AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #21 Skrevet 16. august 2013 Jo, det gjør de. Særlig om vi har egne meninger, er flinke til å snakke, er uredde og selvstendige. Har vi høy utdanning og tjener over gjennomsnittet er alt håp ute. Anonymous poster hash: 0586b...3c9 Feil. He's just not that into you... Sikkert ikke så lett å godta dette, men sånn er det. Anonymous poster hash: 7cfa6...96d 2
kubrak Skrevet 16. august 2013 #22 Skrevet 16. august 2013 kanskje menn tror at disse sårbare med mindre selvtillit også er mindre kravstore og fulle av seg selv eller noe i den duren,
Gjest winston Skrevet 16. august 2013 #23 Skrevet 16. august 2013 Kan ikke sårbare jenter ha høy utdanning?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #24 Skrevet 16. august 2013 PS. For øvrig liker ikke jenter sårbare gutter eller menn. Litt ironisk det der. Selvstendige kvinner ses på som tøffe. Sårbare menn ses på som patetiske. Anonymous poster hash: 99c39...a75
Leonaen Skrevet 16. august 2013 #25 Skrevet 16. august 2013 Neh.. Foretrekker sterke og selvstendige kvinner. Folk som foretrekker svake og sårbare jenter, er som regel folk som er søppel selv og må manipulere henne for å ha noen form for sjans på henne.Anonymous poster hash: 08919...65d Men menn som ser negativt på andre menn som ikke liker det samme, se det er stor turnoff. Ser du har fått pluss for innlegget ditt. Men hadde jeg møtt en mann med disse holdningene hadde jeg flyktet. Jeg foretrekker at folk er forskjellige og har forskjellige behov når det kommer til partner. Så er det kanskje litt lettere å finne en som passer til seg. I min vennegjeng, er det ingen fasit på hvordan mennene liker kvinnene sine. Noen er sårbare, noen er ikke det. Jeg tror jeg vil ha en mann som er både og. Men en mann som bastant sier; jeg liker ditt eller datt og andre som gjør det er søppel fordi de gjør det. Nei det er nok ikke mannen for meg, uansett. Igjen, godt man er forskjellig 1
guttemann Skrevet 16. august 2013 #26 Skrevet 16. august 2013 Min oppfatning er at flere av de jentene som karakteriseer seg selv som "sterke" tydeligvis synes det å være lite fleksibel, ikke åpen for kompromisser, egositisk, nekte å føre fornuftige diskusjoner om noe som helst uten å bli sure eller vrange er karakterstyrker. Jeg ser på alt dette som karaktersvakheter, om man nå er kvinne eller mann. I sin iver etter å ikke bli pillet på nesen, går de inn for å rævkjøre alle som ikke måtte være enig med dem i ett og alt. Ikke så rart at mannen da trekker seg unna. NB: Det gjelder selvfølgelig ikke alle. Og flere av de sterke kvinnene jeg har truffet i stude/jobbsituasjoner er overhodet ikke slik. Men de er ikke single heller. De har gjerne en like sterk mannn som dem som de er i stand til å fungere sammen og kompromisse med uten at forholdet må være en kamp om å vinne ting hele tiden. 1
Cannavaro Skrevet 16. august 2013 #27 Skrevet 16. august 2013 Tvilsomt om man kan generalisere over spørsmålet ditt ts. En kvinne som kan vise sårbarhet og følsomhet er ofte prisverdig. I mange situasjoner kan menn se på dette som en styrke faktisk. Dersom hun er særs ømfintlig og at man lett såres i ord, forstand og handlinger så er ikke det alltid så tiltrekkende hos en kvinne, det kommer helt an på situasjonen. Det er noen nyanseforskjeller i det å være sårbar.
Cordelia Skrevet 17. august 2013 #28 Skrevet 17. august 2013 Det ene utelukker jo ikke det andre. De fleste normale mennesker har en god blanding. De mest ekstreme tilfellene kan være problematisk. For å gjøre det hele enda mer grått, så kommer det jo igjen på hva en legger i utrykkene. Jau, så sånn var det.
Steinar40 Skrevet 17. august 2013 #29 Skrevet 17. august 2013 (endret) Virker for meg som om gutter liker jentene bedre om de er litt sårbare og har litt dårlig selvtillit, for da får de en følelse av at de må beskytte jente, i motsetning til jenter med masse selvtillit. Så gutter liker jenter som er litt sårbare? Anonymous poster hash: c0bdc...b1a Det kan sikkert stemme til en viss grad, men det er en fin grense. Endret 17. august 2013 av Steinar40
Marie90 Skrevet 17. august 2013 #30 Skrevet 17. august 2013 Du mistforstår. Å være sårbar er ikke det samme som å ha dårlig selvtillit. Menn liker kvinner som ikke er redde for å vise at de iblant er sårbare. Alle mennesker er sårbare på et visst nivå - vi er ikke alle proppfulle av selvtillit hele tiden, vi har opplevd vonde ting og det er ikke alt vi er fornøyd med. Kvinner som dekker over dette for å fremstå "uslåelige" gjør det i bunn og grunn fordi de vil ha en MANN som fremstår uslåelig og sterk. Det er projeksjon. Det er veldig vanlig - men mange kvinner tenker på et vis at for å tiltrekke mannen de vil ha, skal de oppføre seg mest mulig som en mann. På godt og vondt, menn er tiltrukket av kvinner, ikke menn. En kvinne som er selvsikker trenger ikke være høylydt, karrierekvinne, 'hard', sterk eller uten følelser for å være selvsikker. En selvsikker kvinne er en kvinne som vet hva hun er verdt, ikke tolerer menn som behandler henne dårlig, ikke sprer beina for hver mann hun ser for å bekrefte at hun er attraktiv og har sterke personlige grenser. Poenget er at en mann vil ikke være interessert i å investere resten av livet og samboerskap (og potensielle finansielle utgifter) i en kvinne som så sterkt utstråler at hun ikke trenger ham. De er så helvetes "fabulous" at de har nok med seg selv. Å trenge en partner i livet gjør en ikke svak og miserabel. Det gjør en menneskelig. Så menn liker ikke usikre kvinner, nei. Men de liker åpne og ekte mennesker som er selvsikre nok til å kunne være sårbare. Man må slippe taket litt og litt for å i det hele tatt være i stand til å utvikle et godt forhold. Du er ikke sterk bare fordi du kan være hard - det koster mer å være sårbar. 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #31 Skrevet 17. august 2013 Ja jeg er tiltrukket av sårbarhet hos jenter, har ingen verdens ting med at jeg vil manipulere henne eller noe sånt Anonymous poster hash: 6881d...7b1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #32 Skrevet 18. august 2013 Du mistforstår. Å være sårbar er ikke det samme som å ha dårlig selvtillit. [snip] Så menn liker ikke usikre kvinner, nei. Men de liker åpne og ekte mennesker som er selvsikre nok til å kunne være sårbare. Man må slippe taket litt og litt for å i det hele tatt være i stand til å utvikle et godt forhold. Du er ikke sterk bare fordi du kan være hard - det koster mer å være sårbar. Flott post! du sa det jeg ville si mye bedre enn jeg ville fått til Anonymous poster hash: ccfe0...2d8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #33 Skrevet 18. august 2013 Ja jeg er tiltrukket av sårbarhet hos jenter, har ingen verdens ting med at jeg vil manipulere henne eller noe sånt Anonymous poster hash: 6881d...7b1 Er du helt sikker? Det er litt uforståelig hvordan det er så lett å konstant lyge altså. Men noen er vel slik og. ^^ Anonymous poster hash: 08919...65d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #34 Skrevet 18. august 2013 Lurer på om ikke jeg har vært borti noen av disse mennene. Jeg liker humor i hverdagen, ironi og at man kan fleipe litt med hverandre, tøyse og erte litt, mest på flørt. Men tidvis har jeg opplevd menn som kan erte meg, men som fort trekker seg unna hvis jeg erter litt tilbake. Og dette er kun på et tøyse-nivå, helt uhøytidelig, og ingen grunn til å bli fornærmet. Da undres jeg på om det er vedkommende som er veldig hårsår, eller om ikke denne ertingen egentlig er en hersketeknikk ment for å holde jenta litt nede. Noe som ikke vil funke på sterke damer. Noen med lignende erfaringer? Anonymous poster hash: 1aa23...7e5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå