AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #1 Skrevet 14. august 2013 Jeg har nettopp fått tilbud om å gå til psykolog på dps. Jeg hadde min første time tidligere i uken. Men dessverre følte jeg ikke kontakten mellom meg og psykologen ble noe bra. Det hele var ukomfortabelt og ekkelt. Jeg er ikke kjempe ung og ikke gammel, 25 år, og denne unge psykologen var på alder med meg kanskje noen få år eldre. Det følte helt feil å sitte å utlevere meg til en som nettopp er nyutdannet ( jeg vet at alle må begynne ett sted, men det gjorde det hele mye mer ubehagelig enn det burde være). Så det jeg lurer på er det lov å bytte psykolog om man ikke er fornøyd? Kan man be om det? Eller vil de da si at jeg ikke trenger hjelp likevel? Anonymous poster hash: 3f419...418
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #2 Skrevet 14. august 2013 Ja, det er både lov og fullt mulig. Jeg vil likevel råde deg til å prøve litt til før du bestemmer deg, kanskje 1-3 timer til? Bare sånn at du er sikker på at det ikke fungerer. Anonymous poster hash: 012c8...119
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Det er viktig å ta det opp, men hadde gitt det et par forsøk til. Psykologer er trenet til å takle sånt, de skal ikke ta det personlig - og faktisk er det vuktig at sånt kommer frem mtp diagnose osv. Det er verdifull info for psykologen (kan si noe om tilknytning m,m). Men noen ganger har man ganske enkelt ikke kjemi, og det er viktig at man får en god relasjon med den man skal snakke med. Det med alder hadde jeg også kjent på. Jeg må ha en psykolog som er eldre, og helst mann (pga svik fra mor m.m i barndom). Men selvsagt, det viktigste er at vedkommende er dyktig.Anonymous poster hash: 20b25...118
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Kjenner meg igjen her. Hadde en psykolog bare noen få år eldre enn meg, og hun og jeg var totalt forskjellige personer. Føltes bare ekstremt kunstig å prate med henne, selv om hun nok prøvde sitt beste. Jeg ville prøvd en til to timer til, og hvis det fortsatt ikke fungere bør du spørre om å bytte. Det er en helt grei ting å gjøre, siden det er viktig å få god kontakt med psykologen. Anonymous poster hash: 9dce6...319
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå