Gå til innhold

Reisesyketabletter?


Rannva

Anbefalte innlegg

Skal ut og fly på lørdag, og gruer meg veldig. Jeg blir nemlig så fryktelig kvalm. Av en eller annen grunn spyr jeg så og si aldri, i noen situasjoner. Det er litt synd, for en blir jo ofte bedre etterpå. Jeg sitter klar med posen hver gang, men spyr ikke.

Lurer på om jeg kan ta reisesyketabletter, eller burde holde meg unna?

Det er letting og landing som er værst, og jeg har to mellomlandinger. Dvs 6 lettinger/landinger totalt.. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv slitt en del med kvalme i svangerskapet og fått tips fra legen og ta Postafen eller hva nå de heter. Og det er jo reisesyketabletter.

Hør med de på apoteket for sikkerhets skyld. De må jo vite det!

Er selv i uke 36, så det kan hende du ikke kan ta hvis du ikke er så langt på vei!

Ønsker deg en riktig god tur hvor enn du skal i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere av mine venner og jeg selv tok prostafen som kvalmestillende de første mnd i svangerskapet.det går også ann å ta ingefær tab..de er å få kjøpt på apoteket begge to....men man skal ta det i samråd med lege begge deler :-) lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiny i.i.

Skal høre med apoteket jeg.

Plagsomt med reisesyke. Er 23+6, og har ikke hatt svangerskapskvalme i det hele tatt. Reisesyk har jeg alltid blitt.. :roll:

Har Marzine 50 mg, håper jeg kan bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plaga med reisesyke og legen min sa jeg måtte ta Postafen - men bare den laveste doseringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postafen ska du kunna ta - som flera andra säger här

jag blir fruktansvärt lätt sjösjuk och tog dem en gång under graviditeten - men spydde tyvärr ändå :kvalm:

I förra veckan tog jag dem igen, när vi åkte hurtigbåt från Kristiansund till Trondheim. Även under ammning är de OK att ta (bara man inte "sträckäter dem" som sjuksköterskan uttryckte det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal selv avgårde med danskebåen nå til sønag. Kjøpte en pakke Postafen og spurte på apoteket, hun sa det ikke var å anbefale til gravide, og at jeg burde forhøre meg med legen. Hun var apotekteknikker. Min bestevenninne er farmasøyt, så jeg ringte henne da jeg kom hjem og hun sa nei, fordi det ikke ligger noen forskning bak om dette har noen påvirkning på fosteret. Hun anbefalte meg å la være.

Da jeg var gravid sist, ble jeg også anbefalt å ta Postafen mot sv.sk.kvalme, dette syntes min venninne at var helt utrolig fordi dette preparatet slår ut balansenerven og den har jo ikke noe med sv.sk.kvalme å gjøre.

Var jeg deg ville jeg latt være, jeg gir til barna mine før vi drar, så får jeg krysse fingrene for at sjøen er roøig i helga...

Lykke til med flyturen uansett... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...