AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Hei! Han jeg dater er veldig sjalu. Vi møttes for en måned siden, vi har møttes tilsammen 6ganger og jeg har sovet hos han to ganger. Han blir svært sjalu når jeg får meldinger eller bare blar igjennom newsfeeden på facebook. Skal vite hvem det er, spør og graver. Jeg har en kompis som han er spesielt sjalu på. Denne kompisen har samboer, jeg har kjent han i 10år og vi kan skrive random meldinger til hverandre slik som venninner gjør. Aldri noe flørting, bare som kompiser. Kjenner jeg blir helt utmattet av at han er så sjalu. Og jeg blir også veldig skremt. Vil han bli værre? Hvordan skal jeg forholde meg til han? Daten min har også satt seg selv som i et forhold på facebook, og vi har kun møttes 6 ganger.. Nå har jeg invitasjon om forhold på facebook fra han.. Skremmer meg egentlig det også, men jeg liker han så godt. Anonymous poster hash: 5afd4...048
Gjest Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Det høres ut som om han vil ha kontroll over deg. Full kontroll. Min første impuls er at du skal komme deg langt vekk fra ham, for han vil absolutt ikke bli bedre. Det at du blir skremt, bør få alle varselslamper til å lyse også. Men kanskje - kanskje du kan ta en prat med ham om dette, prøve å avdekke sjalusien hans. Men her må du være forsiktig og ikke ta alt han sier for god fisk. Jeg tror uansett at du bør avslutte dette, for liknende tilfeller har aldri endt bra. 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #3 Skrevet 16. august 2013 Èn ting er sikkert: HAN BLIR MYE VERRE! Kom deg unna mens du ennå har sjansen! Anonymous poster hash: 34d09...8e4 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Prat med fyren og prøv å finne ut hva som rører seg i hodet på ham. Jeg ville definitivt ikke innledet noe forhold med denne mannen før du kjenner ham bedre. Du burde også være klar på hva du vil. Fyren tror jo tydeligvis at dere er på samme bølgelengde når han setter seg i et forhold og ber deg om å gjøre det samme. Har du fortalt ham at du vil ta ting sakte? Anonymous poster hash: 28819...ef2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #5 Skrevet 16. august 2013 Trådstarter her. Jeg har full forståelse for at det er vondt å være sjalu, og jeg prøver å berolige han mest mulig. Men har aldri gitt han noen grunn til å være sjalu! Og han er sånn etter bare noen dater? Jeg gir alt av meg selv, masse komplimenter, mye god prat og latter, vi har en utrolig god kjemi. Men at han spør og graver sånn etter kun 6 dater skremmer meg mye. Vi har møttes to ganger på resturant, en gang på kino, en gang hjem til meg og to ganger hjem til han. På alle datene har min fulle oppmerksomhet vært på han. Vi har også snakket mye i telefonen imellom datene. Han spør meg hver eneste dag om jeg vil møte han, jeg får litt klaus. Jeg har som sagt sover over to ganger hos han, på de "vanlige" datene har jeg aldri tatt opp telefonen, men når man er sammen i 24timer i strekk må det jo være lov! Fikk en melding fra en kompis om noe morsomt skjedde når han gikk tur med hunden sin. Daten min spurte hvem som sender meg melding og jeg fortalte han den morsomme historien jeg fikk på melding. Han lo ikke av den, men sa "Åja, så han bare helt tilfeldig måtte skrive det til deg??" Jeg ble litt satt ut, men forklarte han at dette var en gammel god venn av meg med samboer, hund og hus. Dagen etter når han kom ut av dusjen, satt jeg i sofaen med mobilen. Da spør han "sitter du å skriver med gutter på Facebook?". Han har også spurt om jeg ser på bilder av gutter på facbook, og hver gang jeg har fått sms er spørsmålet om det er gutter som sender meg melding. Hjelp! Jeg liker han så godt. Jeg har aldri aldri opplevd noen så sjalu, så jeg aner ikke hva jeg skal si eller gjøre. Anonymous poster hash: 5afd4...048
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #6 Skrevet 16. august 2013 Først sa han at han var forelsket i meg etter 2.date, så viser han seg veldig sjalu, spør om å møte meg hver dag.....og nå sitter jeg her med en forholds-forespørsel på facebook, som han sendte rett etter 6.date. Han står i et forhold på Facebook, og har fått masse gratulasjoner under statusen sin! Seriøst, 6 dater?? Er han ikke litt kritisk en gang? Jeg blir skremt og skuffet, men vi har så utrolig bra kjemi. Er han bare veldig klummsete forelsket eller bør jeg løøøpe? Anonymous poster hash: 5afd4...048
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #7 Skrevet 16. august 2013 Kommunikasjon sier jeg. Prøv å snakke med fyren og fortell ham det du skriver her. Hvis han reagerer på en helt irrasjonell måte, så kan du dumpe ham. Anonymous poster hash: 28819...ef2 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #8 Skrevet 16. august 2013 Ja jeg vet, kommunikasjon er alt! Jeg har snakket med han ang sjalusien og hans ønsker om å møtes hver eneste dag. Han sier det er kun fordi han er så utrolig forelsket i meg. Synes det er søtt og rørende, men samtidig har han kun sett meg hele 6 ganger. Han satte seg i et forhold i går kveld, og jeg har enda ikke snakket med han om det. Skal gjøre det i dag, men jeg er så usikker om jeg skal satse mere på han eller bare gå videre. Uansett hvor bra kjemien var på de første datene, virker han nå helt forskjellig fra meg. Å være kjempe forelsket så tidlig er en ting, men å være så utrolig sjalu etter noen dater? Og helt ukritisk ønske å innlede et forhold til noen etter bare 3-4uker? Han vet jo egentlig ingenting om meg. Sukk. Er en smule redd denne sjalusien skal bli verre. Anonymous poster hash: 5afd4...048 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #9 Skrevet 16. august 2013 Jeg fikk melding av han nå. Han skrev at han så at jeg var pålogget på Facebook og han lurte på hvem jeg snakket med. Anonymous poster hash: 5afd4...048 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #10 Skrevet 16. august 2013 Skal ringe å snakke med han nå. Gruer meg. Tusen takk til alle som har svart! Anonymous poster hash: 5afd4...048
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #11 Skrevet 16. august 2013 Han virker litt voldsom. Etter et par uker så har du ingen som helst meldeplikt til han, i hvert fall ikke hvem du snakker med til enhver tid. Jeg hadde ikke giddet å svare på dette, bare dyttet han forsiktig vekk med en "jeg må stikke nå, ha en fin kveld!". Anonymous poster hash: 2a600...05e 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #12 Skrevet 16. august 2013 Ja jeg vet, kommunikasjon er alt! Jeg har snakket med han ang sjalusien og hans ønsker om å møtes hver eneste dag. Han sier det er kun fordi han er så utrolig forelsket i meg. Synes det er søtt og rørende, men samtidig har han kun sett meg hele 6 ganger. Han satte seg i et forhold i går kveld, og jeg har enda ikke snakket med han om det. Skal gjøre det i dag, men jeg er så usikker om jeg skal satse mere på han eller bare gå videre. Uansett hvor bra kjemien var på de første datene, virker han nå helt forskjellig fra meg. Å være kjempe forelsket så tidlig er en ting, men å være så utrolig sjalu etter noen dater? Og helt ukritisk ønske å innlede et forhold til noen etter bare 3-4uker? Han vet jo egentlig ingenting om meg. Sukk. Er en smule redd denne sjalusien skal bli verre.Anonymous poster hash: 5afd4...048 Jeg kan love deg at det er verken søtt eller rørende det han holder på med. Hvis du satser på han- selv etter ALLE varseltegnene- kan jeg garantere at om et-to år sitter du fullstendig ribbet for selvtillit, ingen venner og familie har du også kuttet ut. ..kun for "husfredens skyld" Du vet innerst inne at du bør løpe men så sitter du der og nøler fordi du håper så inderlig at dette er en du kan satse på. Ikke gjør det! Anonymous poster hash: 34d09...8e4 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #13 Skrevet 16. august 2013 Skal ringe å snakke med han nå. Gruer meg. Tusen takk til alle som har svart!Anonymous poster hash: 5afd4...048 Hold oss oppdatert da Anonymous poster hash: 2a600...05e
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #14 Skrevet 16. august 2013 Herregud, hele situasjonen er så absurd at jeg ikke vet hva jeg skal tenke.... Han blir først litt sint også lei seg, og gir meg en enorm skyldfølelse. Han tapper meg helt for energi! Anonymous poster hash: 5afd4...048
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #15 Skrevet 16. august 2013 Herregud, hele situasjonen er så absurd at jeg ikke vet hva jeg skal tenke.... Han blir først litt sint også lei seg, og gir meg en enorm skyldfølelse. Han tapper meg helt for energi!Anonymous poster hash: 5afd4...048 Sa du at du ikke vil treffe han mer? Husk at et forhold skal være frivillig og ikke noe man blir overtalt inn i. Anonymous poster hash: 34d09...8e4
Gjest Sebraen Skrevet 16. august 2013 #17 Skrevet 16. august 2013 (endret) . Endret 5. januar 2014 av Sebraen
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #18 Skrevet 16. august 2013 Jeg blir helt sliten av dette, nesten så jeg ikke orker å skrive her. Vi hadde jo virkelig god kjemi på datene våre. Jeg sa at jeg likte han veldig godt, men det er fortsatt veldig veldig tidlig å tenke på forhold allerede nå. At vi får kose oss, ta det rolig og bli bedre kjent. Da hevet han stemmen og sa "sånn er jeg bare! da får jeg finne meg noen som ønsker det da!" Jeg tenker at han ikke mener det, men bare ble flau. Ang mine kompiser, sa han at han hadde noen få venninner, men han kuttet alltid ut kontakten med de straks han fikk seg kjæreste! Og det burde jeg også gjøre. Anonymous poster hash: 5afd4...048
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #19 Skrevet 16. august 2013 Jeg blir helt sliten av dette, nesten så jeg ikke orker å skrive her. Vi hadde jo virkelig god kjemi på datene våre. Jeg sa at jeg likte han veldig godt, men det er fortsatt veldig veldig tidlig å tenke på forhold allerede nå. At vi får kose oss, ta det rolig og bli bedre kjent. Da hevet han stemmen og sa "sånn er jeg bare! da får jeg finne meg noen som ønsker det da!" Jeg tenker at han ikke mener det, men bare ble flau. Ang mine kompiser, sa han at han hadde noen få venninner, men han kuttet alltid ut kontakten med de straks han fikk seg kjæreste! Og det burde jeg også gjøre.Anonymous poster hash: 5afd4...048 Huff! Jeg håper du skjønner at denne karen ikke er god for for deg eller for noen. Han er eiesyk, sjalu, mistenksom og manipulerende! Det enste positive her er at han viste sine sanne farger så fort. Det er ikke alle som gjør det. Anonymous poster hash: 34d09...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #20 Skrevet 16. august 2013 Ang mine kompiser så er vi en større vennegjeng på både gutter og jenter som har holdt sammen helt siden VGS. Jeg ser på alle de som gode venner, jeg skiller ikke på gutter og jenter slik daten min gjør. Anonymous poster hash: 5afd4...048
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå