Gå til innhold

Call of duty og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min barsnslige mann spiller disse drittspillene og lar våre barn spille med. Kan si de er under 12 år. Jeg er så forbannet over manglende respekt og forståelse for disse drittspillene som IKKE skal spilles av barn UNDER 18 år.

Våre barn sier at de kjenner flere som spiller disse spillene og de er på samme alder. Det driter jeg i, men når faren spiller med dem så hører de ikke på meg. Jeg kjefter og smeller, truer med å brekke spillene, men til ingen nytte. Det er skandaløst at faren er så idioit at han lar dem spille. Sant dette e r kjempefarlig og ungene kan bli fullstendig gal i hodet sitt av dette. Disse spillene hater jeg og de burde ALDRI blitt spilt av noen. Forby slike spill og verden ville faktisk blitt bedre.

Hilsen rasende furie

Anonymous poster hash: 00f88...185
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det finnes ingen korrelasjon mellom dataspill og voldelig atferd, det eneste problemet er hvis det i stor grad går ut over sosiale forhold, skole osv. Det er der du eventuelt bør sette grenser.

Endret av meh
  • Liker 4
Skrevet

De er ikke voldelige, men er redd de blir det, redd de blir uempatiske, harde, kyniske og never mind holdning + jeg er redd den minste får mareritt på nettene.

• Liker 1
Skrevet

Call of Duty er da ikke voldelig eller gjør noen uempatisk.

(1:30 og videre for å slippe alt pratet)

Anonymous poster hash: d85cf...66e
  • Liker 1
Skrevet

Som sagt, voldelige dataspill med en noenlunde realistisk grafikk har eksistert siden 90-tallet og man har per dags dato til tross for omfattende forskning ikke funnet noen som helst sammenheng mellom voldelig atferd og dataspill. Da kan man med rimelig stor sikkerhet konkludere med at det ikke eksisterer noen sammenheng. Det eneste du burde bekymre deg for er hvor mye tid som går til dataspill, alt med moderasjon.

• Liker 2
Skrevet

man har per dags dato til tross for omfattende forskning ikke funnet noen som helst sammenheng mellom voldelig atferd og dataspill.

Challenge accepted!

Teenagers who play violent video games over a number of years become more aggressive towards other people as a result, according to a new long-term study.

Researchers said the study was the first to show a clear link between a sustained period of playing violent games and subsequent increases in hostile behaviour.

Girls who play violent computer games during their school years were found to be affected just as much as boys.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2214346/Violent-video-games-make-teens-aggressive-girls-affected-boys.html

Skrevet

Det finnes ikke en eneste sammenheng mellom vold og dataspill.

Eller vold og film.

Eller vold og bøker.

Eller vold og tegninger.

Eller vold og historier.

Mennesker som er voldelig er voldelige -fordi- de er voldelige, ikke pga film, data, bøker, musikk.

Så du kan roe deg ned noen hakk, pust dypt og la barna ha det gøy med data.

Har vokst opp med voldelige spill selv, og jeg har enda til gode å drepe noen.

• Liker 2
Skrevet

Det finnes ikke en eneste sammenheng mellom vold og dataspill.

Eller vold og film.

Eller vold og bøker.

Eller vold og tegninger.

Eller vold og historier.

Teenagers who play violent video games over a number of years become more aggressive towards other people as a result, according to a new long-term study.

Researchers said the study was the first to show a clear link between a sustained period of playing violent games and subsequent increases in hostile behaviour.

Girls who play violent computer games during their school years were found to be affected just as much as boys.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2214346/Violent-video-games-make-teens-aggressive-girls-affected-boys.html

Skrevet

Hvilke barnslige drittspill er det snakk om?

Min mann lærer vårt barn playstation 1, og jeg er bare glad for at de får noe far-sønn-tid sammen. Min mann (og jeg for så vidt) er ikke av typen gå lange fjellturer-bake flotte cupcakes-spille fotball-foreldre.

Hva mener du er dritt med disse spillene? Er det skyting i dem? Om det er det så forstår jeg at du reagerer. Aldersgrense er jeg nøye på, og liker ikke at min pode skal bli introdusert for dette før han "må".

Hva gjør du mens de spiller dette? Det er jo begrenset hvor mye husarbeid man kan få barnet til å gjøre for seg om det var det du tenkte på.

Anonymous poster hash: 60d54...979
Skrevet

Challenge accepted!

Er det dokumentert en sammen­heng mellom vold i virkelig­heten og vold i spill?

– Det er ingen klar indikasjon på at medievold gjør folk mer voldelige, men de som opplever vold i sitt nærmiljø er ofte mer interesserte i voldsskildringer. Vi tiltrekkes av medie­innhold som står i relasjon til våre egne liv. Studier fra USA viser at økende medievold har gått parallelt med en rask nedgang i voldskriminaliteten. Det betyr ikke at vold i mediene gir mindre vold i samfunnet, men det demonstrerer hvor problematisk det er å bruke statistikk her. Samtidig er det klart at ensidig og altoppslukende mediebruk ikke er sunt – det gjelder jo for bøker også.

http://www.tu.no/it/2012/07/05/-vold-kan-ikke-forklares-med-dataspill

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg syns TS virker som den mest aggressive i den familien.

Skrevet

Er det dokumentert en sammenheng mellom vold i virkeligheten og vold i spill?

– Det er ingen klar indikasjon på at medievold gjør folk mer voldelige, men de som opplever vold i sitt nærmiljø er ofte mer interesserte i voldsskildringer. Vi tiltrekkes av medieinnhold som står i relasjon til våre egne liv. Studier fra USA viser at økende medievold har gått parallelt med en rask nedgang i voldskriminaliteten. Det betyr ikke at vold i mediene gir mindre vold i samfunnet, men det demonstrerer hvor problematisk det er å bruke statistikk her. Samtidig er det klart at ensidig og altoppslukende mediebruk ikke er sunt – det gjelder jo for bøker også.

http://www.tu.no/it/2012/07/05/-vold-kan-ikke-forklares-med-dataspill

Resultatene spriker fordi det er veldig vanskelig å bryte ned voldspåvirkning i noe du kan måle. Det er vanskelig å finne årsakssammenhenger, fordi det er så mange andre variabler som påvirker vold og aggresjon i samfunnet.

(Fra artikkelen du siktet til)

Problemet er at... i artikkelen over, som tar for seg forskning - ikke synsing, har man altså klart å både måle og presisere denne voldsbruken og man har påvist at de som spiller voldelige dataspill blir voldelige.

Skrevet

Call of duty skrev jeg og noen ganger Battlefield. De spiller lite og mest mine craft. Det er OK. Jeg mener disse krigsspillene er drittspill, fører ikke noe godt med seg. Mener de er for små. Er jo 18 års grense på dem. De får spille maks 12 år, synes jeg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns TS virker som den mest aggressive i den familien.

Kanskje hun spiller i smug? :fnise:

Skrevet

Challenge accepted!

Resultatene spriker fordi det er veldig vanskelig å bryte ned voldspåvirkning i noe du kan måle. Det er vanskelig å finne årsakssammenhenger, fordi det er så mange andre variabler som påvirker vold og aggresjon i samfunnet.

(Fra artikkelen du siktet til)

Problemet er at... i artikkelen over, som tar for seg forskning - ikke synsing, har man altså klart å både måle og presisere denne voldsbruken og man har påvist at de som spiller voldelige dataspill blir voldelige.

http://news.discovery.com/human/violent-crime-statistics-120612.htm

Det har aldri vært så lav kriminalitet i USA som det er nå. Og det "til tross" for økning av vold i media, spill og film.

• Liker 2
Skrevet

Så lenge de spiller i et "overvåket" miljø med oppegående og deltagende foreldre og forstår forskjell på spill og virkelighet og de ikke får mareritt/blir mørkeredde og spillingen ikke går ut over sosiale forhold og daglige plikter ser jeg ikke problemet.

Anonymous poster hash: 6ce04...390

• Liker 2
Skrevet

Så da lar dere 5-6 åringer spille call of duty da??

Og nei, jeg spiller ikke i smug. Kan spille Mario, men ikke noe mer.

Skrevet

Samboeren min spiller også "Call of duty". Begge sønnene våre har også lyst til å spille det og de kjenner flere stykker i nabolaget som spiller det. Guttene våre er 9 år og 11 år, og de får ikke lov til å spille dette, selv om "alle andre får lov". At din mann bare durer fram med sin mening og driter i hva du sier, vitner om utrolig dårlig oppførsel fra hans side.

Ja, man hører mye om tilfellene hvor barn/ungdom har spilt skytespill/krigspill og blitt "gal" i hodet, men jeg vil si at det kommer an på personligheten til personen. De aller fleste barn/ungdommer kan skille mellom fantasi og virkelighet og drar dermed ikke med seg handlinger fra spillene ut i den virkelige verden.

Våre gutter kan skille mellom fantasi og virkelighet, men de må likevel modnes mer før de får spille enkelte spill. Og sånn er det bare. Dataspill med 18 årsgrense er vi tilbakeholdne på uansett når det gjelder barna våre. Og grensen er der av en veldig god grunn.

Skrevet

Hos oss lar sambo guttungen på 9 år spille Call of Duty 2, men hjemme hos moren er sånne spill forbudt.

Jeg har hintet om at det tross alt er 18 års aldergrense på dette spillet, men far sier at det ikke er noe verre enn lego spillene som gutten har. De dreper jo tross alt andre der også.

Sambo unnskylder også gutten med at "alle de andre vennene har jo dette spillet", og lar ham dermed spille.

Men jeg synes gutten er mer voldelig, og virker immun på voldelige inntrykk.

Og uansett hva forskning sier, så er noen mer påvirkelige enn andre,

Skrevet (endret)

Syntes ikke de bør spille det før de er rundt 14-15 år.

Selv om flere påstår at det overhodet ikke gjør noen voldelige, har jeg sett at det har negativ påvirkning på yngre barn.

Ville faren deres også ha latt dem se en skrekkfilm med 18 års aldersgrense?! Syntes man bør følge grenser minus 3, altså at når man er 12 år kan se filmer / spille spill med 15 års grense.

Du burde finne noen spill som også er gøye, men med lavere aldersgrense. Red dead redemption og portal er noen gode spill de sikkert finner spennende.

Endret av zazzles

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...