Gå til innhold

Pakke inn ost og annet pålegg!


Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Har nettopp kastet en kilo med ost.. igjen!

Min kjære klarer aldri å pakke inn ost og annet pålegg etter at han har tatt seg en skive.

Dessuten har han en tendens til å "voldta" pakningene (dvs rive opp plasten alle veier), slik at det bare er filler igjen.

I dag var hele osten HARD utenpå. Kunne har kuttet bort noe av det, men det er liksom ikke det samme synes jeg! Og jeg spurta ham i går: "Har du pakket inn igjen osten".. Å ja da! Det hadde han...

Er det noen som har tips! Hvordan kan jeg pakke osten, slik at den holder seg? Poser har jeg prøvd, det samme med isbokser o.l.

Gode råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg bruker slike små plastbokser med lokk som du får kjøpt overalt.

Sånne matboks greier. Funker ypperlig icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel prøvd slike bokser også.. men de blir stående åpne.

Dette irriterer meg skikkelig. han er flink til mye, men med mat er han håpløs!

Har opplevd at lokkene på disse boksene er litt vanskelige å få på.

kanskje jeg kunne prøve å å sette pålegget på et slikt kakefat til bløtkaker. Eller kanskje jeg finner en osteklokke. Noen som vet hvor jeg finner sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tupperware har sånne spesielle gulost og brunostbokser. Da setter man bare lokket oppå. Det er ingen klips eller noe som kan la en mann skylde på teknologien for ikke å få til.

Ellers så hender det jeg bare bruker en vanlig plastpose, sånn liten gjennomsiktig. Etter at osten er åpnet, hive hele nedi en sånn. Og da krever det faktisk mer å legge den inn i kjøleskapet åpen, enn å rulle plasten rundt når man legger den inn.

Åja, du hadde prøvd det ja...

Han høres da usedvanlig hjelpesløs ut forresten, unnskyld at jeg sier det. Og tydeligvis helt ute av stand til å se konsekvenser... vel, la ham spise osten selv da vel! Bare gjør det. Kjør med "min ost" og "din ost". La ham spise den ødelagte. Det er jo sånn han vil ha det?

Elementær hundeoppdragelse det...eehh... barneoppdragelse... oisann... manneoppdragelse... icon_biggrin.gif

_________________

Klem fra Tusenfryd hoppe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-06-10 08:15 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er ganske hjelpeløs i slike situasjoner.

Har prøvd det meste. Og han spiser ikke ost som er blitt hard. Skinke og salami går rett i dunken etter at de er åpnet... Etter et døgn er det tørt og sånt!

Skulle gjerne hatt et fat med lokk til å legge pålegget i og som kunne settes rett på bordet. Har ennå ikke funnet noe sånt som er tett.

Jeg kan jo ikke gå og sjekke hver gang han har smurt seg en skive heller!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på IKEA, Traktøren eller noe sånn, der har de sikkert sånne fat. Skjønt, det er vel sånn som man alltid ser overalt, helt til den dagen man skal ha det, da finner man det ingen steder. Men som sagt, Tupperware har også noen lure løsninger.

Vi har sånne små runde bokser med lokk, og når vi kjøper pålegg, går det rett i de boksene. Det krever at du klarer å sette lokk på en boks da... men ærlig talt, det er ingen grunn til at et voksent menneske ikke skal klare å sette lokk på en boks. Eller putte en ost tilbake i en pose?

Og så å nekte å ta konsekvensen av dette ble for vanskelig? Jaja, vi har vel alle våre greier vi ikke er gode på, men så godt tjener da ingen at de kan kaste mat hele tiden, bare fordi de ikke gidder sette på et lokk.

Skjønner jo selvsagt at du har snakket med ham og sånn... men hils og si at dette er for teit.

Lykke til icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så må du kanskje kjøpe små pakninger av alt. Ikke kilos-oster eller XXL-pakker med salami. Men små, nette og dyre pakker. Men det kan jo likevel bli billigere da.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo osteklokker med glasslokk som man ikke trenger å klikke på plass. Man bare setter lokket ned...

Det finnes også bokser fra Tupperware som man kan ha salami og andre pølser oppi. Men disse er litt vanskelig å få igjen. Uansett kan man bruke lange dype bokser som man bare hviver alle pølsepakker oppi. Det funker fin-fint hos oss, men det er fordi samboeren min er kjempenøye på det. Hos oss er vi veldig nøye på det, vi er like der.

CEL. hjerter_rundt.gif

1212[ Dette Innlegg er endret av: CEL. den 2002-06-10 09:05 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til mine Tupperwarebokser. Osteklokka er helt super! Har også påleggsbokser til å stable oppå hverandre slik at den enes bunn blir den andres lokk. Genialt, så slipper du ørten ulike bokser i kjøleskapet + at de er kjempelette å ta fra hverandre og sette sammen igjen. Ta kontakt med en tupperwareforhandler eller send meg en PM så skal jeg se om jeg kan ordne en katalog til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tupperboksene er uforholdsmessig dyre.

Synes du kan prøve de ferdig oppskårne ostesnaiene med poser som er selvlukkende.

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke selvlukkende skjønner du... har vel prøvd det også.

I den siste tiden har jeg delt osten i 2 eller 3 og lagt delene i hver sin pose. Da blir ikke heeele osten ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Tupperware si osteklokke er jo ikke så dyr hvis man regner over hvor mye ost man kaster i løpet av ett år !!!

Jeg har den blå osteklokka (den største) og der får jeg plass til en liten norvegia og en brunost.

Viktig å la lokket ligge igjen i kjøleskapet når man setter fatet på bordet, hvis ikke blir det kondens (fukt) og da er osten ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett på butikken at du får kjøpt plastposer med åpne/lukkemekanismer. Det må han vel greie å få til?? Ellers har jeg kjøpt noen lure klips på Ikea til å lukke poser med. Veldig kjekke å ha til alt mulig :) Ellers vil jeg si at han er en voksen mann og bør greie å pakke inn maten og sette den i kjøleskapet etter at han har spist!! Finnes ingen unnskyldning forå la være, mener jeg.

For å unngå å hive all den osten kan du faktisk raspe den og fryse den! Kjempefint til pizza,lasagne, ostesmørbrød etc. og ingen merker at den har blitt hard i kjøleskapet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. hadde glemt denne tråden jeg..

Men å bytte ut mannfolket er ikke aktuelt. Han kunne jo hatt større feil enn dette her tror jeg :ler: .

Selvsagt burde han klart å pakke inn pålegget etter seg. Han får kjeft for dette nesten daglig. Men det virker som han mangler "pakke-inn-cellen".

Vurderer å kjøpe meg en enkel liten osteklokke jeg.

En sånn i plast som går inn i de laveste hyllene i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker bare sånne vanlige, gjennomsiktige plastposer til ost og pålegg - da holder det seg fint. Alle bør jo klare å legge noe oppi en pose og brette åpningen inn under varen når man legger det inn i kjøleskapet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det burde de!

Men jeg er så lei av å kjefte og mase om dette.

Osten kommer opp i posen, men den ligger åpen likevel.

I det siste har jeg kjøpt skivet ost og det har gått ganske bra.

Men jeg skulle gjerne hatt noe enkelt, slik at vi kan kjøopr stooore oster igjen. Pleier å kjøpe sånne i Sverige og må dele dem opp for å unngå svinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...