Gå til innhold

Gi meg dine beste Paris-tips!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal for første gang til Paris i høst, sammen med samboeren. Hva må vi få med oss når vi er der? Er ute etter tips til shopping, restauranter, turer, attraksjoner - ja, det meste!

Hva er ditt beste minne fra Paris? :)

Anonymous poster hash: 0fcea...215
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foruten alle de selvsagte tingene som Louvre, Eiffeltårnet osv så må jeg si at jeg alltid liker å gå en tur i Luxembourghagene når jeg er i Paris: http://parisferie.no/attraksjoner/luxembourghagene-jardin-du-luxembourg/

En tur fra Notre-Dame og gjennom Latinerkvarteret og Sorbonne og ned til Luxembourghagene er en veldig fin ting å gjøre på søndag formiddag, med frokost på en cafe langs veien og lunsj i parken...

Stine

Skrevet

Jeg skal også besøke paris, men det til våren. Henger meg på her.

Noen som har hvert på restaurant eller bare i e tårnet? Som kan si noe om pris og kleskodeks.

Skrevet

Som forventet er restaurantene i Eiffeltårnet dyre og prisen står ikke i samsvar med kvaliteten. Ta en tur i tårnet for utsiktens skyld, men spis et annet sted.

Anbefaler sterkt cruise på Seinen, det gir deg en god oversikt over byen.

Ile St. Louis må også oppleves (spis is på Berthillon), bokhandelen Shakespeare & Co. og Montmartre/Sacre Coeur.

Shopping i Rue de Rivoli er flott, synes jeg, men også St. German er full av butikker, og det er et koselig strøk.

Anonymous poster hash: cc181...901
  • Liker 1
Skrevet

TS her - takk for tips! :) Gleder oss til å traske rundt i byen, Luxembourghagene skal vi få med oss!

Rekner med at vi kommer til å bruke metro for å komme oss rundt i byen. Ser man kan kjøpe ulike metrokort, blant annet Paris Visite. Noen som har prøvd dette?

Anonymous poster hash: 0fcea...215

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...