AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Jeg er så deprimert. Kanskje er det fordi jeg snart får mensen, men jeg klarer ikke å slutte å være lei meg. Har flyttet til en ny by. Studiestart var på tirsdag men jeg har ennå ikke fått være med på noe sosialt eller fått faddergruppe. Har sendt dem mail ang. dette men føler det er forsent nå. Folk har allerede blitt kjent med hverandre... Jeg vet ikke om jeg takler 3 ensomme år. Jeg så fram til universitet fordi jeg trodde jeg skulle ha det bra sosialt...det virker ikke sånn. Det sies at hvis man ikke blir kjent i løpet av Fdderuka får man det aldri bra. Noen trøstende ord?Anonymous poster hash: 941ae...3c8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Fadderuka har jo nettopp startet kjære deg :-) Snakk med de du sitter sammen med i forelesningene, ta kontakt med folk når det er pauser. Hiv deg med på det som skjer resten av uken, dere har vel fått et program for hva dere skal til med i fadderuken, still opp, så ordner nok fadderene med en plass i en gruppe til deg! Kos deg og lykke til med studier!! :-) Anonymous poster hash: 40397...e27 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Det er aldri for sent å skaffe seg nye venner. Jeg kan banne på at det har lagt noe hjemme som er sur for det at de har vært syk under fadderuken, eller ikke har orket å gå ut pga hjem lengsel.. Gjør som personen over meg sier, ta kontakt under forelesninger, pauser. Spør om å få sitte med noen du ikke kjenner i lunsjen, kanskje noen som sitter alene og ikke har mot til å søke kontakt med andre Anonymous poster hash: c192f...278
Gjest Herr Heftig Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Det du seriøst må gjøre er å forklare situasjonen til en tilfeldig medstudent og spørre om du kan slenge deg på gruppa deres.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Trenger ikke fadderuka for å bli kjent med folk, men du må gå ut og være aktivt sosial. Meld deg på kollokviegrupper, studentforeninger, studentersamfundet og lignende og studentidretten. Det er opp til deg å bli kjent med andre. Anonymous poster hash: f8583...c95
Gjest Raindrops Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Det er absolutt ikke forsent å slenge seg på fadderprogrammet. Jeg ble ikke skikkelig kjent med folk før mot slutten av opplegget, og de som er mine nærmeste venner nå var ikke de jeg snakket mest med i faddergruppen. Hvis du ikke føler at du er i form til å være sosial nå så er uansett ikke alt tapt,det krever bare litt mer innsats fra din side. Som sagt over her så er det mye som foregår og mye man kan melde seg på for å treffe nye mennesker, du må bare tørre å hoppe i det.
Gamerfrue Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 jeg orket ikke fadderuka, fordi jeg ikke er fan av å måtte gå på fest og drikke for å bli kjent (det var i grunn hele opplegget her, så jeg boikotta det - også fordi jeg hadde kjæresten min her, og derfor ikke kjente på det samme behovet for å tvangssosialisere meg selv) Men da jeg begynte i timene og gikk til forelesningene, endte jeg fort opp med å bli kjent med flere likevel! :D Og dette var snakk om tre - fire uker etter semesterstart, fordi jeg ikke var med på fadderuka. Jeg var også nedfor i starten, men det var på grunn av opprivningen med flytting og stress og at alt var nytt og at skolesituasjonen var vanskelig å forstå seg på fordi det var en del dårlig info. Men en ting kan jeg i hvert fall love deg: Det blir mye bedre!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #8 Skrevet 16. august 2013 jeg orket ikke fadderuka, fordi jeg ikke er fan av å måtte gå på fest og drikke for å bli kjent (det var i grunn hele opplegget her, så jeg boikotta det - også fordi jeg hadde kjæresten min her, og derfor ikke kjente på det samme behovet for å tvangssosialisere meg selv) Men da jeg begynte i timene og gikk til forelesningene, endte jeg fort opp med å bli kjent med flere likevel! :D Og dette var snakk om tre - fire uker etter semesterstart, fordi jeg ikke var med på fadderuka. Jeg var også nedfor i starten, men det var på grunn av opprivningen med flytting og stress og at alt var nytt og at skolesituasjonen var vanskelig å forstå seg på fordi det var en del dårlig info. Men en ting kan jeg i hvert fall love deg: Det blir mye bedre! Å, takk for dette. Jeg føler meg mye bedre Jeg orker ikke dette med festing heller så uansett om jeg får faddergruppe tviler jeg på at jeg gidder å bli med på noen aktiviteter. Vil melde meg på et idrettslag og evt. studiegruppe . Takk Anonymous poster hash: 941ae...3c8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå