Gå til innhold

Tjostolv Moland er død?

Anbefalte innlegg

Gjest bråkar
Skrevet

Jeg håper han får bedre soningsforhold. Han må gjerne sone her til lands. Men han bør sone ferdig tiden.

Noen som tror french vil komme ut ?

Skrevet

Du skrev, Vampen, at korrupte regimer ikke burde få bistand i utgangspunktet. Deretter kom du med en setning om at det er latterlig å bruke det som pressmiddel i slike saker som dette. Ergo er det rimelig å tro at du faktisk mener at korrupte regimer ikke burde få bistand i utgangspunktet, slik du faktisk skriver og spesifiserer ved å dele dette opp i to setninger. Jeg prøver bare lære deg litt om hvordan virkeligheten faktisk fungerer. :)

• Liker 6
Gjest Lincoln
Skrevet

Har man et godt fungerende statsapparat og rettsvesen så er vel sjansen stor for at det ikke er nødvendig med bistandsmidler.

Vel, med bistand bør det følge ganske klare krav og retningslinjer. Ellers så blir det bare å pøse penger i et sort hull.

• Liker 1
Gjest bråkar
Skrevet

Hvis du er i sjokk så er det vel heller tvillsomt at du kommer på at du må fjerne bevisene, er det ikke?

Kanskje de reagerte annerledes enn du ville gjort? Moland tok jo også bilder av skudd som hadde truffet sekken hans mens han var på flukt.

• Liker 1
Skrevet

Beviset på at de er utrolig dumme! Hvorfor i alle verdens dager tar man ett slikt bilde som ikke på noen annen måte vil bli brukt mot deg.

Dette bilde beviser selvfølgelig ingenting, forklaringen deres kan være sann, men det vet vi ikke fordi det ikke har blitt tatt noen tester eller forsket skikkelig.

Jeg tviler på at de ville tatt et slikt bilde hvis de virkelig var skyldige.

Gjest bråkar
Skrevet

Enig. men det er vanskelig å tro at noen faktisk mener de ble utsatt for et justismord her.

Vel, med bistand bør det følge ganske klare krav og retningslinjer. Ellers så blir det bare å pøse penger i et sort hull.

Skrevet

Du skrev, Vampen, at korrupte regimer ikke burde få bistand i utgangspunktet. Deretter kom du med en setning om at det er latterlig å bruke det som pressmiddel i slike saker som dette. Ergo er det rimelig å tro at du faktisk mener at korrupte regimer ikke burde få bistand i utgangspunktet, slik du faktisk skriver og spesifiserer ved å dele dette opp i to setninger. Jeg prøver bare lære deg litt om hvordan virkeligheten faktisk fungerer. :)

Naaaaaw, all den tid du ikke klarer å forstå hva som skrives, så tror jeg ikke jeg har behov for å lære så mye fra deg. Men takk som byr.:)

• Liker 6
Skrevet

Tragisk. Og det mest tragiske opp i det hele er at Norge ikke har brydd seg en dritt om deres situasjon og at rettssaken var en parodi og ikke i nærheten rettferdig.

Likevel fortsetter Norge å pøse millioner til denne korrupte nasjonen i bistand. Her burde Norge kjørt en knallhardt linje fra dag 1. Utlevering av Moland og French til Norge hvor de hadde blitt stilt for en norsk og rettferdig domstol og evt. sonet en straff i Norge. Ingen utlevering = Ingen bistand.

Feige Norge. I mine øyne har den sittende norske regjeringen blod på hendene og medskyld i hans dødsfall.

Helt enig i dette. Dessverre endte det med at den stakkars fetteren min døde :(

Anonymous poster hash: 460e0...04b

• Liker 3
Skrevet

Nå spør jeg fordi jeg ikke vet, hva slags bistandsmidler og hvor mye mottar Kongo?

Skrevet

Moland hadde blitt dømt her til lands også. Det for være måte med å synes synd på folk.

Han hadde nok ikke blitt dømt her i Norge på grunnlag av de "bevisene" som ble lagt frem under rettsaken i Kongo.

Gjest Lincoln
Skrevet

Enig. men det er vanskelig å tro at noen faktisk mener de ble utsatt for et justismord her.

Nei, det har ikke vært et justismord. Det forutsetter nemlig at man har hatt en rettssak.

Moland og french hadde bare et skuespill der reglene ble skrevet underveis og alt ble improvisert.

• Liker 7
Skrevet

Kanskje de reagerte annerledes enn du ville gjort? Moland tok jo også bilder av skudd som hadde truffet sekken hans mens han var på flukt.

Det bildet, kombinert med hva de i det hele tatt drev med, flaksende rundt i et land som Kongo med norske militærbevis, hadde gitt dem forklaringsproblemer i de fleste rettssystemer.

• Liker 7
Skrevet

Herregud,mannen har drept en seksbarnsfar! Trist? Ja, for familien hans. Ellers? Nei.

Leste i tråden til vg på facebook at noen skrev: Hva skjer? Først Rolv og nå Moland?

Ærlig talt! Rolv Wesenlund var en folkekjær artist i mange tiår. Man kan vel ikke si at Norge har mistet noe kjært akkurat.......

Anonymous poster hash: e22cb...d8c

Er det bevist at de faktisk drepte mannen da?

Anonymous poster hash: 8935c...1f8

• Liker 5
Skrevet

Helt enig i dette. Dessverre endte det med at den stakkars fetteren min døde :(

Anonymous poster hash: 460e0...04b

Kondolerer. Masse kjærlighet sendes til dere alle :hjerte:

Anonymous poster hash: f39d2...ecf

• Liker 13
Skrevet

Det bildet, kombinert med hva de i det hele tatt drev med, flaksende rundt i et land som Kongo med norske militærbevis, hadde gitt dem forklaringsproblemer i de fleste rettssystemer.

De tok jo bilder av det meste der nede. Reisen sin. Hva de opplevde. De var gutter på eventyr. Betyr ikke at de er mordere...

Anonymous poster hash: accae...be0

• Liker 9
Skrevet

Det er det vel ingen tvil om. Bildet av en smilende Moland beviser det. Ingen smiler så trimferende om de ikke har gjort det og svært stolt av det.

• Liker 1
Skrevet

Det jeg lurer mer på er hvorfor folk automatisk tror at de er uskyldige fordi de er Norske.

Anonymous poster hash: 4f442...dfb

Anonymous poster hash: 4f442...dfb

• Liker 8
Skrevet (endret)

Vel, jeg husker at jeg hadde en hysterisk reaksjon (jeg lo) i en situasjon, som tilsa at smil og latter IKKE var passende. Og flere har også gjort seg skyldige i å reagere slik i totalt upassende situasjoner. Holder ikke som bevis. Virker som du og Vampen har svært lave beviskrav. Uff.

Endret av Bond
  • Liker 15
Skrevet

Tatt dine siste kroner, ja.. Jeg tror du må sette deg inn i hvor mange kroner verdens fattige har tilgang på, og om det rekker til en reise til den andre siden av verden.

Som hodeløs høns? Dette er snakk om to menn med militærbakgrunn som frivillig har reist som leiesoldater på heisatur til en av verdens mindre hyggelige land. Dumt begynner ikke engang å beskrive det. Problemet deres, som de ikke hadde regnet med, var vel at de faktisk ble tatt. Uansett hva de har planlagt, så var det neppe en chartertur og strandkos. Handlinger har konsekvenser.

Den norske, og britiske, staten har brukt tid på disse to individene. Men det er faktisk begrenset hva de kan gjøre. Kongo er en suveren stat. De har rett til å dømme kriminelle innenfor sine grenser. At deres rettssystem ikke er likt vårt, bør man ta med i beregningen før man reiser dit. Og Kongo har gjort seg vanskelig? Kongo er en stat med intern uro. De har mer å vinne på å fremstå som sterke overfor egen befolkning, enn å fremstå som nikkedukker for vesten, som gir hvite mennesker spesialbehandling.

La oss sette oss inn i småting skal vi? Jeg brukte dette som ett eksempel, gjerne den gamle fruen i kongo jeg brukte som eksempel var litt heldig å fikk mulighet til å reise til norge..

Selvfølgelig forventa dem ikke å bli tatt, da ville de ikke gjort det dem gjorde, ingen forventa at det skulle bli drap i en bil de var i og de skulle bli satt i fengsel og absolutt alt ble satt imot dem. Vi er alle enige om at det de gjorde var en utrolig tåpelig ting å gjøre (som du sikkert vil kommentere igjen "ord kan ikke engang beskrive hvor tåpelig" ) Og selv om andre tenker konsekvenser og at dette var lite smart så tenkte altså ikke disse to guttene på det.

• Liker 1
Skrevet

Det er det vel ingen tvil om. Bildet av en smilende Moland beviser det. Ingen smiler så trimferende om de ikke har gjort det og svært stolt av det.

Så flott at det er så enkelt å bevise noe, da hadde det vel ikke vært nødvendig med den "rettssaken" (farsen) de fikk heller da? Latterlig at noen føler seg kompetente og allvitende nok til å komme med en slik konklusjon basert på et bilde.

Anonymous poster hash: 9cadc...3a7

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...