AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Dritforbanna og ekstremt sliten etter å ha montert trysil garderobeskap fra IKEA! Men skuffene er helt umulig å sette på!!! Jeg har aldri trengt hjelp til å sette sammen IKEA møbler. Og satte sammen dette skapet og fått det til å stå helt på egenhånd, men nå vil ikke skuffene inn! Jeg har montert en kommode for søsteren min som har helt like skuffer. Jeg har gått gjennom instruksjonsjboka utallelige ganger og jeg kan ikke finne at jeg kan ha gjort feil! Og det som er ennå mer frustrerende den ene skuffen (av fire) sitter på helt fint. Den må ha gått inn sånn tilfeldig mens jeg prøvde. Men etter to timer med prøving u håp om at de andre skal sitte, ga jeg opp:/ Kan noen hjelpe, vær så snill!Anonymous poster hash: 5aba4...1d6
Lutetium 71 Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Når man har kjørt seg helt fast, kan det være lurt å ta en pause til neste dag, før man virkelig begynner å hate f**nskapet. 1
FrøkenBaker Skrevet 16. august 2013 #3 Skrevet 16. august 2013 (endret) De i kommoden min måtte puttes inn på skrått. Altså litt opp med bakenden innover og så vippes på plass. Endret 16. august 2013 av FrøkenBaker
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Det gikk visst ikke å ta pause. Jeg lot være hele å prøve mer i natt, men da jeg våknet stad og prøvde flere triks , inkludert det som ble foreslått her, men ingen av dem virket! Konklusjon: la den være som den er inntil videre! For jeg rett og slett orker ikke mer!Anonymous poster hash: 5a8d6...2b1
Fanteria Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Når du sier at de ikke passer, hva er det som ikke passer?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Så frustrert og sint jeg var på det skapet i går, tenkte jeg at jeg kan ha skrevet "ikke passer" uten at jeg visste det, men jeg kan ikke finne noen steder i mine innlegg , eller de andre, at der står det .. Så jeg er ikke helt hva du spør om Anonymous poster hash: 5a8d6...2b1
Fanteria Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Du sier at de er umulige å sette på, men hva er det som gjør det umulig? Er de for brede for å kunne settes inn? Er fronten for høy så den kommer i konflikt? Det var den type "ikke passer" jeg tenkte på
Pelin Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 Vet ikke hvordan Trysil-skaper er men fant dette i et annet forum:"Hvis det er samme type patent som på de siste IKEA-skuffene jeg sist satt sammen så må de to skinnene trekkes helt ut og skuffen settes på med "baksiden" ned først og skli's bakover mens du vinkler den med fronten opp. Deretter er det en tapp på hver side (i selve skinnen) som skal passe i et hull i forkant, på undersiden av skuffen. Disse "kneppes" på plass, og skuffen skal funke. Det er vanskelig å forklare, men trikset er nok bare å snu skufffen på hodet, så ser du hvordan det hele skal passe sammen."
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 Du sier at de er umulige å sette på, men hva er det som gjør det umulig? Er de for brede for å kunne settes inn? Er fronten for høy så den kommer i konflikt? Det var den type "ikke passer" jeg tenkte på Å, da så Det er skinnene som ikke vil passe. Jeg kan ta bilde å poste...Anonymous poster hash: 5a8d6...2b1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #10 Skrevet 18. august 2013 Vet ikke hvordan Trysil-skaper er men fant dette i et annet forum:"Hvis det er samme type patent som på de siste IKEA-skuffene jeg sist satt sammen så må de to skinnene trekkes helt ut og skuffen settes på med "baksiden" ned først og skli's bakover mens du vinkler den med fronten opp. Deretter er det en tapp på hver side (i selve skinnen) som skal passe i et hull i forkant, på undersiden av skuffen. Disse "kneppes" på plass, og skuffen skal funke.Det er vanskelig å forklare, men trikset er nok bare å snu skufffen på hodet, så ser du hvordan det hele skal passe sammen." Jeg har prøvd dette, men funker ikke :-(Anonymous poster hash: 5a8d6...2b1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #11 Skrevet 18. august 2013 Det var veldig trengt, prøver senere.Anonymous poster hash: 5a8d6...2b1
Fanteria Skrevet 18. august 2013 #12 Skrevet 18. august 2013 Syns det høres veldig rart ut. For om du har prøvd det som er postet ovenfor blir jeg mer usikker på hva det kan være. Venter på bilde, så kan jeg se om jeg kan hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #13 Skrevet 18. august 2013 Anonymous poster hash: 5a8d6...2b1 Anonymous poster hash: 5a8d6...2b1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #15 Skrevet 18. august 2013 Æsj. Jeg prøver igjen!Anonymous poster hash: 5a8d6...2b1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #16 Skrevet 18. august 2013 Og her er skuffen:Anonymous poster hash: 5a8d6...2b1
Pinkee Skrevet 18. august 2013 #17 Skrevet 18. august 2013 hmmm, skal ikke si sikkert, men for meg ser det ut til at du har montert skinnene opp-ned. Var iallefall det som kom først oppi hodet på meg da jeg så bildene.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #18 Skrevet 18. august 2013 Virkelig? Begge? For jeg gjorde alt etter boka nemlig. Kanskje skal prøve å bytte om ett sett og se om det går...Anonymous poster hash: 5a8d6...2b1
Lutetium 71 Skrevet 18. august 2013 #19 Skrevet 18. august 2013 hmmm, skal ikke si sikkert, men for meg ser det ut til at du har montert skinnene opp-ned. Var iallefall det som kom først oppi hodet på meg da jeg så bildene. Det var min tanke også. Jeg vil tro den "svingen" helt innerst på de skinnene skal vende nedover, da vil skuffen "falle" på plass når den kommer helt inn. Er de montert opp/ned vil skuffa begynne å gå i "oppoverbakke" når den kommer helt inn.
Fanteria Skrevet 18. august 2013 #20 Skrevet 18. august 2013 Ja, det stemmer at skinnen du viste bilde av er feil. Det står en R på den du har tatt bilde av, men det er venstre vegg du har tatt bilde av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå