AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Skal i bryllup og er usikker i forhold til antrekk. Jeg har en egen formening om at ensfargede kjoler er det som "passer best". Men samtidig er jeg glad i farger. Er dette en kjole som er "fin nok"? Jeg er selv veldig delt i meningene mine, så tar gjerne i mot innspill fra andre. Bryllupet skal være på fjellet i september. Noen kommer til å ha på seg bunad, men flest kommer til å ha kjole Anonymous poster hash: 9aa64...a54 Anonymous poster hash: 9aa64...a54
Gjest Adriane Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 Jeg syns kjolen er nydelig! Hva er kleskoden? (Det har jo noe å si for om kjolen kan brukes) Fargerik og flott kjole til høstbryllup, forutsatt at den er innenfor kleskoden
kalinka85 Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 (endret) Denne kjolen passer absolutt ikke i noe bryllup etter min mening! Altfor glorete farger, øynene går trill rundt, ingenting å feste blikket på! Ser ut som gardiner. Og ser framfor alt ut som en billig strandkjole kjøpt hos en gateselger i syden. Denne kjolen har ingenting å gjøre i et norsk bryllup. På en fyllefest på stranda på aya napa sammen med 300 andre fulle folk hadde den passet. Kanskje. Men man kler seg ikke slik i et bryllup. Terningkast 1! Hadde jeg kommet i min flotte bunad, og sett deg i det der... Ville først ledd av deg. Deretter skammet meg på dine vegne. Endret 19. august 2013 av kalinka85 3
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Denne kjolen passer absolutt ikke i noe bryllup etter min mening! Altfor glorete farger, øynene går trill rundt, ingenting å feste blikket på! Ser ut som gardiner. Og ser framfor alt ut som en billig strandkjole kjøpt hos en gateselger i syden. Denne kjolen har ingenting å gjøre i et norsk bryllup. På en fyllefest på stranda på aya napa sammen med 300 andre fulle folk hadde den passet. Kanskje. Men man kler seg ikke slik i et bryllup. Terningkast 1!Hadde jeg kommet i min flotte bunad, og sett deg i det der... Ville først ledd av deg. Deretter skammet meg på dine vegne. Vel, men det sier mer om deg enn om kjolen. 20
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Denne kjolen passer absolutt ikke i noe bryllup etter min mening! Altfor glorete farger, øynene går trill rundt, ingenting å feste blikket på! Ser ut som gardiner. Og ser framfor alt ut som en billig strandkjole kjøpt hos en gateselger i syden. Denne kjolen har ingenting å gjøre i et norsk bryllup. På en fyllefest på stranda på aya napa sammen med 300 andre fulle folk hadde den passet. Kanskje. Men man kler seg ikke slik i et bryllup. Terningkast 1! Hadde jeg kommet i min flotte bunad, og sett deg i det der... Ville først ledd av deg. Deretter skammet meg på dine vegne. Men det er jo ingen som bryr seg om hva du mener. Du kan fint bruke den kjolen i bryllup, farger er lov. Anonymous poster hash: 87829...c5e 4
Meridian Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 Jeg tenker at om dette er stilen din, og at det representerer deg, så skal du gå for det. Jeg ville ikke valgt denne kjolen fordi det ikke er stilen min, men du ville kanskje ikke valgt stilen min heller. Som oftest velger jeg bunad når jeg ikke vet hva jeg skal ha på meg, men jeg ville aldri funnet på å le av deg eller skammet meg over deg om du kom i den kjolen ... Jeg respekterer andres valg og stil, og syns det er kult at noen velger å gå stilen sin fullt ut! Samtidig forventer jeg at min stil blir respektert. Er egentlig glad for at ingen er like! Dessuten, kjenner en dame som valgte å ha grønn brudekjole. Det var en sånn dyp grønn farge og kjolen var veldig fin! 2
Gjest Adriane Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 (endret) Denne kjolen passer absolutt ikke i noe bryllup etter min mening! Altfor glorete farger, øynene går trill rundt, ingenting å feste blikket på! Ser ut som gardiner. Og ser framfor alt ut som en billig strandkjole kjøpt hos en gateselger i syden. Denne kjolen har ingenting å gjøre i et norsk bryllup. På en fyllefest på stranda på aya napa sammen med 300 andre fulle folk hadde den passet. Kanskje. Men man kler seg ikke slik i et bryllup. Terningkast 1! Hadde jeg kommet i min flotte bunad, og sett deg i det der... Ville først ledd av deg. Deretter skammet meg på dine vegne. Wow! For et sympatisk kvinnemenneske du er da! Det hadde holdt lenge å si at du ikke syns kjolen passer seg i bryllup. Alt det andre oppgulpet kunne du øst ut et annet sted. Endret 19. august 2013 av Adriane 8
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. august 2013 #8 Skrevet 19. august 2013 Ser ikke noen grunn til at du ikke kan gå med den, så lenge den passer til kleskoden:) Er ikke min stil, men syns den var fin:) 1
Gjest Adriane Skrevet 19. august 2013 #9 Skrevet 19. august 2013 Vel, men det sier mer om deg enn om kjolen.
kalinka85 Skrevet 19. august 2013 #10 Skrevet 19. august 2013 Hadde kjolen vært i EN av de fargene, så kunne det gått an på et vis. Når man er bedt i bryllup kler man seg bare ikke i en strandkjole fra en billig gateselger i syden, det handler om respekt for anledningen rett og slett. Den kjolen der kan ts bruke til 100 andre partyanledninger. Bare ikke til et bryllup der folk faktisk stiller i bunad. Noe som faktisk koster en god del penger. Da blir det extra "billig" med den kjolen der. 2
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2013 #11 Skrevet 19. august 2013 Hadde kjolen vært i EN av de fargene, så kunne det gått an på et vis. Når man er bedt i bryllup kler man seg bare ikke i en strandkjole fra en billig gateselger i syden, det handler om respekt for anledningen rett og slett. Den kjolen der kan ts bruke til 100 andre partyanledninger. Bare ikke til et bryllup der folk faktisk stiller i bunad. Noe som faktisk koster en god del penger. Da blir det extra "billig" med den kjolen der. Jeg synes kjolen er fin, bare ikke min stil da jeg er goth når jeg pynter meg.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #12 Skrevet 19. august 2013 Hadde kjolen vært i EN av de fargene, så kunne det gått an på et vis. Når man er bedt i bryllup kler man seg bare ikke i en strandkjole fra en billig gateselger i syden, det handler om respekt for anledningen rett og slett. Den kjolen der kan ts bruke til 100 andre partyanledninger. Bare ikke til et bryllup der folk faktisk stiller i bunad. Noe som faktisk koster en god del penger. Da blir det extra "billig" med den kjolen der. Ta deg en tur inn i en butikk med selskapskjoler til flere tusen, så tør jeg vedde hatten min på at du finner lignende kjoler der. Strandkjole fra billig gateselger i Syden du, liksom. Hva pokker vet du om det? Og ang respekt - kanskje du også burde vise litt respekt, for andre mennesker? Anonymous poster hash: d09f7...774 6
kalinka85 Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 Wow! For et sympatisk kvinnemenneske du er da! Det hadde holdt lenge å si at du ikke syns kjolen passer seg i bryllup. Alt det andre oppgulpet kunne du øst ut et annet sted. Det du så fint kaller "oppgulp" er fin personlige nening. Hvis ts ikke kan takle å høre andres meninger trenger hun jo ikke poste bilder av den på et forum.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2013 #14 Skrevet 19. august 2013 Men vinter og høst bryllup kan man være mer dristig i snitt når man pynter seg som gjest også. Jeg hadde på dette settet da jeg var i bryllup i februar. 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. august 2013 #15 Skrevet 19. august 2013 Hadde kjolen vært i EN av de fargene, så kunne det gått an på et vis. Når man er bedt i bryllup kler man seg bare ikke i en strandkjole fra en billig gateselger i syden, det handler om respekt for anledningen rett og slett. Den kjolen der kan ts bruke til 100 andre partyanledninger. Bare ikke til et bryllup der folk faktisk stiller i bunad. Noe som faktisk koster en god del penger. Da blir det extra "billig" med den kjolen der. Syns du har et veldig snevert syn på hva som er pent. Man kan fint være fargerik og samtidig pyntet. Regner med hun skal ha pent tilbehør og fine sko og ikke flipflopp skandaler og solhatt til. Tror ingen kommer til å tro at hun egentlig skulle vært på Aya Napa med paraplydrink i hånda 2
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2013 #16 Skrevet 19. august 2013 Det du så fint kaller "oppgulp" er fin personlige nening. Hvis ts ikke kan takle å høre andres meninger trenger hun jo ikke poste bilder av den på et forum. Jepp, en nening var det nok ja. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #17 Skrevet 19. august 2013 Hadde kjolen vært i EN av de fargene, så kunne det gått an på et vis. Når man er bedt i bryllup kler man seg bare ikke i en strandkjole fra en billig gateselger i syden, det handler om respekt for anledningen rett og slett. Den kjolen der kan ts bruke til 100 andre partyanledninger. Bare ikke til et bryllup der folk faktisk stiller i bunad. Noe som faktisk koster en god del penger. Da blir det extra "billig" med den kjolen der. Så du blir sur fordi du har på deg en dyr bunad og andre har på seg en billig kjole? Jeg var i bryllup i helgen i en (ensfarvet mintrgrønn) kjole til 200 kr og fikk kjempemange kompliment for at jeg hadde en sånn fin kjole. Blir du sur på meg da? Var den for billig for deg? En ting er at du ikke liker fargene og snittet på kjolen, men det er jo en smakssak, ts har tydeligvis en annen smak en deg, men du vet vel da ikke hva kjolen koster, på det bildet er det ikke mulig å se godt nok hvilket stoff som er brukt. Anonymous poster hash: 87829...c5e 5
Gjest Adriane Skrevet 19. august 2013 #18 Skrevet 19. august 2013 (endret) Det du så fint kaller "oppgulp" er fin personlige nening. Hvis ts ikke kan takle å høre andres meninger trenger hun jo ikke poste bilder av den på et forum. Vel, såvidt meg bekjent er det fullt mulig å uttrykke sin personlige mening uten å skrive nedsettende ting som, sitat: "Hadde jeg kommet i min flotte bunad, og sett deg i det der... Ville først ledd av deg. Deretter skammet meg på dine vegne." Innlegget ditt ville uttrykt din personlige mening allikevel, om du hadde skrevet noe sånt som: "I mine øyne passer ikke den kjolen til et bryllup; selv syns jeg ensfargede kjoler som ser mer eksklusive ut er mer riktig i slike anledninger." Du hadde fått frem det samme, men på en mer spiselig og sympatisk måte. Eller er noe av poenget å være så uspiselig og usympatisk som mulig, kanskje? Endret 19. august 2013 av Adriane 2
Gjest celine Skrevet 19. august 2013 #19 Skrevet 19. august 2013 Jepp, en nening var det nok ja. Fin personlig nening, faktisk! Syns definitivt kjolen er fin nok til bryllup 1
Gjest Anubiel Skrevet 19. august 2013 #20 Skrevet 19. august 2013 Selv synes jeg ikke noe om kjolen, men det er jo smak og behag. Hva er kleskoden? Om den er "mørk dress" synes jeg kanskje ikke den passer. Er kleskoden "pent antrekk" eller noe slikt så passer den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå