Gå til innhold

Elbil

Akvalise

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å bytte ut Toyota Yaris 2003 modell med en elbil. Vi har 2 barn. Utenom har vi en familiebil som går på diesel.

Denne elbilen vil gå ca 80-85 km pr arbeidsdag. Vil bli kjørt ca 4 mil av dette på motorvei (100 km/t). Ellers på veier med 60-70 km/t.

Hvilken elbil anbefales og hvorfor? Hva med å kjøpe en brukt elbil? Hva må jeg tenke på ved kjøp av elbil?

Håper noen kan svare. Er en nybegynner som dere skjønner.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med din kjørelengde per dag ville jeg vurdert Nissan Leaf eller en nyere 2008-> Think. Mitsubishi/Citroen/Peugeot ("trillingen") kan på kalde dager gi deg litt for kort rekkevidde.

Leaf fås som 5-seter, mens Think er vanligvis 2-seter (av og til ligger den sjeldne 4-seteren på finn).

Det er utrolig deilig å kjøre elbil. Nyte stillheten, litt lav summelyd, men best av alt - slippe å kjøre innom bensinstasjonen! Ellers anbefaler jeg deg å lese og spørre litt på elbilforumet til elbil.no, der er det mange elbilister som kan fortelle deg reell rekkevidde, praktiske erfaringer, hva som er fint å ha av utstyr, gode kjøp etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at du også kan vurdere BMW i3 og VW e-Up!, som begge kommer til salgs høsten 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt elbil vil jo medføre litt sjangsing, vil det ikke det? Batteriene blir jo dårligere over tid.

Anonymous poster hash: 2ba73...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ville kjøpt ny elbil helt klart, og en av fordelene er jo fri bompenger, du trenger ikke betale for bilen på ferger, og du kan lade den hvor som helst så lenge du har tilgang til stikkontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...