Gå til innhold

Jeg har full forståelse for at folk er redd hunder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men det jeg ikke forstår er hva jeg var ute og så i dag..

Hundene mine var ute i hagen og lekte og gjorde som hunder gjør. Det kom noen gående forbi, og hundene enset dem ikke før de som faktisk gikk forbi satte i et hyl. Da reagerte hundene og løp mot gjerdet og begynte å bjeffe, og den som skreik begynte å rope om at jeg måtte ha kontroll på de galne dyrene og at det ikke var lov å ha hunder løse.

Altså.. For det første så la ikke hundene merke til at det var noen på utsiden av gjerdet før en av disse satte i et hyl.
For det andre så er hele eiendommen inngjerdet og hundene har ingen plass å komme seg ut.

For det tredje så var hundene rundt 10 meter fra gjerdet når disse personene gikk forbi. I tillegg så er dette hunder som er under 15 kg. Altså ikke store tassene å skrike og bære seg for på så stor avstand...

Jo, jeg forstår at frykt ikke alltid kan kontrolleres og at det vil føles veldig overveldende for de som er redd noe, enten det er flyskrekk, hund, eller hårete edderkopper. Men... Hallo? Jeg hadde ikke begynt å skrike, hoppe, og kjefte om jeg så en tarantell i et terrarie flere meter fra meg. Jeg hadde holdt meg borte, men ikke begynt å leke apekatt akkurat. Og jo, jeg hater virkelig taranteller. Pulsen går opp, jeg blir kvalm, og MÅ bare bort fra hvor enn disse måtte være. Enkelte dyrebutikker går jeg aldri inn i fordi jeg er nødt til å være i nærheten av dem når jeg skal inn eller kjøpe det jeg trenger.

Men altså... Forstår de som reagerer og oppfører seg slik at i situasjoner som dette så setter de faktisk i gang ubehaget selv?



Anonymous poster hash: ac723...366
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HappyWaffle

det må være det tåpeligste jeg har lest om folk her :hakeslepp:

hvordan er det mulig å si sånne ting etter at det er personen selv om har sørget for at hundene reagerte sånn?? logikk....

ja det er fult lovlig å være redd hunder, men det er jo ikke båndtvang på eiendom! å når du i tilleg sørger for at de ikke kommer seg noen steder så ser jeg ikke helt at du har gjort noe galt. noen mennesker altså... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hundenes instinkt å reagere slikt. Hvis de hadde hatt hund selv hadde de skjønt, men dessverre vet folk alt for lite om dyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre...

Ville denne personen begynt å skrike for å tiltrekke seg oppmerksomhet om det var en løs løve og? Jeg ville blitt stiv av skrekk og kommet meg unna.

Hadde jeg vært redd for hunder så hadde jeg ikke satt i et hyl når jeg så hunder i en inngjerdet hage (jeg var liiivredd hunder da jeg var liten).

Denne personen griner sikkert om det er en film på tv der det er hunder

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars.

Ja, selvfølgelig er det synd på folk som er så redde, uansett hva det måtte være.

Men med en slik frykt burde det vel være naturlig å forsøke å ikke tiltrekke seg oppmerksomhet overhodet fremfor å sette i slike hyl?

Men det er vel ikke så enkelt å styre impulsene når en har så sterk frykt for noe. Men jeg har aldri sett noe liknende før, og kommer vel heller aldri til å se noe slikt igjen.

Anonymous poster hash: ac723...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Ja, selvfølgelig er det synd på folk som er så redde, uansett hva det måtte være. Men med en slik frykt burde det vel være naturlig å forsøke å ikke tiltrekke seg oppmerksomhet overhodet fremfor å sette i slike hyl? Men det er vel ikke så enkelt å styre impulsene når en har så sterk frykt for noe. Men jeg har aldri sett noe liknende før, og kommer vel heller aldri til å se noe slikt igjen. Anonymous poster hash: ac723...366

det er nettopp det, er man redd nok hjelper det ikke medm fornuft. Da skriker man bare. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...