Gjest Elyssa Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Vi flyttet for to uker siden. Omtrent på samme tid begynte jeg å få veldig vondt i føttene. I starten var det mest følelsen av 'slitne føtter', men det har blitt mer og mer vondt, og spesielt i tærne. Mannen min sitter og 'tøyer' dem hver kveld, fordi de føles stive og hovne og egentlig veldig rare.. Har en del småverking i kroppen generelt også. Jeg har egentlig tenkt at det er pga flytting og baby (har en på 9 mnd) og fordi jeg aldri sitter stille. (Er så mye som skal pakkes ut, flyttes, vaskes e.l, og ting går ikke så fort med en liten) Satt mye mer i ro før, og la meg ofte nedpå når han sov. Det blir det ikke så mye av nå.. Slo meg egentlig til ro med at det ville gå over når ting ble roligere. Men så i dag våknet jeg med vonde fingre, hender og håndledd.... Jeg har egentlig ikke visst noe om dette før jeg begynte å google litt bekymret i dag, så er ikke noe jeg innbiller meg heller. Men ser jo at dette er tidlige symptomer på leddgikt/reumatisme. Det er jo veldig lite sannsynlig at det er dette, så det jeg egentlig lurer på om det er flere som opplever at kroppen reagerer sånn ved overanstrengelse og hva det evt kan være? Kan man få senebetennelse i føttene f.eks? Også lurer jeg på om jeg kanskje burde dra til legen eller vente litt og se. Føler meg egentlig litt teit hvis jeg skal troppe opp der og forklare at jeg har vondt i føttene.... Allmenntilstanden er forresten helt grei. Er trøtt og sliten, men det har jeg jo egentlig vært i 9 mnd
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Jeg synes du skal slappe av på søndag. Ta det helt med ro og ring legen på mandag. Anonymous poster hash: 33c82...ea0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Om det bare er forbigående senebetennelse må du uansett ha litt medisiner, så jeg ville gått. Symptomer dukker ikke opp på to uker å flere steder når jeg gjelder revmatisme - men man skal jo aldri utelukke noe. Jeg ville gått til lege, ja. Ikke fordi det høyst sannsynlig er leddgikt, men fordi det jo krever litt behandling om det er betennelse. Anonymous poster hash: bae5a...163 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Jupp, enig med poster over her - ta en hviledag i morra, også ringer du legen mandag Du kjenner kroppen din og kjenner at noe ikke er helt som det skal, bedre å få det sjekka ut tidlig enn å risikere at evt betennelse blir kronisk, eller hva det nå måtte være. En kan få betennelse i føtter også ja. Og stress ved flytting kan sikkert trigge evt latente problemer? Tenker på at siden det dukka opp når dere flytta, hvordan er gulvene deres? Jeg får fryktelig vondt i beina hos min søster, og viser seg at gulvene er avretta med betong, så de er veldig harde. Har alltid med innesko dit nå. Anonymous poster hash: 7207e...c79
isbjørnungen Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Kan være greit å bestille time til lege, bare i tilfelle. Så lenge du ikke har feber eller andre allmennsymptomer, er det ikke superhast dersom det skulle være noe revmatisk, men jeg ville ikke dratt det ut i flere uker Tidlig behandling er alltid best
Gjest Elyssa Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Takk for svar! Svarer dere alle uten å sitere, jeg. Ang symptomer på flere steder, så skjønte jeg at det gjerne kommer i de små leddene samtidig først, altså fingre og tær. (Derfor jeg ble redd, kan du si..) Har også vondt på de samme stedene på begge føttene. Også er det vel forskjellig hvor fort det utvikler seg? (I hvert fall i følge google ) Når jeg har sittet en stund, er det som om jeg har tykke, vonde puter under føttene. Er veldig hoven, men er som sagt tærne som er verst. Ble litt usikker mtp lege fordi jeg leste flere steder at de ikke kan utrede før det har gått 6 uker? Jeg skal prøve å slappe av litt i morgen, men må jo passe knerten da, så litt blir det jo. Mannen må desverre ut og tømme garasjen i den gamle leiligheten vår, siden det kommer nye leieboere på mandag.
isbjørnungen Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Hvorvidt det er for tidlig å utrede, ville jeg ikke brydd meg så mye om Det er legen sitt problem Er du hoven i føttene, eller rundt leddene, forresten??
Gjest Elyssa Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 Hvorvidt det er for tidlig å utrede, ville jeg ikke brydd meg så mye om Det er legen sitt problem Er du hoven i føttene, eller rundt leddene, forresten?? De spør visst under utredningen om det har vært vondt i over 6 uker, så vet ikke om de gidder og sjekke mer før den tiden har gått jeg? Men burde kanskje sjekke uansett iom at det kan være andre typer betennelser som trenger behandling? Jeg er hoven ja, men synes ikke så godt, er ikke rød eller noe. De kjennes bare 'tykke' ut, også føler jeg det som om jeg har puter under føttene. Leste i dag at leddgikt ofte utløses av en fødse. Huff. Hilsen hypokonderen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå