Gå til innhold

Narkose under tannbehandling


Fremhevede innlegg

Skrevet

Nettopp lest meg litt opp rundt dette og det er to ting som plager meg og som jeg lurer på om noen kanskje kan oppklare litt for meg? Jeg leste blant annet at man tar paracet og ibux rett før man blir satt under narkose , spørsmålet er vel hvorfor? Er det obligatorisk? Hva om man ikke klarer svelge tabletter? Spørsmål to, dem tar en tube ned i halsen på deg etter du har sovnet , er du da helt helt borte når dem gjør det? Våkner du med tuben i halsen? Eller er denne fjernet før du våkner? Jeg har angsproblemer når det kommer til halsen min og sliter med spising etc, så for meg vil dette føre til et angstanfall...

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :) Jeg har blitt lagt i narkose flere ganger under tannbehandling(og ellers forøvrig) og har aldri måttet ta paracet og ibux først. Har ikke trengt å ta noen piller, så rart om dette er obligatorisk og hvorfor de sier det vet jeg ikke. Men det kan jo være forskjellig fra hvem som utfører det, anbefaler deg å høre med dem! :) Har heller aldri merket noe til den tuben i halsen, var helt ærlig ikke klar over at de gjorde det! Men det kan jo forklare at jeg har vært litt sår/rar i halsen etterpå :P. Så tviler på at du merker noe til den, hverken når den blir satt inn eller når den blir fjernet :) Dette er jo kun min personlige erfaring, kan ellers ingenting om det. Men håper det hjalp litt og lykke til, går sikkert kjempebra! :)

Skrevet

Om du sliter med store angstanfall så har du kanskje mulighet til å ta en sobril og to før innleggelse?



Anonymous poster hash: ad527...23f
Skrevet

Takk for svar :) Får bestille meg en tannlegetime , og få litt mer informasjon kanskje, merker jeg er veldig nervøs. Men er nok mer nervøs for og gjøre behandling våken... :)

Skrevet

Hvor får man utført tannbehandling med narkose, å hva skal til for å få tannbehadling under narkose?



Anonymous poster hash: a6f9f...781
Skrevet

Hvor får man utført tannbehandling med narkose, å hva skal til for å få tannbehadling under narkose?

Anonymous poster hash: a6f9f...781

Private klinikker. Alle kan ta det, men det koster.

Anonymous poster hash: 9b92f...003

Skrevet

Du kan få det utført her : http://www.tannlegesenter.no/

er 3000 kroner timen for narkosen, så kommer jo selve tannbehandling oppå det igjen.

Men man kan få en betalingsplan som går i 12 måneder, altså du kan betale litt og litt per måned.

Grei ordning vist du freaker helt ut, slik som meg.

Så skal sjekke det ut selv nå og se om det er et alternativ. Spørs litt på hvor mye det er som må fikses først, er det endel og alt kan tas på en gang under et par timer med "søvn" for min del så er det verdt pengene syntes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...