Gå til innhold

Vond kul øverst i rompespreken..


Gjest ilovelife

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tvilling! Kontakt lege du å få fjernet jævelskapen :)

Anonymous poster hash: 4dfd3...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har fått en liten kul på størrelse med en rimelig stor kvise øverst i rompesprekken. den er veldig vondt og gjør vondt uansett hva jeg gjør sitter,ligger osv. har søkt på google om mange som snakker om pilonidalcyste.. vet ikke om det er dette jeg har.. den er veldig mørke rod rundt hele området. Jeg prøvde å stikke hul med nål og klemte til rimelig hardt. da kom det ut masse brun gugg og lutet helt jævelig.. (sorry for ekle detajler..) er dette en pilonidalcyste?

Det høres veldig ut som en kong, aner ikke hva de heter på fagspråket, men det er i praksis en kviselignende byll, men masse gørr inni og den gørra stinker noe så innerst i jævelhelvete. Klarer du å stikke mer hull på den, og klemme til, så vil både trykket i den roe seg, og du kan klare å bli kvitt faenskapen på egenhånd.

En jeg var sammen med en gang i tida, fikk en sånn en. Trykket i den var ganske voldsomt, den klemte veldig på halebeinet slik at han gikk rundt en uke med vondt i ryggen, helt til han fikk meg til å se på den. Jeg stakk en steril kanyle i den, og det tøt ut gørr i en voldsom fart pga trykket i den. Og herregud som det stinket!

Enden på visa ble at han gikk i dusjen og brukte et speil til å stikke en gang til og stod så og klemte i ti minutter til det virket som det ikke var noe annet enn blod igjen.

Gjør du det samme, ta med deg en liten plastkrakk som du kan sette deg ned på, han holdt på å gå i gulvet.

Den kom aldri tilbake etter den behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også et veldig vondt og ømt område der nå plutselig, men vil mer si det er noe usynlig på innsiden enn noe synlig kul..



Anonymous poster hash: 853ef...f08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er cyster som kommer av huleganger i kroppen, og det er helt vanlig at de er mer på innsiden enn på utsiden, det er der de begynner. Jeg anbefaler å ikke gjøre det selv slik Minya foreslår, det er tross alt en betennelse i kroppen og man risikerer i verste fall blodforgiftning. Går man tidlig nok til legen kan det fikses med antibiotika, venter man lenge må man i verste fall legges i narkose og opereres.



Anonymous poster hash: 0cbff...967
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å steralisere nåla da, med f.eks. en lighter:) La den bli helt rødglødende, og så la den bli kald før du stikker. Og vask området du skal stikke GODT med såpe.



Anonymous poster hash: 408dd...4c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt no lignende. Var ikke tvilling, men samme som deg. Gikk hull på av seg selv og ja helt jævlig. Ikke farlig, men kontakt lege. Panodil Zapp funker på smertene så du får sove på¨natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme for noen år siden. Utrolig vondt, kunne nesten ikke sitte eller ligge. Gikk til legen, som stakk hull på den og klemte ut gørra :P Lukta kjempeekkelt, ja! Hadde ikke stukket hull på den selv, hadde jeg vært deg!



Anonymous poster hash: 914e0...03c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...