Gå til innhold

praha i november

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! jeg og kjæresten skal til praha i november, er det noen som har vært der og kan dele sine erfaringer med denne byen:-)?

Er kjempespent, aldri vært der så vil veldig gjerne høre hva folket sier!!

Anonymous poster hash: f7810...086
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Praha er flott, var der sammen med kjæresten en uke i sommer.

Det er en en "liten storby" om jeg kan definere den slik ;) Hvis man bor i sentrum er man i nærheten av det meste, og kan gå mellom de forskjellige bydelene. Vi brukte ikke metroen en eneste gang mens vi var der.

Vi shoppa mye (stort sett klær og sko), og der er butikker for enhver smak. De hadde mye salg da vi var der, jeg kjøpte blant annet et par Adidas joggesko til 300 kr (kjempegode treningssko).

Ellers er det jo spørs hva dere liker da... Er en del museer man kan gå på, vi var en kjapp tur innom kommunistmuseet (ligger i hovedgata). Forruten om det var vi og trødde mye rundt i byen, så på de fantastiske bygningene, satt mye på utekafe, dro på elvecruise, vandret over Karlsbroen...

Et tips når dere skal spise og drikke er å holde dere unna hovedgata. Bare et steinkast unna kan man få en del billigere mat og drikke.

Praha er en koselig by, og perfekt for kjærestetur :) Kos dere :)

Skrevet

Har vært i Praha flere ganger. Utrolig fin by. Anbefaler deg å se blant annet Petřín tårnet, Karlsbroen, St. Vitus Katedral, Gamlebyen, St. Nicholas Kirke, Praha Slott, Gamletorget, Praha Zoo.

Av kjøpesentere kan jeg anbefale: Andel, Fashion Arena Outlet Center, Centrum Cerny Most, Centrum Chodov, Metropole Zlicin, Palladium.

Skrevet

Praha er en av de vakreste byene jeg har vært i. Jevnt over snakker folk godt engelsk, og de hjelper deg om du spør. Merkeklær var dyrt. F.eks. merkeparfymer var like dyrt og dyrere enn i Norge. Det samme gjelder sportsutstyr. Den jødiske kirkegården, Karlsbroen og nasjonalgalleriet kan jeg anbefale. Det var mange turister, spesielt i fra Japan.

Anonymous poster hash: 6a062...0fa
Skrevet

takk for tilbakemelding:-) noen som har vært og spist "the dancing building"? vet det er venteliste der så har kontaktet dem for reservasjon:-)

Anonymous poster hash: f7810...086
Skrevet

Søsteren var akkurat i Praha, hun anbefaler å spise på Duplex:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...