Gå til innhold

Tips til mettende middag under 600 kalorier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på slankern og lever på 1500 kalorier om dagen. Er så lei av å spise wok, kjøtt/ fisk og grønnsaker eller suppe til middag hver dag. Nå vil jeg ha noe godt og mettende. Har dere tips?

Anonymous poster hash: b89b9...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nanne70

Med 600 kalorier til rådighet, kan du jo spise nesten hva som helst :) Men du ønsker kanskje noen konkrete eksempler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 600 kalorier til rådighet, kan du jo spise nesten hva som helst :) Men du ønsker kanskje noen konkrete eksempler?

Ja :)

Anonymous poster hash: b89b9...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Gyros ol. Strimla svinekjøtt med hjemmelaget krydderblanding (de ferdige er fulle av sukker) og masse salat med litt lettrømme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som helst?

Mengden det kommer ann på.

Mettende middag, så da bør mengden være 500 gram til en som meg.

Anonymous poster hash: b89b9...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke jeg kan spise meg mett på hva som helst på 600 kalorier. Det tilsvarer to veldig små stykker pizza, jeg blir ikke mett på det. De siste dagene har jeg levd på wok med grønnsaker og kylling, selv det inneholder fort 500 + hvis man tar med olje til steking etc. Jeg er veldig nøye på hva jeg får i meg og fører opp alt. Derfor vet jeg at de fleste middags retter i normal porsjon overstiger lett 600 kalorier. For det handler om å spise seg mett også.

Anonymous poster hash: b89b9...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Du kan få ganske mye mat for 600 kcal. Her er noe av det jeg kunne ha til middag når jeg spiste lavkalori:

Chili con Carne. Oppskrifta under gir ca. 80 kcal pr 100 g, så da kan du spise en ganske stor porsjon, spesielt hvis du bytter ut ris med salat.

  • 400 gram Karbonadedeig
  • 1 ss Rapsolje
  • 1 ss Tomatpure
  • 1 stk Løk
  • 3 fedd Hvitløk
  • 1 stk. Chili, frisk, liten
    alt. 1 ts chilipaste
  • 1 stk Paprika, grønn, medium størrelse
  • 65 gram Paprika, rød, liten størrelse
    1 stk
  • 1 boks Kidneybønner, hermetisk
  • 1 boks Tomat, hermetisk
  • 1 stk Buljongterning
    kjøtt- eller kyllingbuljong
  • 1 dl Vann
  • 1 ss Maizenna maismel
    Røres ut i litt kaldt vann.
  • Salt
  • Pepper

300 g God Gammeldags fiskegrateng, 1 middelsstor potet, 250 g dampet brokkoli og 2 ss Sandefjordsmør (Toro sin, ferdig tilberedt) gir i underkant av 600 kcal.

Hjemmelaget pizza med tynn fullkornsbunn, saus med masse grønnsaker i og topping av skinke, sopp, paprika og lettost får du lett ned i rundt 150 kcal eller deromkring pr. 100 g, og da kan du spise 400 g pizza.

Lag tacokjøtt av karbonadedeig, løk, hvitløk, evt litt bønner og krydder og minst mulig fett. Lag en "seng" av salatblader og de grønnsakene du normalt ville ha til taco, og topp med tacokjøttet. Dropp osten og bruk Kesam/mager kesam og Tacosaus, og noen tacochips for smakens skyld.

1 stk Lofoten 80% grov fiskeburger av torsk og hyse (134 kcal), 1 fiberrikt hamburgerbrød (197 kcal), 50 g blandet salat (10 kcal?), løk, 2 ss Idun 3% dressing (22 kcal) 100 g frosne pommes strips stekt i oven uten ekstra fett (210 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kokos*

Jeg spiste biffstrimler og div grønnsaker i en saus av fløte og krydder i dag. Ca 400 kcal, og VELDIG mettende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Jeg spiste biffstrimler og div grønnsaker i en saus av fløte og krydder i dag. Ca 400 kcal, og VELDIG mettende!

Det ville jeg også heller ha valgt :) Men jeg fikk inntrykk av at TS satser på et mer tradisjonelt lavkalorikosthold, derav forslagene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kokos*

Det ville jeg også heller ha valgt :) Men jeg fikk inntrykk av at TS satser på et mer tradisjonelt lavkalorikosthold, derav forslagene mine.

Jeg spiser også lavkalori, men når jeg er veldig sulten og ser at jeg har få kalorier igjen (ifølge my fitness pal) velger jeg noe fettrikt uten karber, som feks denne middagen (hiv på med MYE grønt, det smaker deilig i matfløtesaus), eller tyrkisk yoghurt med bær og nøtter.

Jeg kjører altså moderat karbo og fett, da jeg spiser Ryvita, men foretrekker fett foran pasta.

Endret av *kokos*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...