AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Er det en koselig kafè på Lade i Trondheim? På Sirkus eller annet kjøpesenter? Er pannekakestedet på Sirkus bra? I sentrum har jeg det nokså klart med hvor de hyggelige og bra stedene er. Men har ikke vært mye på Lade. Er Ringve botaniske hage verdt å få med seg? Hva annet er fint der borte? Korsvika? Anonymous poster hash: 43829...493
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Jeg liker kafeen på Lade Arena. Det er fint å gå stien langs sjøen, blant annet forbi Korsvika. Anonymous poster hash: 9a153...e22
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Ta Anonymous poster hash: 43829...493
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Takk for tips. Lade arena.. er det der det er obs, obs sport, pol, h&m, vero moda osv? Ganske stor, "åpen" kafe? synes ikke det ser så koselig ut der. Eller er Lade arena lenger borti veien, med dyrebutikk og diverse? ved Burgerking.. Anonymous poster hash: 43829...493
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 http://www.sponhuset.no/ Anonymous poster hash: 8610b...da5 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Fant ut selv. Kafe Mocca? Skal sjekke ut den Anonymous poster hash: 43829...493
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Sirkus shopping har en food court. Med pannekakehuset, indisk, sushi og vanlig bakeri. Ganske greit å sitte der, og dere kan sitte sammen, uavhengig hvilken mat dere velger. Det ligger en koselig cafe i Ringvebukta som heter Sponhuset, men jeg er usikker på åpningstidene. Uansett er det vakkert å rusle langs Ladestien. Ringe botaniske synes jeg er nydelig! Anonymous poster hash: 6cd23...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #8 Skrevet 15. august 2013 Du med link til sponhuset, tusen takk for tips! Aldri hørt om stedet, men det så jo kjempekoselig ut! Anonymous poster hash: 43829...493
Focklop Skrevet 15. august 2013 #9 Skrevet 15. august 2013 (endret) Jeg synes Krem på Sirkus var ganske koselig, og god mat Og så digger jeg den burgersjappa der også, i andre etasje langs resten av "matkrokene"! Saftige, amerikanske burgere! Namnamnam. Og de lager også himmelsk smoothie. Endret 15. august 2013 av Focklop
super-s Skrevet 15. august 2013 #10 Skrevet 15. august 2013 Er det en koselig kafè på Lade i Trondheim? På Sirkus eller annet kjøpesenter? Er pannekakestedet på Sirkus bra? I sentrum har jeg det nokså klart med hvor de hyggelige og bra stedene er. Men har ikke vært mye på Lade. Er Ringve botaniske hage verdt å få med seg? Hva annet er fint der borte? Korsvika? Anonymous poster hash: 43829...493 Sirkus ligger ikke på Lade. Men på Lade Arena er det to kafeer (senteret er delt opp i to bygg, med en kafe på hvert bygg). Den koseligste ligger i samme bygg som Elixia og Clas Ohlson, og heter Cafe Benoni. På City Lade er det nettopp kommet Jordbærpikene. På Ringve Museum har de en koselig kafe, og i Ringvebukta ligger Sponhuset, som er en av de koseligste kafeene jeg vet av. Ringve Botaniske hage er i mine øyne ikke noe som er verdt å få med seg, med mindre du er interessert i japanske grantrær osv. En gåtur langs Ladestien er hyggelig. Den går fra Korsvika til Rotvoll, men du kan selvfølgelig starte å gå fra flere plasser langs stien. F.eks. kan man kombinere det med Sponhuset (den ene kafeen jeg nevnte) som ligger rett ved stien. City Lade har jo nettopp åpnet mange nye butikker, så der kan man jo stikke innom og se. Selv har jeg bare vært en snartur innom, så vet egentlig ikke helt hvilke butikker de har der, men det virket ganske fint. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #11 Skrevet 15. august 2013 Takk igjen! Nettet mitt er tregt, så jeg får ikke kartet til Botaniske sin hageutforsker til å fungere. Men hvor i hagen er det romantiske benker, lysthus, statuer osv? Anonymous poster hash: 43829...493
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #12 Skrevet 15. august 2013 Har jobbet lenge på Lade. Kafeer og sånt er helt OK, men ingenting å skryte av. Jeg stikker personlig heller på Meny eller Ica når jeg er på jobb. PS: Ica på Sirkus er en knallbutikk! Mye gode ferskvarer og bakevarer! Hele kystlinjen rundt Lade er fin, og det er mye Sol på Lade generelt. Du har den til sent på kvelden, noe som er unntaket heller enn regelen i Trondheim siden solen på en måte kommer fra feil side. (Største grunnen av alle til at jeg ikke kommer til å bli boende i Trondheim) Du kommer ikke til å angre hvis du bosetter deg på Lade. Men du bør helst ha bil eller sykkel for det er gjerne ett stykke til butikken der avhengig av hvor du bor. Bussdekningen er god men bussene parkerer ett stykke fra butikkene stort sett. Anonymous poster hash: b61dd...4d9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #13 Skrevet 15. august 2013 Skal ikke bosette meg der. Men skal dit snart. Og i stedet for å rushe til sentrum etterpå, så tenkte jeg å høre om det var noe å gjøre på Lade Anonymous poster hash: 43829...493
Lucid Skrevet 15. august 2013 #14 Skrevet 15. august 2013 Hvis du blir sulten må du stikke innom blåkiosken og få deg kebab. Har ikke smakt den selv, men alle som har roser den langt opp i skyene. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #15 Skrevet 15. august 2013 Skeptisk til kebabsjappene omkring. Hvor er Blåkiosken? Anonymous poster hash: 43829...493
Lucid Skrevet 15. august 2013 #16 Skrevet 15. august 2013 Tar jeg ikke feil så ligger den rett ved det som var Ringve vgs. Ved innkjørslen til korsvika. Det lå i allefall en blå kiosk der
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #17 Skrevet 16. august 2013 Hm, hvis jeg var deg, TS, ville jeg heller fortsatt inn til sentrum etter jeg var ferdig med ærendet på Lade. Finn deg heller en kafé på Bakklandet. Lade er vel mest kjent for å være et sted dit man kjører med bil for å gjøre kjapp storhandel av ettellerannet slag (byggevarer eller elektronikk eller mat på Obs...). Men Sponhuset og Ladestien er absolutt verdt et besøk, om du kommer deg dit. Anonymous poster hash: e3956...547
super-s Skrevet 16. august 2013 #18 Skrevet 16. august 2013 Hvis du blir sulten må du stikke innom blåkiosken og få deg kebab. Har ikke smakt den selv, men alle som har roser den langt opp i skyene. Den er kjempegod!
mia pia Skrevet 20. august 2013 #19 Skrevet 20. august 2013 Tar jeg ikke feil så ligger den rett ved det som var Ringve vgs. Ved innkjørslen til korsvika. Det lå i allefall en blå kiosk der Mmmm.. Ja! Beste kebaben! Til og med folk på andre siden av byen tar turen helt til Lade, kun for å dra på Blåkiosken å kjøpe kebab! (Jepp, til og med meg.. )
Guybrush Skrevet 20. august 2013 #20 Skrevet 20. august 2013 Spiser ofte kyllingretter på benoni og mocca. De har vært utrolig gode. Benoni er sikkert koslig sted og har også uteservering.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå