Gå til innhold

Når du spontanaborterte


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye kom det ut da? Jeg har blødd så vanvittig, og det låg en enorm klump i bindet. Har opplevd en del levret blod, men den var bare så stor!

Har man alltid smerter?

Anonymous poster hash: eed6d...e37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blødde bare litt (brunt blod) men etter å ha fått konstantert at foster var dødt, og fikk tabletter for å drive ut, blødde jeg myyye. De ble også smertefullt.

Ved spontanabort er det mest normale å blø mye. Man har som regel også kraftige smerter.

Vet du at du er gravid? Da bør du komme deg til en lege som kan undersøke om du har spontanabortert, eller om blødningen kommer av noe annet.



Anonymous poster hash: f84a5...71f
Skrevet

Da jeg spontanaborterte så hadde jeg sterke smerter en god stund, det var som om alt inni der ble revet opp kjentes det ut som. Men så gikk smertene over og det kom ut en liten klump og blod, og jeg blødde i sikkert en uke etterpå og var øm en stund.

Skrevet

Tusen takk for svar. Har ikke hatt så veldig mye smerter så da var det nok bare en heftig blødning. Men jeg fikk helt sjokk da jeg såg den blodklumpen. Har ikke visst om jeg var gravid nei, men tror jeg skal ta en test på mandag.

Anonymous poster hash: eed6d...e37

Skrevet

Den klumpen kan ha vært fosterhinnen, dersom det var en rød boble med blorårer rundt. Hvis ikke kan det selvsagt ha vært en kraftig blødning. Måtte selv ta medisinsk abort for å få det ut. Fkk kvalme, oppkast og så sterke emserter at det svartnet for øynene. Dro derfor til sykehuset for å få hjelp for smertene.

Men det er veldig individuelt hvor sterke smerter man får og hvor høy smerteterskel man har. Min er ikke veldig høy, og det ble en forferdeligopplevelse. Tør ikkeå tenke på hvordan fødselssmerter er i sammenlikning, men da kommer det jo noe positivt ut av det.

Anonymous poster hash: 9ffd0...0dd

Skrevet

Den klumpen kan ha vært fosterhinnen, dersom det var en rød boble med blorårer rundt. Hvis ikke kan det selvsagt ha vært en kraftig blødning. Måtte selv ta medisinsk abort for å få det ut. Fkk kvalme, oppkast og så sterke emserter at det svartnet for øynene. Dro derfor til sykehuset for å få hjelp for smertene.

Men det er veldig individuelt hvor sterke smerter man får og hvor høy smerteterskel man har. Min er ikke veldig høy, og det ble en forferdeligopplevelse. Tør ikkeå tenke på hvordan fødselssmerter er i sammenlikning, men da kommer det jo noe positivt ut av det.

Anonymous poster hash: 9ffd0...0dd

Huff føler med deg :( Opplevde det veldig likt som deg, og jeg vet at jeg ikke har lav smerteterskel.

Husker jeg tenkte når jeg lå på sykehuset under de verste smertene, mens sykepleiere stresset rundt meg for blodtrykket mitt var så lavt, at dette kunne man lettere gått igjennom hvis det kom noe positivt ut av det...

Anonymous poster hash: f84a5...71f

Skrevet

Huff føler med deg :( Opplevde det veldig likt som deg, og jeg vet at jeg ikke har lav smerteterskel. Husker jeg tenkte når jeg lå på sykehuset under de verste smertene, mens sykepleiere stresset rundt meg for blodtrykket mitt var så lavt, at dette kunne man lettere gått igjennom hvis det kom noe positivt ut av det... Anonymous poster hash: f84a5...71f

Ja, det er sant, hadde man i det minste visst at det var noe godt i vente, en spontanabort er bare vond. Og tror det gjør vondere for enkelte, uansett smerteterskel. Om man har født eller abortert tidligere, er det ofte mindre smertefullt, tror jeg (i hvert fall født)...

Anonymous poster hash: 9ffd0...0dd

Skrevet

Da jeg spontanaborterte i uke 5+4 så var det bare blod i 2 dager.

I uke 12 blødde jeg meg halvt ihjel og det var blod overalt. Det varte i 10 dager.



Anonymous poster hash: 1974b...a14
Skrevet

Hadde en i uke 7. Blødde litt mindre enn når jeg har mensen og i 3-4 dager. Hadde veer så fosteret kom ut, det kommer seg ikke ut ellers for det må jo presses ut det knøttlille hullet i livmortappen. Og veer er vonde, men når fosteret er så lite så er det ikke like vondt som en vanlig fødsel med et barn på 3-4 kg. For noen kommer ikke fosteret ut og ikke alle får veer, men noen har veer selv om fosteret ikke kommer ut. Jeg syntes at det var vondt ja men er ikke det vondeste jeg har kjent, og jeg har alltid hatt lav smerte terskel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...