuelle afrikanske dommere når denne rettsaken ikke bærer preg av det, og det er jo den vi diskuterer!? Beklager, men jeg kan ikke ta deg seriøst når du kommer med slikt tull.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #445 Skrevet 23. august 2013 Ja, det hadde vært frekt. Kongo er faktisk veldig annerledes enn hva vi kan fatte. Jeg har ikke vært der, og jeg tviler på at noen av dere har vært der. Det at jeg skriver på denne feeden kommer jeg sikkert til å angre på, og jeg forstår de som ikke skjønner at man kan være så idiot at man utsetter seg for sånt. At jeg derfor antagelig er et troll. Det finnes mange som tydeligvis "vet" alt fra sofaen. Folk har vel et behov for å diskutere, markere seg og for å forstå. Dette er mitt siste forsøk på å få folk til å forstå. -Sjåføren ble skutt med skarpt, Tjostolv og Joshua bar ikke med seg skarpt. Nei, selvfølgelig sier de at de ikke bar med seg skarpt!! Hvem vet hva de har fått tak i der nede? Anonymous poster hash: e22cb...d8c 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #446 Skrevet 23. august 2013 Nei, selvfølgelig sier de at de ikke bar med seg skarpt!! Hvem vet hva de har fått tak i der nede? Anonymous poster hash: e22cb...d8c Jeg regner med at dersom det hadde vært skarpe våpen i nærheten da de ble tatt, hadde dette blitt lagt frem i retten, i stedet for bildet av denne softgunen. Anonymous poster hash: 2f17b...ab7 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #447 Skrevet 23. august 2013 Jeg regner med at dersom det hadde vært skarpe våpen i nærheten da de ble tatt, hadde dette blitt lagt frem i retten, i stedet for bildet av denne softgunen. Anonymous poster hash: 2f17b...ab7 Ehh.. Det er ikke uvanlig å kvitte seg med drapsvåpenet. Anonymous poster hash: 5d991...1b7 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #448 Skrevet 23. august 2013 Det er så mye med dette som tyder på at de er uskyldige. Kongo er ute etter penger, og så en gyllen mulighet. Fælt at så mange nordmenn tror gutta stod bak drapet, og synes de "bare kan sitte i Kongo, etter det grusomme de har gjort". Anonymous poster hash: 01921...cc2 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #449 Skrevet 23. august 2013 Ehh.. Det er ikke uvanlig å kvitte seg med drapsvåpenet. Anonymous poster hash: 5d991...1b7 Men det blir bare spekulasjoner. Det kan selvsagt hende at de hadde våpen de har kastet, akkurat som det kan hende at de skulle stjele en Okapi til den hemmelige dyreparken til Kong Harald, men i utgangspunktet bør folk dømmes for ting som kan bevises eller sannsynliggjøres, og der har det kongolesiske rettssystemet åpenbare svakheter. De mente jo feks at det var mer sannsynlig at drapsvåpenet var en softgun som befinner seg i Norge, enn at de hadde skarpe våpen som de kvittet seg med. Du må da se svakhetene i dette? Anonymous poster hash: 2f17b...ab7 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #450 Skrevet 23. august 2013 Det er så mye med dette som tyder på at de er uskyldige. Kongo er ute etter penger, og så en gyllen mulighet. Fælt at så mange nordmenn tror gutta stod bak drapet, og synes de "bare kan sitte i Kongo, etter det grusomme de har gjort". Anonymous poster hash: 01921...cc2 Det er mye som tyder på at de er skyldige. - Aradjabu og Kepo har fastholdt at det var nordmennene som stoppet bilen for å tisse - og at Moland så truet sjåføren med et skytevåpen. «Get out, get out», skal Moland ha skreket ifølge de to, før han skjøt sjåføren og deretter skjøt mot dem, ifølge vitnene. - Moland innrømmer å ha drept sjåføren, men trekker tilståelsen når han blir frisk. - Moland og french påstod at det kunne ha vært landeveisrøvere. Hvilken landeveisrøver etterlater alt av verdi? Å påstå at drapet var planlagt i minste detalj for at staten Kongo skal tjene penger blir bare for dumt. De to vitnene kan selvsagt ikke tjene penger på en sak som dette. Den eneste privatpersonen som kan få erstatning er sjåførens enke. Tror dere virkelig at det var enka som sto bak? Anonymous poster hash: 5d991...1b7 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #451 Skrevet 23. august 2013 Men det blir bare spekulasjoner. Det kan selvsagt hende at de hadde våpen de har kastet, akkurat som det kan hende at de skulle stjele en Okapi til den hemmelige dyreparken til Kong Harald, men i utgangspunktet bør folk dømmes for ting som kan bevises eller sannsynliggjøres, og der har det kongolesiske rettssystemet åpenbare svakheter. De mente jo feks at det var mer sannsynlig at drapsvåpenet var en softgun som befinner seg i Norge, enn at de hadde skarpe våpen som de kvittet seg med. Du må da se svakhetene i dette? Anonymous poster hash: 2f17b...ab7 Selvsagt trodde de ikke at det var mer sannsynlig at sjåføren ble drept av et våpen som befinner seg i Norge. Anonymous poster hash: 5d991...1b7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #452 Skrevet 23. august 2013 Selvsagt trodde de ikke at det var mer sannsynlig at sjåføren ble drept av et våpen som befinner seg i Norge. Anonymous poster hash: 5d991...1b7 http://www.aftenbladet.no/nyheter/utenriks/---Angivelig-Kongo-drapsvpen-funnet-i-Norge-2081087.html#.Uhc7u5Lxp9M Anonymous poster hash: 2f17b...ab7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #453 Skrevet 23. august 2013 Det er mye som tyder på at de er skyldige. - Aradjabu og Kepo har fastholdt at det var nordmennene som stoppet bilen for å tisse - og at Moland så truet sjåføren med et skytevåpen. «Get out, get out», skal Moland ha skreket ifølge de to, før han skjøt sjåføren og deretter skjøt mot dem, ifølge vitnene. - Moland innrømmer å ha drept sjåføren, men trekker tilståelsen når han blir frisk. - du mener altså at enhver som nnrømmer skyld er skyldig? Selv om vedkommende er syk, har blitt utsatt for tortur/pining og muligens ville få det overstått og hvile? Moland og french påstod at det kunne ha vært landeveisrøvere. Hvilken landeveisrøver etterlater alt av verdi? Hva om verdien var to hvite som de påstår drev med spionasje? Altså, hvilket land ville tillate spionasje fra andre nasjoner? Jeg kan forstå at d følte seg truet dersom de tror på dette spionasje greiene selv (kongolesere). Kanskje drap på en sjåfør var deres måte å stoppe dem fra å komme over grensen og raportere til Norge. Jeg har ikke snakket med Tjostolv eller Joshu, men etter samtaler med både Kari og hennes lillebror er jeg overbevist om at både Tjostolv og Joshua er uskyldige i de anklager som er kommet frem i Kongo. Mange av dere her inne er trangsynte idioter som tror at alle land handler som Norge, (hadde det vært tilfelle hadde de muligens sluppet ut for en stund siden grunnet god oppførsel). Jeg synes ikke det høres usannsynlig ut at et korrupt land som Kongo tar fanger for så å sette opp et skuespill som skal vær en rettsak for så å kreve penger av et av verdens rikeste land... Rull inn tunga å tenk deg om før du snakker! Anonymous poster hash: 3fc20...938 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #454 Skrevet 23. august 2013 - Moland og french påstod at det kunne ha vært landeveisrøvere. Hvilken landeveisrøver etterlater alt av verdi? Landeveisrøvere som ble overrasket over at det kommer flere til bilen som de ikke hadde oversikt over, og som kan være bevæpnet? Hvilke verdier er det som ble etterlatt i bilen? Anonymous poster hash: 2f17b...ab7 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #455 Skrevet 23. august 2013 Mange av dere her inne er trangsynte idioter som tror at alle land handler som Norge, (hadde det vært tilfelle hadde de muligens sluppet ut for en stund siden grunnet god oppførsel). Jeg synes ikke det høres usannsynlig ut at et korrupt land som Kongo tar fanger for så å sette opp et skuespill som skal vær en rettsak for så å kreve penger av et av verdens rikeste land... Rull inn tunga å tenk deg om før du snakker!Anonymous poster hash: 3fc20...938 Det er nok du som er den trangsynte, og ikke minst naive idioten her. Anonymous poster hash: 5d991...1b7 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #456 Skrevet 23. august 2013 Landeveisrøvere som ble overrasket over at det kommer flere til bilen som de ikke hadde oversikt over, og som kan være bevæpnet? Hvilke verdier er det som ble etterlatt i bilen? Anonymous poster hash: 2f17b...ab7 Bilen Anonymous poster hash: 5d991...1b7 2
Anciol Skrevet 23. august 2013 #457 Skrevet 23. august 2013 (endret) Min varmeste sympati og kondolanser til deg Kari! Kongo burde sendt hjem Tjostolv og Joshua til Norge, hvor de kunne leve videre som vanlige personer:) De fortjente ikke å sitte på dødscelle, og jeg vet at de ikke drepte sjåføren! Måtte fred være med Tjostolv han har det godt hvor han er nå, en dag møter du han igjen, når tiden din er ute på jorden:) Endret 23. august 2013 av Anciol 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #458 Skrevet 23. august 2013 Min varmeste sympati og kondolanser til deg Kari! Kongo burde sendt hjem Tjostolv og Joshua til Norge, hvor de kunne leve videre som vanlige personer:) De fortjente ikke å sitte på dødscelle, og jeg vet at de ikke drepte sjåføren! Måtte fred være med Tjostolv han har det godt hvor han er nå, en dag møter du han igjen, når tiden din er ute på jorden:) Hvordan kan du vite at de ikke drepte sjåføren? Anonymous poster hash: e22cb...d8c 3
Larsern Skrevet 23. august 2013 #459 Skrevet 23. august 2013 Hvordan kan du vite at de ikke drepte sjåføren? Anonymous poster hash: e22cb...d8c Man dømmer ikke folk fordi man ikke kan vite om de ikke har gjort noe, det er bare ikke slik det fungerer. Sånn til opplysning. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #460 Skrevet 23. august 2013 Moland har jo sagt at han gravde ned våpenet. Anonymous poster hash: 0083c...284 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå