Gå til innhold

Gran Canaria tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Drar til Gran Canaria om noen uker, og skal bo på Suprime Riviera Beach( playa del cura), som ligger mellom puerto rico og porto Mogan. Noen som har noen tips til aktiviteter? :) lurer og på om noen har noen erfaringer med hotellet? Det ser veldig fint ut, men man vet selvsagt aldri før man har vert der:)

Anonymous poster hash: 63ce8...79b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ikke bodd på akkurat det hotellet men har vært ganske mye rundt forbi på Grand Canaria så jeg kan komme med noen tips til aktiviteter.

Vil anbefale et besøk til Puerto Mogan. Veldig koselig liten by. På fredagene er det marked der og. Om det ikke er for mye bølger så ta båten derfra og over til Arguinnegin. På tirsdager er det et stort marked der. Verdt å besøke. Prut.

Ta også et besøk på shoppingsenteret i Puerto Rico siden dere bor så nærme.

Besøk Amadoresstranden. Fin plass å være på en solfyllt dag.

Vil dere ha andre aktiviteter så kan dere ta lokalbussen opp til dyreparken. Den ligger et stykke inn på øya ovenfor Playa del Ingles. Og heter Palmitos park. Fin park som også har delfinshow.

Ikke så langt unna parken finner man også et stort badeland og en western park der de har show.

Det er billig å kjøre lokalbuss på grand canaria og så får man sett mye i samme slengen.

I Maspalomas kan man ri på kameler om man vil og stranden i Playa del Ingles kan også være verdt et besøk.

Er dere av den sporty typen så er der gode turmuligheter. Spør betjeningen på hotellet hvor dere kan gå.

Ellers så er der jo vannaktiviteter og litt i luften for den modige, hehe.

Har dere mulighet så er det verdt å bli med på en organisert utflukt øya rundt. Da får man sett mye mer av selve øya.

Prøv lokal mat, da spesiellt de kanariske potetene og Mojo saus og solmodne bananer.

Endret av caroprins
Skrevet

Tusen takk for mange supre tips! Mange spennende aktiviteter man kan gjøre der :)

Skrevet

Jeg ser du har fått masse bra tips. Det er veldig enkelt og billig å ta bussen der, så en tur til Las Palmas er også fint. Hvis man har lyst på litt byliv og bedre shopping enn det er på turisstedene. Nå har ikke jeg vært på shoppingsenteret caroprins nevner, så vet ikke hvordan det er.

Det er også veldig fint å leie bil og ta noen turer innover og opp i fjellene på Gran Canaria. Da får dere sett helt andre ting enn nede ved kysten. Eller melde seg på fellesturer, selvsagt.

Enig med caroprins i at båttur til Puerto de Mogan er veldig fint, og stedet er utrolig koselig med båthavn og masse spisesteder langs havnen.

Skrevet

Ja båttur høres veldig bra ut! Og selvsagt biltur opp i fjellet, mye å se der sikkert:) takk!

Skrevet

Jeg er en veldig stor fan av Puerto de Mogán, så jeg er 100 % sikker på at dere får en fin ferie! Puerto Rico er ikke like mye å skryte av, og er en skikkelig turistby uten stort mer å by på.

Andre har allerede anbefalt markedene i Puerto de Mogán og Argineguin, så jeg skal bare støtte opp med at dette er verdt turen.

Ellers bør dere prøve å få dere plass på en katamaran eller seilbåt. Det er veldig gøy når det ikke er så store bølger, og veldig ofte får man sett delfiner, og noen ganger også hvaler (mye sjeldnere enn delfiner da).

Gran Canaria er en veldig fin by, og det er mye å oppleve der. Jeg vil anbefale å leie en leiebil for å dra litt rundt på øya og se dere rundt. Det er for eksempel veldig koselig i noen av fjellbyene hvor det er få andre turister, og der er det også mulig å få spist en bedre middag! En av mine egne beste minner fra Gran Canaria er når vi kjørte oss vill i fjellene, men kom over en fantastisk restaurant hvor de serverte utrolig god mat. Lokalene var også veldig koselige, så stemningen var 110%! hehe ;) Skulle gjerne anbefalt den restauranten konkret, men vi hadde jo kjørt oss vill, så jeg vet ikke helt hvor den var :fnise:

Skrevet

Hehe, litt av en opplevelse ;) skal lufte disse forslagene for reisefølget mitt! Men en ting er sikkert at jeg SKAL til Puerto de Mogan !! Tusen takk:)

Skrevet

Jeg ser du har fått en masse bra tips! :kul:

Jeg kan supplere med en tur til en av vakre fjellandsbyer, enten Teror (nasjonalt monument på Gran Canaria) eller Arucas med den flotte katedralen, 'Iglesia de San Juan Bautista', som har mange likhetstrekk med Gaudis 'Catedral de la Sagrada Familia' i Barcelona.

Les mere her: http://www.guide-to-gran-canaria.com/gran_canaria.htm

Skrevet

Bodde på det hotellet, toalett og dusj var bare noen glassvegger midt i rommet.

Bortsett fra det var det helt topp, jeg må si jeg likte aldersgrense og dermed null barneskrik.

Vi dro til Puerto Rico med taxi på kvelden og spiste og glodde, resten var vi på hotellet. Ligger et lite senter med Sparbutikk, en restaurant og apotek i rundkjøringen. Helt grei restaurant der. Hotellrestauranten hadde svært begrenset meny.

I Puerto Rico kan man leie heftige sportsbiler. Det fant vi dessverre ut siste kvelden :P

Skrevet

Må bare legge til kina restauranten i Puerto Rico i 2 etasje på senteret. Spis så mye du vil for typ 10 euro eller noe sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...