AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Hei, jeg sliter med deprisjoner. Dette har jeg gjort i mange år. Som regel er det bare meg selv jeg har og ta hensyn til. Men nå har jeg fått meg kjæreste, som er på vei til og bli samboer. han vet jeg sliter med deprisjoner, men har aldri sett meg på en dårlig dag. jeg har alltid holdt meg alene på disse dagene.. Hvordan forklarer jeg han hvordan jeg har det når disse dagen kommer? At jeg ikke orker og lage mat for jeg har ikke mat lyst, at jeg ikke orker og flytte meg fra sofaen, jeg er sur og grinete. noen som har noe råd? Noen som sliter med det, eller har en partner som sliter med det som kan hjelpe meg på hvordan jeg skal få frem at det ikke er han det gjelder? Anonymous poster hash: 4b466...3bd
Gjest Kv84 Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Depresjoner er det mange som har. Det du kan gjøre, er å endre fokuset heller på de fine tingene du og kjæresten kan gjøre. Finne ting til huset, gå på kino, gå turer og snakke for å bli enda bedre kjent. Når du føler deg deprimert igjen, kan du kose deg meg litt kaffe/te eller annet og bare gjøre det du vil, kanskje lese en bok, eller kjøpe deg et blad og være helt alene. Eller du kan finne en måte sammen med kjæresten din så ha forstår deg og han kan lytte til det du sier og har på hjertet.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Jeg har selv hatt depresjon i flere år. Da jeg begynte å stelle meg hver eneste morgen ble det plutselig bedre. Jeg labbet ikke lenger rundt i joggebukse og t-skjorte. Jeg dusjet, kledde på meg vanlige klær som kunne brukes blant folk og mascara. Har hørt om flere som gjorde som meg, bare gikk rundt i joggebuksa hele dagen og lå på sofaen. Så fort jeg får tatt denne morgenrutinen så har jeg lyst til å gjøre ting. Fikk plutselig lyst til å dra til sentrum, lyst til å støvsuge, lage mat, lage muffins som jeg hadde hatt ingrediensene til i 1 år.... Kan ikke forklare hvorfor, men de dagene jeg ikke tar denne rutinen så faller jeg i mørkere baner. Anonymous poster hash: b637d...612
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Hei, jeg sliter med deprisjoner. Dette har jeg gjort i mange år. Som regel er det bare meg selv jeg har og ta hensyn til. Men nå har jeg fått meg kjæreste, som er på vei til og bli samboer. han vet jeg sliter med deprisjoner, men har aldri sett meg på en dårlig dag. jeg har alltid holdt meg alene på disse dagene.. Hvordan forklarer jeg han hvordan jeg har det når disse dagen kommer? At jeg ikke orker og lage mat for jeg har ikke mat lyst, at jeg ikke orker og flytte meg fra sofaen, jeg er sur og grinete. noen som har noe råd? Noen som sliter med det, eller har en partner som sliter med det som kan hjelpe meg på hvordan jeg skal få frem at det ikke er han det gjelder? Anonymous poster hash: 4b466...3bd Det er ikke vondt ment, men det skrives depresjon, ikke deprisjon. Anonymous poster hash: e5d64...5f8 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Du er iværtfall ikke alene! Jeg har også slitt med dette av og på i mange år, kommer i perioder. Har du gått til psykolog før da? Jeg ble kvitt min depresjon ganske raskt egentlig da jeg begynte å gå i behandling Hjelper mye å få snakket ut og først og fremst finne ut hva det kommer av. Ellers mtp kjæresten din, snakk med han om det! Jeg snakker alltid med kjæresten min når jeg har dårlige dager/perioder med depresjoner, han er beste støtten jeg har. Anonymous poster hash: 226f3...410
Liveurlife Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Hei. Du er ikke alene om å være deprimert. Jeg sliter også med dette og det har jeg gjort i 10 år minst. Nå er jeg 25 år og har fått meg samboer. Før jeg ble i lag med han hadde jeg voldelig kjæreste som førte til at depresjonen ble verre og jeg måtte begynne på antidepressive midler for å takle hverdagen og det gjør jeg ennå. Det hjelper på et vis men det hjelper enda bedre å snakke om det. I tillegg til depresjon har jeg angst også. Angst fra fortiden som er tydeligvis med meg videre i nåtiden og jeg vurderer å gå til psykolog. Samboeren min anbefalte meg det nemlig. Jeg forteller han om mine tanker, plager og hva jeg er redd for når det gjelder angst. Han tar hensyn til det og støtter meg så godt han kan og det er faktisk nok. Det er noe med at du må pynte deg litt oftere, det hjelper også på selvfølelsen Men jeg ønsker deg lykke til du er ikke alene. Husk det
pusen78 Skrevet 31. august 2013 #7 Skrevet 31. august 2013 Bruk av johannesurt mot mild depresjon Johannesurt synes å ha like god effekt og en god bivirkningsprofil ved mild til moderat depresjon sammenliknet med antidepressive legemidler ved behandling av kortere varighet.Fra tidskrift for det norske legeforening. Invandrerbutikk selger johanesurtete.smaken er litt bisk.Men den funker for meg om vinteren i mørketid.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #8 Skrevet 31. august 2013 Først og fremst synes jeg du burde gjøre noe med innstillingen din:) Og heller si " jeg skal ikke være grinete osv" og heller prøve og gjøre noe med det. Tenk heller at nå har du en gyllen mulighet til og faktisk dra og finne på ting sammen med samboeren din istede for at du ender opp grinete på sofaen. Har selv sliti med depresjoner så vet at det er lettere sagt enn gjort,men jeg tror det handler om og jobbe med seg selv og ikke bare lene seg på at når jeg har de værste periodene mine så blir jeg sur osv... Er ofte lettere og grave seg ned i ett sort hull fremfor og faktisk ta tyren ved hornene. Jeg er sikkert litt hard, men det er det som fikk meg 100% frisk:) Og sterkere enn noen gang.. Anonymous poster hash: 6cc37...4ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå