Gå til innhold

Søkk i huden?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i en tid hatt et søkk i huden på ryggen, kanskje på str med en 50-øring. Har ikke tenkt så mye på det, men idag kjente jeg på det - og under er det en avlang myk kul. Kanskje 1-2 cm som ligger godt under huden. Ble litt redd da jeg vet at ondartede kuler i brystet kan lage slike søkk. Kjenner desperat etter på andre siden av ryggen for å finne noe tilsvarende, uten hell? Noen som har hatt noe lignende? Bør det sjekkes?

Anonymous poster hash: 5afe7...d81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med akkurat det, men jeg ville gått å sjekket det:) man bør undersøke alle nyopståtte "kuler" eller andre forandringer:)

Det er nok ingenting farlig :)

Skrevet

Tenker for mye på at det er en smule flaut å gå til legen, så er kulen borte? Jeg går jo aldri til legen fordi det aldri feiler meg noe, så aner ikke hvordan ting fungerer der. Dette med at den har laget en grop i huden min, gir det ekstra grunn til bekymring?

Trenger et lite push nå - men innser kanskje at legetime kan være smart, har tenkt på denne kulen i hele dag...

Skrevet

Tenker for mye på at det er en smule flaut å gå til legen, så er kulen borte? Jeg går jo aldri til legen fordi det aldri feiler meg noe, så aner ikke hvordan ting fungerer der. Dette med at den har laget en grop i huden min, gir det ekstra grunn til bekymring?Trenger et lite push nå - men innser kanskje at legetime kan være smart, har tenkt på denne kulen i hele dag... Anonymous poster hash: 5afe7...d81

Jeg er ikke noen ekspert på akkurat dette her.. Men jeg vil si at det er grunn nok å gå til legen når man oppdager noen forandring på kroppen. Uansett hva det er:) mange rare ring som man ikke tenker på at kan være et tegn på sykdom. Feks. Som at endret hoste og heshet i stemmen kan være symptom på lungekreft.

Nå vil jeg ikke skremme deg med det skuml ordet Kreft, for det er vel mest sansylig ikke det:) legen vil nok forstå bekymringen din:)

Skrevet

Kvinner som har slike søkk i brystene må dra til legen fordi det kan være brystkreft. Er jo ikke sikkert at du har kreft men håper at du har ordnet deg lege time, lykke til!

Anonymous poster hash: 28410...cb9
Skrevet

Nå ligger jo ikke denne kulen i brystet, men på ryggen. Kan slike søkk som oppstår ellers på kroppen også være tegn på kreft? Og hvordan ser egentlig et søkk ut? Mitt er en tydelig grop på str med en mynt...

Skrevet

Nå ligger jo ikke denne kulen i brystet, men på ryggen. Kan slike søkk som oppstår ellers på kroppen også være tegn på kreft? Og hvordan ser egentlig et søkk ut? Mitt er en tydelig grop på str med en mynt...

Har ikke sagt at du har den i brystet bare nevnte det. Vet ikke hvordan det er med søkk ellers. Har du googlet det?Jeg hadde skaffet meg en legetime for man vet jo aldri.

Har selv nettopp vært innlagt på sykehuset pga noe helt annet men de fryktet kreft el blodpropp i hjernen, kun pga ett symptom, heldigvis var det noe ufarlig. Er lurt i blant å sjekke ting for mye enn for lite.

Kanskje det har noe med væske i kroppen din å gjøre, eller en muskel som feiler noe. Bare gjetting.

Håper du har noe harmløst :)

Anonymous poster hash: 28410...cb9

• 2 år senere...
Skrevet

Hei folks. Sjekket faktisk dette, resultat: sannsynligvis gammelt arrvev som har dratt inn huden. Idag derimot er det blitt lilla. Som en liten blåkul. Kan det ha gått hull på noe inni der slik at det har dannet seg en blod(blå)kul?

Finnes det ingen som har vært borti dette før?

Anonymous poster hash: 9fc18...9fd
  • 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Og det har vokst seg litt større. Tok biopsi av den forrige uke. Venter på svar. Kanskje i morgen... tenker jo at siden jeg har hatt den i noen år så kan den umulig være noe farlig. Eller tar jeg feil her? Samtidig litt bekymret, men har jo hatt den så lenge.

Anonymkode: fa055...dcf

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Og så viste det seg å være kreft. Er ferdig operert, og de har fått skjært ut med klare marginer. Så da er jeg kreftfri inntill det motsatte er bevist. Heretter kommer jeg til å springe til legen og kreve flere undersøkelser/biopsi hver gang jeg oppdager nye ting. Er det normalt? Eller er det jeg som er i ferd med å bli hypokonder?

AnonymBruker
Skrevet
Den 25.10.2015 at 14.51, AnonymBruker skrev:

Hei folks. Sjekket faktisk dette, resultat: sannsynligvis gammelt arrvev som har dratt inn huden. Idag derimot er det blitt lilla. Som en liten blåkul. Kan det ha gått hull på noe inni der slik at det har dannet seg en blod(blå)kul?

Finnes det ingen som har vært borti dette før?

Anonymous poster hash: 9fc18...9fd

Ble det ikke tatt celleprøver og foretatt røntgen ved den undersøkelsen i oktober i fjor?

Hvilke undersøkelser gjorde legen?

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så viste det seg å være kreft. Er ferdig operert, og de har fått skjært ut med klare marginer. Så da er jeg kreftfri inntill det motsatte er bevist. Heretter kommer jeg til å springe til legen og kreve flere undersøkelser/biopsi hver gang jeg oppdager nye ting. Er det normalt? Eller er det jeg som er i ferd med å bli hypokonder?

Jeg forstår deg veldig godt, og hadde nok gjort det samme.

Klem :klem:

Anonymkode: 5aafd...16f

• 3 måneder senere...
Skrevet
På 17.7.2016 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Ble det ikke tatt celleprøver og foretatt røntgen ved den undersøkelsen i oktober i fjor?

Hvilke undersøkelser gjorde legen?

Jeg forstår deg veldig godt, og hadde nok gjort det samme.

Klem :klem:

Anonymkode: 5aafd...16f

Nei, ingen undersøkelser bortsett fra st legen kjente på den og konkluderte med arrvev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...