våren14 Skrevet 15. august 2013 #1 Del Skrevet 15. august 2013 Da har jeg funnet en potensiell kjole Det var da ikke vanskelig egentlig...! Men - de kan jo ikke gi noen pris på skredder, så da søker jeg erfaringer her blant dere. Dette er i Oslo. Kjolen må legges opp og slep tas av endel (vil ha kort), den må antagelig sys inn noe ved bysten (har ikke så mye å fylle ut med, tihi). Tror det er to lag, stroppløs, med knapper bak om det har noe å si. Har noen erfaringer med pris på sliek arbeider fra Osloområdet? Er det billigst/best å benytte den de anbefaler i salongen, eller billigst/best å finn en selv? Noen anbefalinger om noen som er billig OG bra i Oslo, dersom dette finnes? Kom gjerne med erfaringer fra andre deler av landet også Er søren meg teit å skulle kjøpe en kjole også aaaaaaner de ikke hva skredder kan koste. Jeg skjønner at de ikke kan vite det, samtidig har det jo betydning for kjolen ifht til budsjettet! Blir den dobbelt så dyr er det jo direkte uaktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #2 Del Skrevet 15. august 2013 Betalte 750 for å legge opp og få en knapp til slepet bak i salongen. Ei venninne sydde også litt inn på siden og betalte vel rett over 1000kr, så vil anta at du regne med 1000-1500kr. Dette var i Trondheim, men er vel ikke noe billigere i Oslo;)Anonymous poster hash: c8e68...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 15. august 2013 #3 Del Skrevet 15. august 2013 Jeg har ingen anelse om pris, men jeg skal til Ailin Skredder som spesialiserer seg på brudekjoler og ble anbefalt her på forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theta Skrevet 15. august 2013 #4 Del Skrevet 15. august 2013 Jeg ble også anbefalt Ailin av salongen. Har ikke snakket med de, men salongen sa ca 2000 for i legge opp i lengden foran, ikke slepet, sy inn i livet og brystet og sette på et par hemper. Håper det ikke blir mer enn 2000 i hvertfall :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karella Skrevet 16. august 2013 #5 Del Skrevet 16. august 2013 Jeg betalte nettopp 3000 hos Johns Skredder i sentrum. Det var over 6 timer med arbeid. Tok opp kjolen foran (chiffon, flere lag) og tok inn i byste (med spiler og detaljer foran). Super raske og flinke ihvertfall. Det tok 5 dager 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecilie85 Skrevet 16. august 2013 #6 Del Skrevet 16. august 2013 Jeg har hatt kjolen min hos ailin i sommer. Den ble lagt ut i overdelen og sydd opp litt i lengden. Han kunne ikke anslå pris selv før han var ferdig. Regner med at det henger smmen med timespris e.l. Prisen kom til slutt på 2400 inkludert moms. Det er vel ikke direkte billig, men han er utrolig dyktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 16. august 2013 #7 Del Skrevet 16. august 2013 Jeg har hatt kjolen min hos ailin i sommer. Den ble lagt ut i overdelen og sydd opp litt i lengden. Han kunne ikke anslå pris selv før han var ferdig. Regner med at det henger smmen med timespris e.l. Prisen kom til slutt på 2400 inkludert moms. Det er vel ikke direkte billig, men han er utrolig dyktig! Jeg synes det var ganske billig jeg, tross alt mye jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecilie85 Skrevet 16. august 2013 #8 Del Skrevet 16. august 2013 Jeg synes det var ganske billig jeg, tross alt mye jobb. Ja enig. Mente ikke at jeg syns det var dyrt. Absolutt mye arbeid. Og det var ikke mulig å se at han hadde gjort noe med sømmen. Selv blondekanten nederst flyttet han veldig pent 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #9 Del Skrevet 16. august 2013 Jeg leverte kjolen min til skredder i går, hun anslo ca 8 timers jobb. Hun er utdannet skredder i Estland og er utrolig dyktig. Sett jobber hun har gjort og det ser helt perfekt ut. Kjolen skal sys inn i siden ved puppene da den er for stor der, og ryggstykket under snøringen skal flyttes. Må også ordne litt på perleboderiene etter å ha sydd den inn. Ho skulle ha 500 kr....Anonymous poster hash: b4fe5...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana_banana Skrevet 26. august 2013 #10 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Til AnonimBruker over: Hvor fant du skredderen din? Jeg fant en nydelig kjole på Finn, men den er for stor. Klarer jeg å finne god pris på endringer, kjøper jeg den :-) På forhånd takk Endret 26. august 2013 av Ana_banana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #11 Del Skrevet 31. august 2013 Nå er ikke dette Oslo da, men Bergen. Men bare for sammenligning betalte jeg i fjor 3500 for å sy opp og inn brudekjole. Dette var en delikat og dyr kjole som krevde noen timers arbeid Anonymous poster hash: 5b217...d89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 3. september 2013 #12 Del Skrevet 3. september 2013 Jeg brukte 1500 kr på en sydame i Oslo som la opp kjolen min. Husker desverre ikke navnet på butikken, men det var i Brugata-/sentrumområdet om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna annie Skrevet 26. juli 2014 #13 Del Skrevet 26. juli 2014 (endret) Jeg må si at hadde funnet min skredder i Bergen, Claudia N Couture. Den beste resultatet og servicen , man skal lette lenger etter!Jeg er super glad siden jeg må ikke lenger reise i utlandet for å få meg noe skreddersydd. Og retting og redesign har de også på alle typer klær. Alt fra tegning av mine ønsker til ferdig produkt skjedde i Bergen og jeg er superfornøyd med både prisen og resultatet.. Betalte under 8000 NOK inkl. moms for det jeg bestilte ( en kjole og en dress jakke ) og leverings tid var rundt 2 mnd.. Tips: Alle stam kunder har fordeler!! Og jeg er en av de heldige Håper dette hjelper dere andre som har hjulpet meg. Endret 26. juli 2014 av Anna annie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #14 Del Skrevet 26. juli 2014 Jeg vil bare advare mot flexi systue på Strømmen. Det var de som gjorde en katastrofal jobb med kjolen min. (Som de heldigvis klarte å redde etterpå.) Selv om resultatet til slutt ble bra unner jeg ingen det stresset jeg opplevde. Anonymous poster hash: 9066c...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivana Skrevet 27. juli 2014 #15 Del Skrevet 27. juli 2014 Jeg betalte 300 for å sy inn på sidene. Med prøvetime. Dette i Bergens område men var selfølgelig ikke i brudesalong men hjemme hos en som er flink med symaskinen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HoppsyDaisy Skrevet 28. juli 2014 #16 Del Skrevet 28. juli 2014 Jeg betalte 4000kr. Men det var mye arbeid! Jeg syns først at det var veldig dyrt. Men når jeg såg arbeidet, og alle detaljene syns jeg det var en helt ok pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå